Nowy Volkswagen Polo - wnętrze


Nowy Volkswagen Polo - wnętrze
2009-03-05
Cechą wyróżniającą wszystkie Volkswageny jest fakt, że ich obsługa dla nikogo nie stanowi zagadki, a ergonomia jest zawsze idealnie dopasowana do kierowcy i pasażera. To samo dotyczy także nowego Polo.

Całe wnętrze zostało zaprojektowane na nowo: tablica rozdzielcza jest pokryta od wersji Comfortline materiałem w technice „slush" (bardzo szlachetna, miękka w dotyku struktura powierzchni). Dolna część kokpitu, tapicerka drzwi oraz tapicerka całego wnętrza są dostępne w kolorze anthrazit lub seashell.

Ergonomia zorientowana na kierowcę

Konsola środkowa jest zwrócona bardziej w kierunku kierowcy. Jej centralne pola są podzielone tak, jak w poprzedniej wersji Polo, jednak otrzymały całkowicie nowe kształty. Na górze znajdują się dwa centralne wyloty powietrza, które w wersjach Comfortline i Highline otoczone są aluminiowymi pierścieniami. Na kolejnym poziomie kierowca Polo znajdzie, listwę z idealnie umieszczonym w zasięgu ręki i wzroku przyciskiem świateł awaryjnych oraz przyciskami ogrzewania tylnej szyby i oferowanego jako opcja ogrzewania foteli. Dalej znajduje się główna płaszczyzna obsługowa nowych systemów radiowych i nawigacji, które zostały po raz pierwszy zastosowane w Polo. Najwyższym modelem jest RNS 310 - system nawigacji z radiem, z ekranem dotykowym, złączem multimedialnym (MEDIA-IN), możliwością odczytu formatu MP3 (przez CD, DVD lub kartę SD) oraz gniazdem AUX-IN na przedniej ściance urządzenia. System RNS może być rozszerzony o urządzenie głośnomówiące do telefonu.

Na dolnym poziomie umieszczono również całkiem nowe elementy do obsługi wentylacji lub klimatyzacji dostępnej opcjonalnie. Także na tej wysokości znajduje się uchwyt na okulary, przycisk dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera oraz - w zależności od indywidualnego wyposażenia - przyciski kontroli ciśnienia w oponach i złącze MP3.

Białe podświetlenie zegarów

Nową formę nadano również zegarom Polo - podświetlone teraz na biało nawiązują stylistycznie do zegarów Golfa. W nowej generacji Polo poziom paliwa wyświetlany jest cyfrowo. Podobnie jak obramowanie dysz wentylacji także pokrętło świateł w wersji Comfortline i Highline wykonane jest z metalu. Analogicznie do innych nowych modeli marki Volkswagen również dla Polo opracowano nowe trójramienne kierownice. Ich średnica jest nieco mniejsza, niż w Golfie. Wyjątkowo ergonomiczne są kieszenie i zagłębienia w tapicerce drzwi (z miejscem na 1,5-litrową butelkę) oraz środkowy podłokietnik ze schowkiem - po raz pierwszy dostępny w Polo.

Więcej miejsca dla pasażerów

Fotele kierowcy i pasażera oraz tylna kanapa otrzymały nową formę. Na wszystkich pięciu miejscach siedzących nowego Polo jest teraz więcej przestrzeni. Jest to odczuwalne przede wszystkim na wysokości kolan dzięki dodatkowym 8 milimetrom długości wnętrza (teraz: 1.674 mm). Także szerokość na wysokości ramion wzrosła o 22 milimetry do 1.372 mm. Dzięki nowym wymiarom wnętrze Polo sprawia wrażenie bardziej przestronnego. Dodatkowo Polo umożliwia łatwą aranżację wnętrza: tylną kanapę (od wersji Comfortline dzieloną seryjnie w stosunku 60:40) można z łatwością złożyć a seryjna (również dostępna od wersji Comfortline) podwójna podłoga w bagażniku pozwala na uzyskanie płaskiej powierzchni bagażowej. Podwójna podłoga może być zamontowana na dwóch różnych wysokościach.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl