Oferty grupowe - kto na tym zyskuje?
Promocje grupowe to coraz popularniejsza postać Wyszukiwania okazji. Mniejsze, niż przeważnie, ceny usług oraz produktów to doskonała okazja żeby je sprawdzić. Notorycznie rezygnujemy z usług i produktów, bowiem zwyczajnie nie posiadamy na to gotówki.
Z jakiej przyczyny spółki decydują się na sprzedaż wytworów i usług po tak bardzo małej cenie? Odpowiedź jest niezmiernie oczywista! Chodzi o reklamę. Nie ma skuteczniejszej postaci promocji, aniżeli pokazanie przedmiotu albo usługi explicite na kliencie. Jeśli klient będzie kontent, to jest spore prawdopodobieństwo, że w przyszłości także skorzysta z naszych usług. Być może, zarekomenduje nasz sklep również kolegom oraz rodzinie. Poczta pantoflowa działa bardzo dobrze, więc czemu by nie spróbować?
Wiele firm obawia się kosztów tego rodzaju formy promocji. Serwisy zakupów grupowych nie funkcjonują za darmo. Muszą z czegoś opłacić koszty działalności i wyrobić przychód. Przeważnie, prowizja sięga wysokości 50procent wartości danej oferty grupowej. Okazuje się więc, iż usługodawca działa prawie darmowo. Na nieszczęście, takie są realia. Stąd z tej formy promocji nie powinni korzystać wszyscy.
To porządne wyjście dla spółek usługowych, z jakich korzysta się w sposób notoryczny. Oferta w wortalu grupowym musi przyciągnąć stałego klienta, dlatego też najlepiej wychodzą na tym punkty kosmetyczne, punkty fryzjerskie czy knajpki. Sprzedaż jednorazowej usługi lub towaru jest mało opłacalna.
Jaki płynie z tego wniosek? Największym beneficjentem zakupów grupowych są ich konsumenci. To oni mają możliwość sprawdzić konkretne usługi i produkty w nader małych cenach. Sporo zarabiają także oferenci usług stałych. Może uda im się przyciągnąć kilku stałych nabywców. Jest jednak określony warunek - posługa musi być spełniona rzetelnie, co niekoniecznie jest standardem przy okazji ofert grupowych.
Nadesłał:
zakk77
|