Ofensywa modelowa Ford of Europe w 2010 roku
W 2010 roku Ford of Europe planuje wprowadzenie na rynek gamy nowych modeli oraz nowatorskich rozwiązań i elementów wyposażenia na skalę wcześniej nie notowaną w historii firmy.
Ta ofensywa produktowa ma na celu dalsze wzbogacenie oferty rynkowej Forda poprzez udostępnienie klientom atrakcyjnych cenowo nowoczesnych rozwiązań i wyposażenia mających na celu dalsze zmniejszenie zużycia paliwa, poprawę bezpieczeństwa oraz zwiększenie komfortu i wygody użytkowania.
Już w drugim tygodniu nowego 2010 roku Ford zaprezentował podczas Salonu Samochodowego w Detroit zupełnie nowego Forda Focus, opracowanego z myślą o potrzebach rynku globalnego, a także odnowione Fordy S-MAX i Galaxy, które zadebiutowały podczas Salonu Samochodowego w Brukseli.
Wspomniane trzy najnowsze modele - wraz z planowanymi na 2010 rok Fordami C-MAX i Grand C-MAX, pokazanymi po raz pierwszy w 2009 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie - są zapowiedzią fascynującej perspektywy pojawienia się w samochodach Ford innowacyjnych rozwiązań i nowego wyposażenia, wśród których na uwagę na pewno zasługują nowe jednostki napędowe oraz nowoczesne rozwiązania zarówno w konstrukcji samych pojazdów, jak i systemów bezpieczeństwa.
Dla Forda 2010 zapowiada się jako rok niezwykle intensywny. Zaprezentowane właśnie przez nas nowe wcielenia Forda Focus, Forda S-MAX i Forda Galaxy to zaledwie początek - zapowiada John Fleming, prezes i dyrektor zarządzający Ford of Europe. - Wszystkie te nowe modele, wraz z Fordem C-MAX i Grand C-MAX, wnoszą do oferty Ford of Europe prawdziwe bogactwo innowacyjnych koncepcji i rozwiązań. Dzięki nim nasi klienci będą mogli cieszyć się nowym, o wiele wyższym niż dotychczas poziomem osiągów, komfortu, walorów użytkowych i satysfakcji z posiadanego pojazdu.
Nowe modele - w zarysie
Pierwsze spojrzenie na nowego Forda Focus
Nowy Ford Focus miał w tym tygodniu swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Detroit. Amerykański debiut Forda Focus jest zarazem zapowiedzią wejścia nowego Forda Focus na rynek europejski na początku 2011 roku.
Zwiedzający wystawę w Detroit mogą zobaczyć zarówno eleganckiego 4-drzwiowego sedana, jak i znacznie bardziej dynamiczną 5-drzwiową odmianę hatchback. Obie wersje nadwoziowe udanie łączą atrakcyjną, smukłą i lekko sportową sylwetkę z bardzo wysokim poziomem rozwiązań technicznych i wysoką jakością wykonania.
Najnowszy Ford Focus został opracowany przez zespół konstruktorów i inżynierów Forda z całego świata. Prace projektowe koordynowało centrum projektowania samochodów małych i średnich Forda mające siedzibę w Merkenich w Niemczech. Nowy model został opracowany z myślą o spełnieniu wszystkich wymagań użytkowników i wymogów prawnych obowiązujących na najważniejszych rynkach świata.
Europejski zespół konstruktorów i projektantów Forda, na których spoczął ciężar prowadzenia prac nad nową generacją kompaktowych modeli Forda, zaangażował się bez reszty w dzieło opracowania rodziny samochodów, które w doskonały sposób będą mogły sprostać oczekiwaniom klientów - dodaje Fleming. - Nie ukrywamy, że Ford Focus jest dla nas najważniejszym modelem na rynku europejskim i ma ogromne znaczenie dla koncernu na pozostałych rynkach świata. Podczas prac nad tym modelem nie godziliśmy się na absolutnie żadne kompromisy.
Nowy Ford Focus zaskoczy odbiorców w segmencie samochodów kompaktowych szeroką ofertą wyposażenia seryjnego i dodatkowego, z których wiele elementów do tej pory spotykano tylko w samochodach większych i znacznie bardziej luksusowych. Należą do nich urządzenia ułatwiające pracę kierowcy, takie jak system łagodzący skutki kolizji przy małych prędkościach, inteligentny tempomat ACC, system ostrzegający o pojawieniu się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, ogranicznik prędkości jazdy, system rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegawczy kierowcy Driver Alert, system ułatwiający utrzymanie samochodu na właściwym pasie ruchu, urządzenie ułatwiające parkowanie Active Park Assist, a także najnowszy system MyFord ułatwiający interakcję kierowcy z układami samochodu oraz dysponujący wieloma możliwościami system Ford SYNC pozwalający na podłączanie dodatkowych urządzeń oraz kontrolowanie niektórych funkcji samochodu za pomocą poleceń wydawanych głosem.
Dodatkowymi walorami najnowszego nowego Forda Focus jest szeroka gama nowoczesnych jednostek napędowych, w których wykorzystano najnowsze osiągnięcia w budowie silników dające znaczące ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. W ofercie znajdzie się turbodoładowany silnik benzynowy Ford EcoBoost z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 1,6 litra oraz udoskonalone silniki Diesel Duratorq TDCi z wtryskiem common-rail o pojemności 1,6 i 2,0-litrów.
Nowe minivany Ford C-MAX i Grand C-MAX
Nowa rodzina Forda C-MAX, zaprezentowana po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku, obejmuje teraz dwa modele. Oba modele stanowią nową jakość w segmencie kompaktowych minivanów (MAV). Ford C-MAX i Ford Grand C-MAX pojawią się w sprzedaży w drugiej połowie 2010 roku.
Po raz pierwszy nabywcy kompaktowego minivana Forda będą mieli do wyboru wersję 5-miejscową (Ford C-MAX), bądź odmianę 7-osobową (Ford Grand C-MAX), wyposażoną w odsuwane drzwi boczne po obu stronach nadwozia oraz tylną kanapę z przejściem między siedzeniami, pozwalającą na jeszcze lepsze i bardziej zróżnicowane wykorzystanie przestronnego wnętrza.
Nowy Ford C-MAX jest napędzany tymi samymi silnikami, które znajdą się w nowym Fordzie Focus. W wyposażeniu przewidziano długą listę funkcji i urządzeń wprowadzonych z myślą o komforcie i bezpieczeństwie użytkowników. Wśród innowacji znalazły się: częściowo automatyczny układ ułatwiający parkowania wzdłuż krawężnika w miejscach o ograniczonej przestrzeni oraz system ostrzegający o pojawieniu się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy. Wszystkie fotele, łącznie z miejscami z tyłu, mają sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa. Zamki tylnych drzwi są zabezpieczone przed otwarciem przez dzieci specjalną elektryczną blokadą. Elektrycznie otwierane są także unoszone drzwi tyłu nadwozia.
Odnowione Fordy S-MAX Galaxy
Odnowione Fordy S-MAX i Galaxy miały swoją premierę na początku 2010 roku podczas Salonu Samochodowego w Brukseli. Oba modele, mile zaskakujące nową linią nadwozia i wieloma atrakcyjnymi rozwiązaniami technicznymi, pojawią się w salonach późną wiosną tego roku.
Oba modele są pierwszymi samochodami wyposażonymi w zupełnie nowy, bardziej dynamiczny i oszczędny 2,0-litrowy benzynowy silnik Ford EcoBoost. Oferta silników Diesel została poszerzona o ulepszoną 2,0-litrową odmianę popularnego silnika Duratorq TDCi, który jest teraz po raz pierwszy dostępny także w wersji o mocy 163 KM. Po raz pierwszy w największych modelach Forda oferowana jest bardzo nowoczesna, 6-biegowa automatyczna przekładnia Ford PowerShift. Przekładnia ta standardowo współpracuje z silnikiem benzynowym Ford EcoBoost i jest dostępna jako opcja w egzemplarzach napędzanych silnikami Diesel z rodziny Duratorq TDCi.
Przy okazji premiery odnowionych Fordów S-MAX i Galaxy zaprezentowano bardzo szeroką gamę rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo i pozwalających na wyższy komfort jazdy i użytkowania. Należy do nich przede wszystkim system ostrzegający o pojawieniu się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, programowalny ogranicznik prędkości, światła zewnętrzne i oświetlenie wnętrza wykorzystujące diody LED, obsługiwana elektrycznie blokada zamków tylnych drzwi, chroniąca przed otwarciem przez dzieci oraz imponujący, nowy system nagłośnienia Ford Premium Sound System o mocy 265 W.
Nowa oferta silników dla Forda Mondeo
Na początku 2010 roku Ford Mondeo będzie kolejnym modelem, po odnowionych Fordach S-MAX i Galaxy, który otrzyma znacząco ulepszoną gamę jednostek napędowych.
Wśród nowych silników znajdzie się jednostka benzynowa EcoBoost o pojemności 2,0 litrów i mocy 203 KM standardowo współpracująca z przekładnią automatyczną Ford PowerShift. Po raz pierwszy pojawi się także nowa 163-konna odmiana najnowszego silnika Diesel Duratorq TDCi, również o pojemności 2,0 litrów. W przypadku tego drugiego silnika przekładnia Ford PowerShift będzie oferowana jako opcja.
Nowe technologie - w zarysie
Liczba i zakres nowych rozwiązań i nowych elementów wyposażenia, które Ford of Europe planuje wprowadzić w swoich nowym modelach począwszy od 2010 roku są tak duże, że ich skala praktycznie nie ma odpowiednika w historii firmy. - Nigdy przedtem w ciągu jednego zaledwie roku nie wprowadzaliśmy tak ogromnej liczby nowych rozwiązań i nowych jednostek napędowych - podkreśla John Fleming. - Realizowany przez nas proces transformacji w firmę o charakterze globalnym w ramach strategii „ONE Ford" pozwolił nam na skuteczne wykorzystanie bazy oraz wszelkich możliwości, jakie Ford posiada na całym świecie w zakresie prowadzenia prac projektowych, konstrukcyjnych i badawczych. Dzięki temu mogliśmy zdecydowanie podnieść poziom technologii i rozwiązań, które możemy zaoferować w kolejnej generacji średnich i dużych samochodów w ofercie rynkowej Ford of Europe - dodaje Fleming.
Rozwiązania wdrażane w najnowszych europejskich modelach Forda, mające na celu zwiększenie wygody i bezpieczeństwa obejmują wszystkie obszary i układy pojazdu, od nowych i oszczędnych silników aż po nowatorskie rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego i układy wspomagające kierowcę, od nowych możliwości w dziedzinie komunikowania się kierowcy z pojazdem aż po najwyższej jakości sprzęt audio i udogodnienia zwiększające wygodę podróżowania.
Nowości w dziedzinie silników i układu napędowego
Silniki benzynowe Ford EcoBoost
- Nowy silnik benzynowy Ford EcoBoost SCTi o pojemności 1,6 litra [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępny w nowym Fordzie Focus, C-MAX, Grand C-MAX]
- Nowy silnik benzynowy Ford EcoBoost SCTi o pojemności 2,0 litrów [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępny w Fordach S-MAX, Galaxy i Mondeo .]
Silniki Diesel Ford Duratorq TDCi
Unowocześnione i ulepszone silniki wysokoprężne Ford Duratorq TDCi o pojemności 1,6 i 2,0 litrów [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępne w nowym Fordzie Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Kuga i Mondeo]
Zaawansowana technicznie automatyczna przekładnia Ford PowerShift
Ford planuje znaczne poszerzenie gamy modeli, w których oferowana będzie nowoczesna, dwusprzęgłowa 6-biegowa przekładnia automatyczna Ford PowerShift [dostępna w nowym Fordzie Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Kuga, odnowionych Fordach S-MAX i Galaxy oraz Fordzie Mondeo]
Nowa ręczna skrzynia biegów
Nowa mechaniczna skrzynia biegów przeznaczona dla samochodów małych i kompaktowych [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępna w nowym Fordzie Focus, C-MAX, Grand C-MAX]
Ford Focus ECOnetic w wersji na 2010 rok z systemem Auto-Start-Stop
Ford Focus w wersji ECOnetic charakteryzuje się jeszcze niższym zużyciem paliwa i niższymi wskaźnikami emisji - w ramach opcji możliwe jest jeszcze otrzymanie systemu odcinającego zapłon Ford Auto-Start-Stop, dzięki któremu emisja CO2 osiąga najniższy w tej klasie poziom 99g/1 km, zaś zużycie paliwa wynosi 3,8 l/100 km. Średnie zużycie paliwa samochodu w wykonaniu standardowym wynosi 4,0 l/100. Średniemu spalaniu towarzyszy wskaźnik emisji CO2 na poziomie 104 g na 1 km.
Bezpieczeństwo czynne i systemy wspomagające pracę kierowcy
- System BLIS® (Blind Spot Information System), ostrzegający o pojawieniu się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępny w nowym Fordzie Focus, Fordzie C-MAX i Grand C-MAX oraz w odnowionych Fordach S-MAX i Galaxy]
- Programowalny ogranicznik prędkości jazdy [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępny w nowym Fordzie Focus, C-MAX i Grand C-MAX, oraz w odnowionych Fordach S-MAX i Galaxy.]
- Elektryczny układ wspomagania kierownicy z kompensacją szarpnięć pochodzących od układu jezdnego [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępne w nowym Fordzie Focus, Fordzie C-MAX i Grand C-MAX]
- Częściowo automatyczny układ ułatwiający parkowanie wzdłuż krawężnika w miejscach o ograniczonej przestrzeni [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępne w nowym Fordzie Focus, C-MAX i Grand C-MAX]
- Sygnalizacja niezapięcia pasów przy wszystkich fotelach [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępna w nowym Fordzie Focus, Grand C-MAX]
- Kamera ułatwiająca cofanie [dostępna w nowym Fordzie Focus, C-MAX, Grand C-MAX i Kuga oraz odnowionych Fordach S-MAX i Galaxy ]
- Inteligentny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) [dostępny w nowym Fordzie Focus oraz odnowionych Fordach S-MAX, Galaxy, a także Fordzie Mondeo.]
- Sygnalizator opuszczenia pasa ruchu [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępny w nowym Fordzie Focus]
- Funkcja ułatwiająca utrzymanie samochodu na właściwym pasie ruchu [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępna w nowym Fordzie Focus]
- Automatyczny przełącznik świateł drogowych [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępny w nowym Fordzie Focus]
- Specjalny sygnalizator ostrzegawczy kierowcy Driver Alert [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępny w nowym Fordzie Focus]
- System rozpoznawania znaków drogowych [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępny w nowym Fordzie Focus]
- System zmniejszający skutki kolizji przy małych prędkościach [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępny w nowym Fordzie Focus]
Interfejsy kierowcy i systemy audio
- System MyFord umożliwiający obsługę urządzeń komunikacyjnych i sterowanie funkcjami pojazdu [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępny w nowym Fordzie Focus, C-MAX i Grand C-MAX]
- Funkcja Ford SYNC umożliwiająca obsługę urządzeń komunikacyjnych i sterowanie niektórymi funkcjami pojazdu za pomocą poleceń głosowych [NOWOŚĆ w samochodach Ford of Europe - dostępna w nowym Fordzie Focus]
- Ford Premium Sound System [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępne w nowym Fordzie Focus oraz odnowionych Fordach S-MAX i Galaxy ]
- Mobilny system nawigacji Ford [dostępny w nowym Fordzie Focus, Fiesta, C-MAX i Grand C-MAX oraz odnowionych Fordach S-MAX iGalaxy oraz w Fordzie Mondeo ]
Wysoki komfort, funkcjonalność i niskie koszty utrzymania
- Odsuwane drzwi po obu stronach nadwozia, elektrycznie otwierane drzwi tyłu oraz tylna kanapa z przejściem między siedzeniami [dostępne w Fordzie Grand C-MAX]
- Sygnalizator optymalnego momentu zmiany biegów [dostępny w nowym Fordzie Focus, Kuga oraz odnowionych Fordach S-MAX i Galaxy ]
- Tryb Ford Eco Mode [dostępny w Fordzie Focus ECOnetic, C-MAX, Grand C-MAX oraz Fordzie Mondeo ECOnetic]
- Ochraniacze zabezpieczające krawędzie drzwi [NOWOŚĆ w samochodach osobowych - dostępne w nowym Fordzie Focus]
- Aktywne żaluzje zamykające kartę wlotu powietrza do silnika celem poprawy charakterystyki aerodynamicznej [dostępne w nowym Fordzie Focus]
- Nowatorski wlew paliwa Ford EasyFuel, w którym zrezygnowano z tradycyjnego korka [dostępny w nowym Fordzie Focus, Kuga, Fiesta, C-MAX,
Grand C-MAX oraz odnowionych Fordach S-MAX i Galaxy oraz Fordzie Mondeo ] - System centralnego zamka Ford Keyless z kluczem elektronicznym oraz przycisk rozrusznika Ford Power w miejsce tradycyjnej stacyjki [dostępne w nowym Fordzie Focus, Fiesta, C-MAX, Grand C-MAX, Kuga, oraz odnowionych Fordach S-MAX i Galaxy oraz Fordzie Mondeo]
- Elektryczna blokada zamków chroniąca przed otwarciem przez dzieci [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępna w nowym Fordzie Focus, C-MAX, Grand C-MAX oraz odnowionych Fordach S-MAX i Galaxy oraz Fordzie Mondeo]
- Oświetlenie wnętrza, w którym wykorzystano diody świetlne LED [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępne w nowym Fordzie Focus, C-MAX, Grand C-MAX oraz odnowionym Fordzie S-MAX ]
- Światła do jazdy dziennej wykorzystujące diody świetlne LED [NOWOŚĆ w samochodach Ford - dostępne w odnowionym Fordzie S-MAX ]
Ford liderem we wdrażaniu szeroko dostępnych najnowocześniejszych rozwiązań
Nie notowane dotąd tempo i skala wprowadzania innowacyjnych rozwiązań i nowego, atrakcyjnego wyposażenia w europejskiej rodzinie modeli Forda na przestrzeni 2010 roku bardzo dobrze ilustruje pozytywny wpływ, jaki miało przyjęcie przez Forda globalnej strategii podczas prac nad nowymi modelami samochodów.
Wprowadzenie na rynek naszej najnowszej „globalnej" rodziny samochodów kompaktowych jest najlepszym dowodem na to, że Ford bardzo poważnie traktuje swoją misję udostępniania klientom w samochodach kolejnych generacji nowatorskich rozwiązań i wyposażenia, w których wykorzystujemy najnowsze zdobycze techniki, pojawiające się zarówno w przemyśle samochodowym, jak i w innych dziedzinach - podsumowuje Fleming. - Jestem przekonany, że możliwości, jakimi Ford dysponuje na całym świecie zapewnią nam pozycję lidera w działaniach, dzięki którym wszystkie te nowinki i rozwiązania szybko znajdą się w zasięgu możliwości naszych klientów.