Oparta na sieci neuronowej platforma firmy Kaspersky odpowiada na pytania dotyczące przyszłości
Firma Kaspersky uruchomiła platformę Safer Tomorrow, aby lepiej odpowiedzieć na najistotniejsze pytania ludzkości na temat przyszłości. Platforma wykorzystuje sieć neuronową opracowaną przez oddział globalnej agencji reklamowej BBDO.
Wybrane codzienne prognozy są transmitowane na żywo przez internet na billboardzie, który znajduje się na wschodnim wybrzeżu Nowej Zelandii – w jednym z tych miejsc, gdzie najwcześniej wstaje nowy dzień i nadchodzi przyszłość.
Firma Kaspersky jest zaangażowana w budowę bezpieczniejszego świata. W tym celu uważnie śledzi trendy oraz prognozy technologiczne, aby wiedzieć, czego należy się spodziewać w przyszłości i jak można zawczasu zadbać o bezpieczeństwo. Firma wierzy również, że im więcej ludzi zastanawia się nad przyszłością i możliwymi ścieżkami rozwoju społeczeństwa oraz technologii, tym lepiej będzie można przewidzieć i wesprzeć lepsze i bezpieczniejsze jutro.
Dzięki projektowi Safer Tomorrow każdy może uzyskać odpowiedzi na najistotniejsze pytania dotyczące przyszłości – od tych w stylu „Kiedy w końcu będziemy mieli latające samochody?” po „Do czego będą zdolne drukarki 3D za trzydzieści lat”. Dodatkowo, za pośrednictwem strony safertomorrow.online, wszyscy mogą oglądać billboard na żywo z miejsca na Ziemi, które pod względem czasu znajduje się najbardziej w przyszłości.
Przygotowana specjalnie na potrzeby platformy sieć neuronowa wykorzystuje najnowocześniejszą architekturę i techniki uczenia maszynowego. Algorytm został wyszkolony do analizowania pytań i prezentowania prognoz w oparciu o dane zgromadzone z setek tysięcy powiązanych źródeł. Obejmują one książki i magazyny fantastycznonaukowe, wybrane media i blogi. Wykorzystywane są również informacje z Earth 2050 – interaktywnego projektu firmy Kaspersky, który przedstawia futurystyczny obraz świata za 30 lat.
Spoglądanie w przyszłość i próby jej zrozumienia od wieków fascynowały ludzi. To właśnie dzięki tej wiedzy możemy być relatywnie bezpieczni i przygotowani. Firma Kaspersky wierzy w świetlaną przyszłość, w której technologia otworzy przed ludzkością nieznany dotąd potencjał. Właśnie dlatego ją zabezpieczamy. Stworzyliśmy platformę Safer Tomorrow, aby zwiększać świadomość i otwartość ludzi na pojawiające się możliwości – powiedział Andrew Winton, dyrektor działu marketingu w firmie Kaspersky.
Tymczasowy billboard znajdujący się w posiadłości Castlepoint Station na wybrzeżu Wairarapa w Nowej Zelandii można znaleźć na mapie tutaj.
Konstrukcja będzie dostępna dla publiczności do 25 lutego, po czym zostanie zdemontowana. Podczas jej projektowania wzięto pod uwagę wszelkie możliwe względy ekologiczne – użyto zrównoważonych materiałów, które zostaną poddane recyclingowi. Na ekranie LED billboardu ukazywane będą 24 godz. na dobę, 7 dni w tygodniu krótkie, wybrane prognozy.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky jako źródła. Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.