O ubezpieczeniach w przestrzeni miejskiej
W akcji „Naga prawda o ubezpieczeniach” ING Życie wzięło udział blisko 100 tyś. osób, a prawie 750 tyś. miało z nią kontakt. Oto efekt kampanii edukacyjno-charytatywnej, która we wrześniu i październiku odbyła się w 6 największych miastach Polski.
W Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Rzeszowie, Gdańsku i Poznaniu odbyła się nietypowa ekspozycja przedstawiająca 200 manekinów. Co 5. z nich był koloru pomarańczowego, co stanowiło nawiązanie do badań społecznych, mówiących o tym, że tylko co 5. Polak jest ubezpieczony. Manekiny były więc ambasadorami opinii Polaków na temat odpowiedzialności, w tym ważnych decyzji finansowych w ich życiu.
„Ubezpieczenia to trudny temat, zwłaszcza, że wielu Polaków woli nie myśleć o przykrych sprawach, aby nie kusić losu. Dlatego zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie akcji, która z jednej strony będzie budziła pozytywnie skojarzenia, a z drugiej skłaniała do refleksji i wywoływała społeczną dyskusję” – wyjaśnia Beata Zduńczyk-Skup, rzecznik prasowy ING Życie. „Poprzez ciekawą ekspozycję umieszczoną w przestrzeni publicznej chcieliśmy uświadomić Polakom, że warto być odpowiedzialnym finansowo i zabezpieczyć życie swoje oraz najbliższych.”
Akcja „Naga prawda o ubezpieczeniach” to połączenie kampanii edukacyjnej z happeningiem. W każdym z miast odbyło się malowanie manekinów przez artystów plastyków, osoby publiczne oraz gwiazdy ekranu. W projekt zaangażowali się: Edward Lutczyn, Agata Bogacka, Grażyna Wolszczak, Cezary Harasimowicz, Mirosław Antoniewicz, Katarzyna Herman, Agnieszka Maciąg, Małgorzata Bundzewicz, Henryk Sawka, Joanna Jurga, Dorota Zawadzka, Łucja Sokołowska, Małgorzata Ostrowska-Królikowska, Andrzej Żurek oraz Anna Pawlak. Wszystkie ozdobione przez artystów manekiny zostaną zlicytowane 25 listopada podczas 5. edycji aukcji charytatywnej „ziarno SZTUKI – ogród NADZIEI” w Muzeum Narodowym w Warszawie, organizowanej przez fundację psychoonkologii „Ogród Nadziei”. Pieniądze pozyskane z ich sprzedaży przeznaczane zostaną na pomoc dla osób chorych na nowotwory.
Wystawa edukacyjna „Naga prawda o ubezpieczeniach” była kontynuacją działań prowadzonych przez ING Życie w pierwszej połowie 2010 r. Powstał wtedy raport „Sztuka odpowiedzialności” przygotowany na podstawie badań Instytutu MillwardBrown SMG/KRC. Prezentował on opinie Polaków na temat odpowiedzialności, zarówno w życiu codziennym, jak i w kwestiach finansowo-ubezpieczeniowych.
Nadesłał:
Multi_Communications
|