Nowy wymiar dynamiki - Audi TT RS
Audi znów buduje pięciocylindrowy silnik: TT RS jest wyposażone w 2,5-litrową jednostkę napędową z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI, uzyskującą moc 250 kW (340 KM) i moment obrotowy 450 Nm. Tak doskonały silnik gwarantuje znakomite osiągi.
W połączeniu ze stałym napędem na wszystkie koła quattro i wyczynowym zawieszeniem czyni on z kompaktowego Audi TT RS - zarówno w wersji coupé jak i roadster - sportowy samochód należący do ekstraklasy.
Możliwości
Audi TT RS jest pierwszym klasycznym samochodem sportowym w rodzinie RS. Podobnie jak RS4 i RS6 zostało zaprojektowane przez quattro GmbH. Jego osiągi są fascynujące: 4,6 sekundy na sprint od zera do 100 km/h (coupé), 15,9 sekundy od zera do 200 km/h i na życzenie prędkość maksymalna 280 km/h - TT RS jest najszybszym seryjnie produkowanym samochodem sportowym w klasie kompaktowej. Jest mocne, lekkie, efektywne, pomyślane i zrealizowane bez żadnych kompromisów.
Pięciocylindrowy silnik TFSI o pojemności 2,5 litra ma dwa oblicza.
Przy wstrzemięźliwej jeździe turbo trzyma w pogotowiu 450 Nm momentu obrotowego, dostępnego praktycznie w każdej sytuacji - od najniższych do prawie najwyższych prędkości obrotowych, czyli od 1.600 do 5.300 obr./min. Z tą ogromną siłą ciągu TT RS zalicza manewry wyprzedzania prawie „mimochodem".
Gdy kierowca „przyciśnie" pedał gazu pięciocylindrowy silnik pokaże swoje drugie oblicze - potężną siłę 250 kW (340 KM), łatwe zwiększanie prędkości obrotowej do 6.800 obr./min oraz brzmienie, które za każdym razem wywołuje gęsią skórkę; jedyny w swoim rodzaju głęboki dźwięk - klasyczny odgłos pracy pięciocylindrowych silników Audi. Po otwarciu maski ukazuje się silnik, całkowicie odkryty, bez żadnej osłony - najwyższej jakości technika w czystej postaci.
Jazda po krętych drogach lub torze wyścigowym pozwala poczuć na własnej skórze precyzję reakcji auta na polecenia kierowcy. TT RS wchodzi w zakręty spontanicznie i pokonuje je z niewzruszonym opanowaniem, prowadzony precyzyjnie przez czuły układ kierowniczy. Zakres graniczny leży ekstremalnie wysoko, przejawia się w bardzo lekkiej podsterowności - łatwość opanowania samochodu należy do głównych cech charakteru tego kompaktowego sportowca ze stajni Audi.
Nadesłał:
ap
|