Nowy Volkswagen Polo - wygląd zewnętrzny


Nowy Volkswagen Polo - wygląd zewnętrzny
2009-03-05
Proporcje nowego Polo są zdecydowanie bardziej dynamiczne. Bardzo czysty podstawowy rysunek, zredukowane promienie, wąskie szczeliny i ekstremalnie ostre krawędzie w całej sylwetce, pokrywie silnika i tylnej klapie podkreślają logikę koncepcji stylistycznej VW.

Nowe Polo z każdej perspektywy daje wrażenie większej siły i dynamiki.

Przód

Płaska osłona chłodnicy i typowy pas reflektorów, teraz dopasowane specjalnie dla Polo, po raz pierwszy zaprezentowane zostały w Scirocco. Podkreślają one szerokość i nisko położony punkt ciężkości samochodu. W oblicze to, poniżej czarnego grilla chłodnicy, wpisuje się harmonijnie zderzak w kolorze nadwozia.

Jeszcze niżej, jako trzecią poziomą linię umieszczono duży wlot powietrza chłodzącego silnik i hamulce. Jest on zakończony po bokach światłami dziennymi i reflektorami przeciwmgielnymi ze zintegrowanymi światłami doświetlającymi pobocze. Światła do jazdy w dzień oszczędzają 0,15 litra paliwa na 100 km w porównaniu z tradycyjnymi, stale włączonymi światłami. Tylko kilka centymetrów nad nawierzchnią znajduje się, utrzymany w kolorze nadwozia, wąski przedni spojler.

Zależnie od wersji wyposażenia Volkswagen oferuje Polo z dwoma lub trzema różnymi rodzajami reflektorów. Wersja podstawowa Trendline posiada reflektory z żarówkami H4. W Comfortline i Highline zastosowano podwójne reflektory H7. W porównaniu z systemem zastosowanym w Polo poprzedniej generacji halogeny H7 mają o dziesięć procent lepszą wydajność świetlną. W reflektorach wbudowane są kierunkowskazy.

Tył

Geometryczny porządek i sportowy charakter to także cechy tylnej części nadwozia. Stylistyczna forma przednich reflektorów z załamaną w górę główną linią została przejęta także przez tylne światła. Światła te mają wyjątkową grafikę widoczną w nocy. Sięgają aż na szerokie barki Polo, na których, w okolicach widocznej z każdej perspektywy, bocznej „linii charakteru" opiera się dach. Podobnie jak w Golfie, jako uchwyt do otwierania klapy bagażnika służy znaczek VW. Na tylnej pokrywie umieszczony jest seryjny spojler dachowy.

Tył nowego Polo ma atletyczny wygląd. Ponieważ styliści ekstremalnie wykorzystali rozstaw kół (z przodu i z tyłu o 30 mm większy) i przesunęli zewnętrzne krawędzie obręczy aż do nadkoli nowe Polo doskonale prezentuje się z bardzo dużymi kołami i oponami. Spektrum opcjonalnych opon sięga aż do rozmiaru 215/40 R17.

Sylwetka

Boczna linia zdominowana jest przez sportowy przedni i ekstremalnie krótki tylny zwis, wyraźnie wymodelowaną linię charakteru oraz niższy, obniżający się zdecydowanie ku tyłowi dach. Mocno zaznaczona linia barków wprowadza nowy podział bryły samochodu i podkreśla jego atletyczny wygląd. Od czwartej generacji, w pięciodrzwiowym Polo zastosowano tak zwaną „grafikę trzech okien". Chodzi tu o trzecią, włączoną w słupek C boczną szybę. W nowym Polo ta cecha stylistyczna jest szczególnie zaznaczona. W obrębie słupka A i C linia okien załamuje się ku górze i nawiązuje do przednich i tylnych świateł. Nie tylko mocno wyprofilowany kształt progu poprawia aerodynamikę. Także spód nadwozia Polo został zoptymalizowany pod tym względem, podobnie jak obudowy lusterek zewnętrznych, które w porównaniu z poprzednim modelem dają o 20 procent mniejszy opór powietrza.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl