Ogrodzenie terenów portowych
Tereny portowe wymagają szczególnego zabezpieczenia, które będzie gwarantowało wysoki stopień ochrony, ze względu na bezpieczeństwo pracowników, pasażerów i przewożonych i magazynowanych w portach ładunków, a jednocześnie umożliwi sprawne funkcjonowanie obiektu.
Bezpieczeństwo jest priorytetem, dlatego też do ochrony wielkich portów, które często stanowią ogromne centra logistyczno-transportowe, wybierane są systemy ogrodzeniowe typu High Security, uzupełniane systemami ochrony elektronicznej i telewizyjnej.
Najbezpieczniejszy system od Betafence
W Durbanie największy port w Republice Południowej Afryki został wygrodzony najbezpieczniejszym systemem ogrodzeniowym Betafence. Wykorzystany tam system Betaview® zapewnia doskonałą ochronę przed wtargnięciem na teren obiektu osób niepożądanych. Tworzą go:
- 2,5-metrowe panele Securifor 3D, montowane na słupach IPE z ramionami zagiętymi na 6 rzędów drutów elektrycznych
- 4-metrowa brama przesuwna wyposażona w system kontroli dostępu
Małe oczka (13x76 mm) paneli wykonanych z grubego drutu niemalże uniemożliwiają wspinanie się po ogrodzeniu, a przecięcie drutów jest utrudnione, tym bardziej, że nie ma możliwości włożenia między nie praktycznie jakichkolwiek narzędzi. Poziome przegięcia panelu dodatkowo go wzmacniają. Mimo drobnych oczek system jest bardzo przezierny i umożliwia skuteczny monitoring.
High Security w Maroku
Ogrodzenie typu High Security zostało także wykorzystane do zabezpieczenia portu w Tanger Med, który działa od 2007 roku. Jego budowa wciąż jednak trwa i zakończy się w 2016 roku, kiedy to port osiągnie planowaną wydajność 8 milionów kontenerów. Przy obiekcie takiej rangi nie może być mowy o żadnych kompromisach w kwestii bezpieczeństwa.
Ochronę zapewniają mu zewnętrzne i wewnętrzne ogrodzenia Betafence o długości 35 km, uzupełnione 17 bramami wjazdowymi:
- przenośne ogrodzenia zabezpieczające
- system średniego zabezpieczenia Nylofor 2D Super na słupach Bekasport
- system wysokiego zabezpieczenia Securifor 2D o wysokości 4,5 m.
Mimo swojej wysokości, system wykorzystany do zabezpieczenia portu Tanger Med jest odporny na podmuchy silnego wiatru, dochodzące w Tangerze do 170 km/h.
Genialne składane rozwiązanie
Do zabezpieczenia norweskiego portu w Stavanger wykorzystano z kolei 21 specjalnie zaprojektowanych podwójnych bram skrzydłowych Barofor firmy Betafence. Ich konstrukcja umożliwia wygodne składanie i rozkładanie ogrodzenia. W zależności od potrzeb można je ułożyć tak, by tworzyły szerokie przejście od nabrzeża do miasta, z którego korzystają pasażerowie statków wycieczkowych lub rozłożyć, tworząc 200-metrową estetyczną barierę z palisady. System został uzupełniony o panele ogrodzeniowe Barofor Square i wyjścia awaryjne. Wszystkie elementy tworzą jedną całość spójną pod względem estetycznym, jak i technicznym.
System Barofor, który doskonale komponuje się z przestrzenią miejską, zabezpiecza też cztery inne norweskie porty, między innymi drugi port w Stravagen, w starej części miasta, gdzie obsługiwane są statki wycieczkowe.
Odpowiednie na agresywny klimat
Morski, silnie agresywny dla powłok metalicznych klimat sprzyja szybkiej korozji, dlatego przy wyborze systemu ogrodzeniowego zabezpieczającego teren portu trzeba wziąć pod uwagę nie tylko stopień zabezpieczenia, jaki gwarantuje, ale także jego jakość i odporność antykorozyjną.
Wizytówką firmy Betafence jest najwyższa jakość produktów. Jednak, aby odpowiednio zabezpieczyć produkty przeznaczone do eksploatacji w środowisku morskim, stalowe ogrodzenie dla portu Stavanger w Norwegii firma zabezpieczyła cynkowaniem ogniowym, a następnie trzema powłokami antykorozyjnymi: jedną warstwą epoksydową i dwiema poliestrowymi.
Podobnie zostało zabezpieczone ogrodzenie dla portu Tanger Med - pokryto je specjalną powłoką cynkową i poliestrową. Dzięki nim Betafence mogła objąć produkt 10-letnią gwarancją antykorozyjną, pomimo że są eksploatowane bezpośrednio przy morzu.
Więcej o rozwiązaniach Betafence znajdziesz w Strefie Architekta na www.ogradzamy.pl.