NUTRICIA Polska już po raz 6. Najlepszym Pracodawcą!


2018-11-30
NUTRICIA Polska, lider na rynku produktów dla niemowląt i małych dzieci , została laureatem 13. edycji programu Aon Best Employers 2018. Tytuł Najlepszego Pracodawcy uzyskała po raz szósty z rzędu – za tworzenie najbardziej angażującego środowiska pracy.

Prestiżowym tytułem Najlepszego Pracodawcy w 2018 roku w kategorii przedsiębiorstw zatrudniających do 250 pracowników zostało wyróżnionych 6 firm. W gronie laureatów, wyłanianych na podstawie badania przeprowadzonego wśród pracowników, już szósty raz znalazła się jedna z firm tworzących grupę spółek DANONE – NUTRICIA Polska. Aon przebadał w tym roku rekordową liczbę 131 pracodawców i ponad 57 tys. pracowników.

„Wyróżnienie Aon Best Employers 2018 jest dowodem na tworzenie przez NUTRICIA angażującego środowiska pracy. Na bardzo wymagającym rynku pracy najlepsze firmy – Najlepsi Pracodawcy udowodnili, że stawiając na odpowiednie działania, można z powodzeniem tworzyć kulturę organizacyjną, która skutecznie angażuje i motywuje. Wyniki naszego badania pokazują, że w budowaniu lojalności pracowników i ich motywacji nie ma dróg na skróty. Nie da się zastąpić angażującego przywództwa, dobrze poukładanej organizacji „fajerwerkami”, np. w postaci wymyślnych benefitów” – komentuje Magdalena Warzybok, Talent Practice Director w Aon.

Zdrowe dzieci, zdrowa przyszłość – jasny, wspólny cel

Według badania Aon Best Employers 2018 pracownicy stawiają na poczucie sensu, mądrze ułożoną i nowocześnie zarządzaną organizację. „Dokładnie to zapewniamy naszym pracownikom” – komentuje Bogdan Szmulewicz, Dyrektor HR, NUTRICIA Polska. „Mamy ambitny, bliski większości pracowników, wspólny cel. Dokładnie sprecyzowane priorytety, zadania biznesowe – ludzie dobrze wiedzą, na czym powinna się skupiać ich codzienna praca. Gdy pojawiają się nowe projekty, analizujemy obciążenie pracowników, weryfikujemy priorytety, przesuwamy zasoby, a w niektórych sytuacjach zatrudniamy dodatkowych pracowników. Niewątpliwie sprzyja nam również kontekst biznesowy – NUTRICIA jest liderem na rynku produktów dla niemowląt i małych dzieci” – dodaje Bogdan Szmulewicz.

Otwartość na dialog

Zdanie pracowników ma znaczenie – nie tylko raz w roku. Tymczasem według Aon aż 89% organizacji pyta o zdanie pracowników właśnie tak rzadko, a to bez wątpienia ogromna strata okazji do zdobycia informacji zwrotnej od pracowników oraz podtrzymywania ich zaangażowania w pracę. W NUTRICIA słucha się potrzeb pracowników na co dzień i troszczy się o nich. Elementem wyróżniającym bez wątpienia jest kultura organizacyjna, oparta na bliskości i zaufaniu. Zarząd zaprasza szersze grono pracowników do współtworzenia strategii firmy. W jej budowanie są zaangażowani menagerowie i zarząd – poprzez prowadzenie szkoleń, coachingów oraz współtworzenie programu Wiarygodny i Odpowiedzialny. W programie wdrażane są proste narzędzia wspierające efektywność i rozwój organizacji oraz pracowników, takie jak trylogia pytań czy macierz odpowiedzialności (RACI). To kultura oparta na dialogu. „To między innymi takie podejście przełożyło się na to, że nasz poziom zaangażowania wynosi 84% przy średniej dla badanych firm 50%. Stawiamy na ludzi. Są dla nas najważniejsi” – dodaje Bogdan Szmulewicz.

Firma przyjazna rodzinie

Dla pracowników NUTRICIA ważne są również tzw. benefity pozapłacowe. W tym roku znacznie rozszerzyliśmy program Firma Przyjazna Rodzinie. Oferujemy prywatny poród, powiększony pakiet medyczny dla całej rodziny przez pierwszy rok życia dziecka oraz sześciogodzinny dzień pracy dla mamy, która po urlopie macierzyńskim wraca do pracy. Nie zapominamy o maluchach, przygotowując dla nich wyprawkę, oraz o dumnych ojcach, którym proponujemy dodatkowy dzień urlopu.

Biuro inspirowane naturą

W tym roku zmieniła się również lokalizacja głównego biura firmy. Nowoczesna przestrzeń przy ul. Bobrowieckiej w Warszawie jest skrojona specjalnie na potrzeby zespołu NUTRICIA. Motywem przewodnim wnętrza są elementy inspirowane naturą, zapewniające komfort użytkownikom i przyjazny odbiór przestrzeni przez odwiedzających. W urządzeniu nowej siedziby spółki nadrzędne było więc zastosowanie naturalnych i przyjaznych użytkownikom materiałów. Design w oparciu o inspiracje zaczerpnięte z przyrody pozytywnie wpływa na samopoczucie, efektywność i kreatywność pracowników. W biurze zaprojektowano ergonomiczne miejsca pracy w towarzystwie żywych roślin, kameralne sale spotkań, kuchnie i coffee pointy, przestrzeń wspólną, sprzyjającą integracji, oraz reprezentacyjną recepcję, która zainspirowana została przestrzenią parkową.

Zaangażowanie pracowników rośnie

Według badania Aon Best Employers 2018 po dwóch latach spadków zaangażowanie polskich pracowników rośnie z 48% w 2017 roku do 50% w tym roku. „W moim odczuciu to efekt dwóch czynników. Z jednej strony wyhamowania spadku poziomu bezrobocia. Pomimo że bezrobocie w Polsce nadal jest stosunkowo niskie, to rynek pracownika powoli przeistacza się w zrównoważony rynek dialogu i wzajemnego szacunku pracodawcy i pracownika  – pracownicy bardziej skupiają się na angażowaniu w swoje obecne stanowisko pracy. Drugi aspekt to rosnąca, niezmiennie już dłuższą chwilę, świadomość firm, że budowanie angażującego środowiska pracy ma swoje przełożenie na wyniki biznesowe” – komentuje sytuację na rynku pracy Bogdan Szmulewicz.

 

Program Aon Best Employers 2018, jest największym tego typu badaniem w Polsce. Pozwala na kompleksową diagnozę organizacji pod kątem zaangażowania pracowników. Firmy biorące w nim udział mają możliwość: zidentyfikować najbardziej istotne czynniki wpływające na zaangażowanie pracowników, zidentyfikować grupy pracowników kluczowe do budowania zaangażowania, skoncentrować się na kluczowych obszarach mających wpływ na wyniki biznesowe firmy czy porównać wyniki firmy z rynkiem i branżą.

NUTRICIA Polska to lider rynku żywności dla dzieci i niemowląt w Polsce. Specjalizuje się w żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych, wymagających specjalistycznego żywienia. NUTRICIA Polska dostarcza produkty żywnościowe dla dzieci we wszystkich kategoriach, m.in. mleka następne, takie jak Bebiko 2 Nutriflor+, Bebiko PRO+ 2, Bebilon 2 z Pronutra+, Bebilon Profutura 2 i mleka modyfikowane typu junior oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego (m.in.: Bebiko Comfort 2 Nutriflor+, Bebilon Pepti 2 DHA), a także pełną gamę produktów uzupełniających dla niemowląt i małych dzieci (marka BoboVita).

O grupie spółek DANONE

DANONE to światowy lider na rynku żywności, któremu we wszystkich działaniach przyświeca dbanie o zdrowie. W Polsce DANONE działa w 4 obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywność dla niemowląt i małych dzieci (NUTRICIA) oraz żywność medyczna (NUTRICIA Medyczna). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz realizacja misji, zgodnie z którą poprzez żywność niesiemy zdrowie tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez nasze produkty, projekty i programy, zachęcamy do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień oraz przyczyniamy się do zrównoważonego rozwoju planety.

W 8 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym i przyjaznym środowisku pracy.

O działalności DANONE można przeczytać w „Nieść zdrowie poprzez żywność. Wkład grupy spółek DANONE w rozwój polskiej gospodarki, społeczeństwa i zdrowia”.

Nadesłał:

Alert Media

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl