Okrągła rocznica systemu Comarch Loyalty Management


Okrągła rocznica systemu Comarch Loyalty Management
2010-07-29
Comarch od lat obserwuje, aktywnie uczestniczy i wpływa na oblicze rynku lojalnościowego w Polsce i za granicą. Dzieje się tak za sprawą jednego ze sztandarowych systemów na mapie produktowej firmy. Mowa oczywiście o Comarch Loyalty Management, który istnieje od blisko dziesięciu lat.

CLM jest elementem platformy Comarch EMM (Enterprise Marketing Management), na którą składa się rodzina produktów wspomagających działania marketingowe przedsiębiorstw.

Jednym ze źródeł jego sukcesu jest fakt, że jest to system stale rozwijany. Twórcy nie spoczęli na laurach, lecz nieustannie pracowali i pracują nad ulepszeniem rozwiązania. Wynikiem tego jest stworzenie jednego z najbardziej zaawansowanych systemów lojalnościowych na świecie. CLM posiada wersje obsługujące branże retail&fmcg, paliwową, farmaceutyczną, lotniczą, telekomunikacyjną, ochrony zdrowia oraz sektor bankowy. Nieźle, jak na jedno rozwiązanie. Dodatkowo, jest przystosowany do realizacji programów multipartnerskich i koalicyjnych, które od jakiegoś czasu rządzą w świecie lojalności.

Ta różnorodność, która jest siłą CLM, sprawiła, że twórcy systemu mogą się pochwalić 30 dużymi wdrożeniami w wielu krajach Europy oraz w Stanach Zjednoczonych. Pierwsze wdrożenie nastąpiło w 2002 roku i dotyczyło obsługi programu lojalnościowego „bp partnerclub”. Po BP Polska pojawili się kolejni chętni, by nie zanudzać, wymieńmy tylko najważniejsze wdrożenia i klientów: Premium Club, Dbam o Zdrowie (PGF), Dialog między nami (TD Dialog), Klub Konesera (Alma Market), Furora (Lukas Bank), Akademia Zysków (Grupa Żywiec), DOM (Leroy Merlin), Navigator (Lotos paliwa), Witalni (Cefarm Białystok). To kilka przykładów z Polski, ale i za granicą CLM ma się czym pochwalić. Obsługuje zagraniczne projekty BP Global (do tej pory Niemcy, Francja i Hiszpania, a projekty w dwóch innych krajach są w trakcie realizacji). Jeśli BP podejmuje z kimś wieloletnią współpracę w kolejnych krajach, już samo w sobie jest to wystarczającą rekomendacją. W Szwajcarii z CLM korzysta Credit Suisse, jedna z najbardziej znanych i wymagających instytucji finansowych w Europie. W Stanach Zjednoczonych Comarch podpisał intratny kontrakt na wdrożenie CLM z linią JetBlue. Fakt, że JetBlue Airways słyną z pionierskiej obsługi klienta i są uznawane za najbardziej innowacyjną linię lotniczą w USA, też jest znaczący. Jeśli spojrzymy na wschód, tam również znajdziemy CLM. S7 Priority (linie lotnicze S7 w Rosji) Klub Pieriekrostok (grupa X5 w Rosji), czy największy koalicyjny program lojalnościowy w Rosji „Malina” to kontrakty, którymi CLM podbija rosyjski rynek.

Od „grubego” do „cienkiego” klienta

Wiele krajów, wiele branż, wielu klientów, CLM zasłużył na ich zaufanie, ponieważ do jego każdego wdrożenia zespół podchodzi indywidualnie i projektowo, tworząc systemy „pod klucz”. Specyfika branży lub firmy nie jest przeszkodą, bowiem CLM jest przyjazny dla użytkownika, a jego poszczególne moduły mogą być wdrażane razem lub w dowolnym momencie rozwoju programu lojalnościowego, jako uzupełnienie dotychczasowych funkcjonalności. Ta łatwość obsługi i elastyczność aplikacji sprawiają, że CLM jest tak chętnie nabywany.
Zasoby ludzkie dedykowane przez Comarch do obsługi projektów lojalnościowych to obecnie sto pięćdziesiąt osób pracujących w Krakowie, Katowicach, Łodzi, Dreźnie, Lille i Chicago. Ten liczny i doświadczony zespół czuwa nad obsługą systemu, który jest dostępny w dziewięciu wersjach językowych. Trzeba przyznać, że wychodzi im to nadzwyczaj sprawnie. Osoby odpowiedzialne za CLM nie zasypiają gruszek w popiele. Na przestrzeni dziesięciu lat nastąpiło przejście od technologii grubego do cienkiego klienta, obecnie jest to po prostu aplikacja www, czyli z punktu widzenia użytkownika rozwiązanie najłatwiejsze z możliwych. W ciągu tylko ostatnich dwóch lat stworzono dodatkowe aplikacje systemu, czyli Smart Analitycs i Campaign Management. Pierwsza z nich zapewnia integrację informacji analitycznej dostępnej w systemie oraz organizację systemu sprawozdawczości i analiz bazujących na danych z CLM, zaś druga umożliwia zarządzanie kampaniami marketingowymi i pozwala na szczegółową analizę ich wyników.

CLM obsługuje ponad 1,2 miliona transakcji lojalnościowych dziennie, co daje w skali roku niewyobrażalną liczbę. By przeprowadzać taką liczbę operacji w skali dnia, potrzebny jest niezawodny i bezpieczny system. To oczywiście, oprócz pełnego zakresu usług związanego z wdrożeniem, uruchomieniem, utrzymaniem systemu wraz z serwisem i doradztwem biznesowym, jest gwarantowane każdemu klientowi, który zdecyduje się na wybór Comarch Loyalty Management.

Gdzie zatem tkwi tajemnica tylu lat sukcesów CLM? Jest ich wiele, ale nie zapominajmy o najważniejszym. Za każdą technologią stoją ludzie, którzy ją wymyślili, rozwijali, ulepszali, przekonywali potencjalnych klientów, że warto zaufać temu właśnie rozwiązaniu. To zespół, który od lat aktywnie uczestniczy w imprezach poświęconych realizacji programów lojalnościowych w Polsce i na świecie, nie tylko ucząc się od guru w dziedzinie budowania relacji z klientami, ale i edukując innych podczas własnych wystąpień i prelekcji. To ludzie, którzy od kilku lat sami organizują własną, międzynarodową konferencję lojalnościową, na którą zapraszają światowych specjalistów w swojej dziedzinie. I to właśnie tacy ludzie pracują od prawie dziesięciu lat na sukces, któremu na imię Comarch Loyalty Management.

Nadesłał:

pawel.kozyra@comarch.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl