O odzieży reklamowej
Reklama w najprzeróżniejszych aspektach towarzyszy nam na każdym kroku. Z reklamą spotykamy się w telewizji, radiu, Internecie, na ulicy, w sklepie.
Cóż…. jesteśmy otoczeni reklamą. Takie nastały czasy. Nawet najlepszy produkt bez odpowiedniej reklamy może się po prostu nie obronić. Wiedzą o tym sprzedawcy, wiedzą dystrybutorzy, wiedzą producenci. Stąd coraz popularniejsza staje się odzież reklamowa. W tym miejscu warto wyjaśnić czym jest owa odzież reklamowa. Odwołam się zatem do takiego przykładu. Każdy z nas był z pewnością w jakimś dużym sklepie na stoisku np. z wędlinami. Zwróćmy uwagę na to jak ubrane są ekspedientki. Na fartuszkach mają albo logo sklepu, albo logo jednej z firm wędliniarskich. Czasami mają także logo zarówno sklepu jak i zewnętrznej firmy.
Na firmową bluzeczkę zakładają firmowy fartuszek, który dostarczył do sklepu przedstawiciel handlowy jednej z firm. Ubranie ekspedientki jest właśnie odzieżą reklamową. Tego typu reklama nie jest nachalna, a z pewnością jest skuteczna i praktyczna. Właściciel sklepu nie musi się martwić z kolei, że jego personel nie ma wytaczającej ilości ubrań (na stoisku mięsnym fartuszki trzeba zmieniać dość często, gdyż po prostu brudzą się). Co do skuteczności…. Klient stojący w długiej kolejce, obserwując ekspedientkę zapewne zapamięta nazwę firmy umieszczona na jej fartuszku- reklama odniesie skutek. Właśnie dlatego powstaje coraz więcej firm zajmujących się produkcją odzieży reklamowej. Firmy takie reklamują się najczęściej w sieci. Osoba zainteresowana rozreklamowaniem swojej firmy przy pomocy odzieży wybiera , któryś z produktów (czapeczkę, bluzkę, fartuszek), przesyła swoje logo, a następnie czeka na gotowy projekt. Odzież reklamowa to: czapeczki, koszulki, bluzy, skarpetki, kurtki, szaliki, apaszki, buty, czapki, fartuszki).
Dobrze by odzież reklamowa była dobrej jakości, bo wtedy reklamowana firma również będzie kojarzyła się z dobrą jakością. Ważne by logonie było zbyt nachalne, by osoba która nosi odzież reklamową nie czuła się jak słup reklamowy, a klient nie był atakowany nachalną reklama. Jak donoszą badania konsumenckie ten typ reklamy ma sens i jest bardzo skuteczny. Odzież reklamowa jest z pewnością bardziej skuteczna niż wszelkiego rodzaju ulotki, które wielu denerwują. Jak wiadomo ulotki (których wyprodukowanie tez kosztuje), niejednokrotnie natychmiast po wręczeniu lądują w koszu. Na dłuższą metę lepiej zainwestować w odzież reklamową- więcej z tego korzyści dla wszystkich.
Nadesłał:
brenna
|