Optymalizacja kosztów produkcji Konica Minolta
Seminaria dot. redukcji kosztów dokumentowych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii odbyły się w Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu i w Warszawie. Wielu uczestników wyraziło zamiar zaimplementowania przedstawionych rozwiązań.
24 lutego 2009 r. w Warszawie odbyło się spotkanie firmy Konica Minolta dotyczące optymalizacji procesów produkcji i zarządzania dokumentami w przedsiębiorstwach. To kolejne z serii seminariów o tej tematyce, zorganizowanych przez Konica Minolta w kluczowych polskich miastach: Gdyni, Krakowie, Warszawie i Wrocławiu. Uczestnikami spotkań były osoby odpowiedzialne za usprawnienie procesów dokumentowych w swoich firmach. Ostatnia prezentacja z tej serii odbędzie się 25 lutego w 2009 r. w Łodzi.
„Idea zorganizowania seminariów zrodziła się w odpowiedzi na rosnące potrzeby przedsiębiorców w zakresie implementacji rozwiązań umożliwiających obniżenie kosztów druku, kopiowania i faksowania dokumentów,” – powiedział Jakub Ładyński, Marketing Manager Konica Minolta Business Solutions Polska. „Konica Minolta zaprosiła przedstawicieli polskich przedsiębiorstw na spotkania, podczas których zaprezentowaliśmy autorską koncepcję iDOC. Eksperci Konica Minolta przedstawili możliwości w zakresie redukcji i kontroli kosztów przetwarzania dokumentów przy zastosowaniu koncepcji iDOC. Podczas sesji omawiane były także szczegóły dotyczące procesu implementacji iDOC. Na przykładzie wybranych wdrożeń w Polsce, nasi specjaliści iDOC prezentowali praktyczną stronę współpracy między klientami a firmą Konica Minolta, problemy jakie napotkano w trakcie implementacji oraz korzyści jakie odniosły firmy, które zdecydowały się na wdrożenie rozwiązań przygotowanych na bazie koncepcji iDOC,” - dodał Jakub Ładyński.
Rosnące koszty kopiowania, drukowania i faksowania dokumentów powodują, że przedsiębiorstwa poszukują sposobów na poczynienie oszczędności w tym zakresie. W odpowiedzi na te potrzeby, kilka lat temu firma Konica Minolta opracowała autorską koncepcję iDOC, która pozwala zredukować i kontrolować koszty przetwarzania dokumentów oraz zwiększyć efektywność procesów pracy. iDOC to zintegrowane rozwiązanie w zakresie sprzętu i oprogramowania, pozwalające zaprojektować system druku dopasowany do indywidualnych potrzeb każdej firmy, niezależnie od liczby pracowników czy ilości produkowanych materiałów. Wdrożenie rozwiązania umożliwia obniżenie kosztów produkcji i obiegu dokumentów papierowych w biurze nawet o 30%.
„Średnio do 10% rocznego przychodu firmy pochłania produkcja i dystrybucja dokumentów” - komentował Jakub Ładyński. „Przedsiębiorstwa są żywo zainteresowane obniżaniem tej kwoty. Z naszych doświadczeń wynika, że firmy są skłonne inwestować w takie rozwiązania, które pozwalają zoptymalizować ich pracę. Chcemy pokazać, że jest to możliwe, m. in. dzięki usprawnieniu procesów zarządzania dokumentami” – dodał Jakub Ładyński.
Seminaria Konica Minolta iDOC cieszyły się dużym zainteresowaniem przedsiębiorców. Uczestnicy podkreślali, że w dobie spowolnienia gospodarczego aktywnie poszukują nowych możliwości w zakresie ograniczenia kosztów działalności. Dlatego z ciekawością zapoznali się z tematyką dotyczącą optymalizacji kosztów związanych z produkcją dokumentów. Wielu z nich zadeklarowało, iż w najbliższej przyszłości rozważy możliwość implementacji rozwiązania typu iDOC.