Organizacja imprez firmowych


2011-02-26
W biznesie dobra organizacja to filar, na którym można spokojnie budować sukces firmy. Organizujemy i planujemy wszystko począwszy od zaopatrzenia na sprzedaży i zagospodarowaniu generowanych przez nią zysków kończąc.

Nie bez znaczenia jest też to jak dbamy o swoje szeroko pojęte zasoby motywując pracowników, zdobywając klientów, podejmując działania promocyjne i marketingowe. Jednym z takich działań są szeroko pojęte imprezy firmowe, często postrzegane głównie przez pryzmat zajęć motywacyjnych i integracyjnych dla pracowników firmy, ale eventy z udziałem klientów i potencjalnych klientów również nie należą do rzadkości. Organizacja każdej takiej imprezy wymaga przemyślanego działania i planu, dzięki którym krok po kroku przygotujemy i przeprowadzimy imprezę osiągając przy tym założone wcześniej cele.



Udana impreza równa się dobra organizacja

Dobra organizacja imprez firmowych wymaga pewnych przemyśleń. Przede wszystkim należy zdefiniować cele, jakie z ich pomocą chcemy osiągnąć. Konieczne jest też zdefiniowanie grupy docelowej (pracowników, klientów, kontrahentów bądź wszystkich tych grup jednocześnie), oraz poznanie ich oczekiwań.

Cel imprezy firmowej

Integracja i motywacja pracowników - te cele realizowane są najczęściej, tym niemniej imprezy firmowe mogą też zaowocować innymi korzyściami. Jakimi? Stworzeniem głębszych więzi, zbudowaniem lojalności, czy - w odniesieniu do klientów - wykreowaniem bądź utrwaleniem najbardziej pożądanych cech wizerunkowych firmy będącej organizatorem eventu.

Grupa docelowa

Zdefiniowanie grupy docelowej tj. wieku, płci i wszelkich dostępnych danych socjodemograficznych uczestników imprezy pozwolą na stworzenie zarysu charakterystyki grupy, co ułatwi przygotowanie scenariusza eventu, a w efekcie pozwoli też zmaksymalizować jego efekty.

Uczestnik i jego oczekiwania a scenariusz imprezy

Organizacja imprez firmowych powinna opierać się na znajomości uczestników, to podkreśliliśmy już w poprzednim punkcie, tym niemniej z punktu widzenia efektywności imprezy, a więc również dla dobrego samopoczucia uczestniczących w niej osób niezmiernie istotne jest sięgnięcie głębiej - przynajmniej przybliżone zdefiniowanie ich oczekiwań co do proponowanej im rozrywki. Konieczne jest dysponowanie przynajmniej minimum danych z historii klientów (firm) lub innych uczestników imprezy. Dodajmy, że punkt ten nie zawsze da się zrealizować.

Scenariusz imprezy powinien być w każdym razie na tyle trafiony, by nie sprawił nikomu przykrej niespodzianki, z drugiej strony powinien też być na tyle zaskakujący, by impreza głęboko zapadła w pamięć uczestników.

Brak miejsca na improwizację

Chociaż nie wszystko da się przewidzieć plan każdej imprezy firmowej powinien być na tyle dobrze i szczegółowo dopracowany, by pozostało w nim jak najmniej miejsca na improwizację. Scenariusz powinien przewidywać przynajmniej kilka reakcji na zmienne warunki. Dynamika imprez scenariuszowych bywa ogromna i zależy zarówno od uczestników jak i warunków zewnętrznych (pogoda!) w scenariuszu należy przewidzieć wszelkie niespodzianki, które mogą wpłynąć na przebieg imprezy i zabezpieczyć się na tę okoliczność.

Organizacja imprez firmowych powierzana jest najczęściej wyspecjalizowanym firmom.

Jeśli celem Państwa firmy jest perfekcja, profesjonalizm i kreatywność, zadowolenie uczestników imprez oraz skuteczna realizacja celów biznesowych powierzcie organizację Waszych imprez załodze SparkEvents. Szczegóły oferty i propozycje eventów znajdziecie na stronie www.sparkevents.pl.

Nadesłał:

SparkEvents - organizacja imprez firmowych
http://www.sparkevents.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl