Ogromny sukces akcji „Lepiej Żywca”!
Jeszcze do 13 stycznia 2013 roku potrwa konkurs „Lepiej Żywca” organizowany przez markę Żywiec. Aktywacja konsumencka, będąca częścią nowej kampanii reklamowej, której celem jest prezentowanie bardziej dynamicznej, otwartej i pomysłowej twarzy marki, spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem Polaków.
Akcja rozpoczęła się 19 listopada 2012 r. i potrwa do 13 stycznia 2013 r. Konkurs cieszy się ogromną popularnością. Uczestnicy nadsyłają średnio ponad 11 tysięcy haseł dziennie. Na 10 dni przed zakończeniem akcji do jury spłynęło ponad pół miliona lepiejów! Stronę internetową marki odwiedziło w tym czasie blisko 660 tysięcy osób, z czego ponad połowa to użytkownicy, którzy zajrzeli na nią po raz pierwszy. W konkursie do rozdania jest łącznie 112 iPhone’ów 5 oraz 560 kart upominkowych sieci Empik.
„Lepiej Żywca” jest kontynuacją wcześniejszej, doskonale przyjętej kampanii marki – „Pokaż język”. Dzięki pierwszej odsłonie słownych potyczek udało nam się znacząco zbliżyć do konsumenta, co znalazło swoje bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży. Akcja była bardzo dobra, ale wiemy, że zawsze może być lepiej, czego przykładem jest najnowsza aktywacja Żywca. Polacy doskonale przyjęli zabawę słowem, a tak fantastyczne wyniki przerosły nasze oczekiwania – tłumaczy Marcin Filipiak, kierownik marki Żywiec.
Jeszcze do 13 stycznia na stronie www.zywiec.com.pl na wszystkich chętnych czekać będą wyjątkowe zadania, polegające na stworzeniu lepieja zgodnie ze wskazówkami jurora sędziującego zmagania w danym dniu. Słowne potyczki ocenia jury w składzie Monika Brodka, Stanisław Tym, Marek Raczkowski oraz Tymon Tymański – każdy z nich obdarzony jest ciętym językiem, posiada dużą dawkę dystansu, a co najważniejsze – polszczyzną posługuje się świetnie i z dowcipem.
Lepiej to gatunek literacki stworzony przez Wisławę Szymborską. Standardowo składa się z dwóch wersów, z których pierwszy zawiera absurdalny wybór i zaczyna się wyrazem „Lepiej” (lub „Lepszy”, „Lepsza” czy „Lepsze”), a drugi słowem „niż” lub „niźli”. Z przymrużeniem oka pokazuje alternatywę dla pewnych rzeczy, np.:
Lepiej rzepy w ogon wczepić, niż lepieja nie ulepić!
Marka Żywiec postanowiła wykorzystać ten gatunek literacki w swojej najnowszej zabawie słownej. Akcja stanowi część kampanii reklamowej, w której marka prezentuje swoje nowe oblicze zwracając się przy tym do współczesnych Polaków – otwartych, pełnych energii i apetytu na życie ludzi. W ten sposób Żywiec prezentuje nowoczesną, twórczą i wielowymiarową twarz, podkreślając to, co jest dla marki ważne – kreatywność, energię oraz pasję.
Autorem projektu „Lepiej Żywca” jest agencja Men at Work, która przygotowała także projekty limitowanych opakowań oraz kampanię outdoorową i prasową dotyczącą nowej promocji konsumenckiej. Za obsługę internetową konkursu odpowiada Pride&Glory Interactive. Media zakupił dom mediowy Macroscope OMD, za obsługę PR odpowiedzialna jest agencja TBWA PR. Pomysłodawcą nowego pozycjonowania jest agencja DDB Warszawa.
Projekt otrzymał szerokie wsparcie marketingowe w punktach sprzedaży, na nośnikach reklamy zewnętrznej, w środkach transportu publicznego oraz w prasie. Wszystkie materiały zostały przygotowane z humorem i dystansem zarówno do samej marki, jak i jej otoczenia.
Nadesłał:
joannat
|