Oferowane przez Oracle aplikacje klasy meter-to-cash zapewniają rekordową wydajność przetwarzania


Oferowane przez Oracle aplikacje klasy meter-to-cash zapewniają rekordową wydajność przetwarzania
2012-02-09
Oracle przetwarza w ciągu 8 godzin ponad 1 mld odczytów licznika i 500 tys. faktur dla klientów.

Firma Oracle zgłosiła bezprecedensową zdolność do przetworzenia ponad 1 mld rekordów i wygenerowania 500 tys. faktur dla klientów w ciągu 8 godzin nocnego przetwarzania za pomocą oprogramowania Oracle Utilities Customer Care and Billing, Oracle Utilities Meter Data Management i Oracle Utilities Smart Grid Gateway, zintegrowanego z wykorzystaniem architektury Oracle Application Integration Architecture.

Oprogramowanie było uruchomione na maszynach Oracle Exadata X2-2 oraz Oracle Exalogic Elastic Cloud X2-2. Jako dane testowe wykorzystano zestaw rekordów wybranych spośród 30 mld odczytów liczników interwałowych, w ilości typowej dla dużego zakładu energetycznego.

Test zaprojektowano zgodnie z rzeczywistymi scenariuszami biznesowymi. W jego ramach przetwarzano dane zgłaszane przez 10 mln inteligentnych liczników, z których każdy zgłasza niemal 100 odczytów dziennie - jest to liczba reprezentatywna dla dziennego zapotrzebowania typowego zakładu energetycznego na moc obliczeniową.

W teście wykorzystano historyczne dane z liczników przetworzone w ciągu jednego miesiąca przez oprogramowanie Oracle Utilities Meter Data Management (30 mld odczytów licznika) oraz sześciomiesięczną historię wystawiania faktur przez oprogramowanie Oracle Utilities Customer Care and Billing (60 mln faktur). W ramach testu dla każdego rachunku klienta wystawiono fakturę z wykorzystaniem trzech różnych stawek (symulując stawki dla okresów „szczytu", „średniego zużycia" i „poza godzinami szczytu").

Testowana konfiguracja była w stanie dokonać nawet 45-krotnej kompresji danych archiwalnych za pomocą mechanizmu Oracle Exadata Hybrid Columnar Compression. Pozwoliło to zaoszczędzić znaczną ilość pamięci masowej, co zapewnia znaczną obniżkę kosztów ponoszonych przez zakłady energetyczne na cel przechowywania danych.

-Nowe technologie i procesy biznesowe powodują radykalny wzrost ilości danych obsługiwanych przez zakłady energetyczne w ramach procesu „od odczytu licznika do uzyskania zapłaty za usługi". Ten jedyny jak dotąd tego rodzaju test dowodzi, że kompleksowe, zintegrowane oprogramowanie Oracle działające na systemach sprzętowo-programowych, pomaga zakładom energetycznym prawidłowo dostosować pojemność hurtowni danych, tak aby umożliwić przetwarzanie dużych ilości danych generowanych przez inteligentne liczniki. Dane te w rezultacie pozwalają zakładom energetycznym pomóc klientom w monitorowaniu zużycia energii i zarządzaniu nim z większą elastycznością i z zachowaniem większej kontroli - powiedział Rodger Smith, wiceprezes Oracle, dyrektor działu Oracle Utilities.

Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl