Ostatnia szansa na start w Kompanii Innowacji


2013-04-05
Już tylko kilka dni pozostało do zakończenia rekrutacji do konkursu „Kompania Innowacji” organizowanego przez Kompanię Piwowarską. Akcja skierowana jest do studentów i absolwentów, którzy chcą zdobyć pierwsze doświadczenia zawodowe, a przy tym poszerzyć swoją wiedzę o piwnej kategorii.

Konkurs „Kompania Innowacji” jest organizowany od 2010 r. Mogą wziąć w nim udział studenci i absolwenci, którzy nie ukończyli 26 lat. Poprzez akcję Kompania Piwowarska chce wspierać u młodych ludzi innowacyjność oraz własną inicjatywę jako kompetencje szczególnie cenione przez pracodawców. Uczestnicy konkursu przygotowują projekt na jeden z zadanych tematów. Osoby, które wykażą się największą pomysłowością oraz nowatorskim spojrzeniem na firmę i jej produkty, mają szansę wygrać atrakcyjne nagrody oraz odbyć 6-miesięczny płatny staż w jednym z działów firmy.

Zadania konkursowe udostępniono na stronie kp.pl. W tym roku są to trzy tematy:

1.  Zanim piwo dotrze do sklepu – zaproponuj innowacyjne rozwiązanie w obszarze logistyki, które przyczyni się do zwiększenia przewagi konkurencyjnej KP. Przeprowadź analizę liczbową lub stwórz model symulacyjny (możliwe obszary innowacji to m.in. magazynowanie, transport, logistyka opakowań zwrotnych lub inne).

2.  Piwo jest trendy czy passé?  – w jaki sposób wpłynąłbyś na atrakcyjność kategorii piwa wśród osób w Twoim wieku? Zaproponuj markę, która będzie odpowiedzią na powyższe pytanie, i uzasadnij biznesowo.

3.  Po piwo do sklepu, dyskontu czy pubu? Jak będzie zmieniać się struktura kanałów sprzedaży na rynku piwa w najbliższych latach? Zaproponuj innowacyjne działania, które w obliczu tych zmian pomogą wzmocnić pozycję KP.

Uczestnicy mają czas na nadesłanie prac do 14 kwietnia. Finał konkursu odbędzie się 21 maja w Warszawie – zakwalifikuje się do niego 12 osób, spośród których Kompania Piwowarska wyłoni 4 stażystów. Latem rozpoczną oni płatny staż w trzech wybranych działach firmy.

Początek kariery u lidera branży

Konkurs cieszy się coraz większym zainteresowaniem – w 2012 r. napłynęło do niego ponad 150 zgłoszeń. Wtedy też konkurs pierwszy raz odbył się w zmienionej formule: 11 finalistów, autorów najbardziej oryginalnych i nowatorskich projektów, zaproszono do udziału w spotkaniu (tzw. Assessment Centre), podczas którego osobiście przedstawili swoje pomysły oraz zmierzyli się z przygotowanym przez komisję zadaniem zespołowym.

Dla wielu uczestników „Kompanii Innowacji” staż okazał się początkiem kariery w strukturach lidera branży piwowarskiej w Polsce. W tym momencie w Kompanii Piwowarskiej pracuje łącznie 12 osób, które wzięły udział w trzech dotychczasowych edycjach konkursu. Część z nich to laureaci, którzy wygrali staż.

Dzięki konkursowi miałam okazję w nietypowej formie aplikować o staż, a następnie zdobyć doświadczenie w pracy w jednej z największych polskich firm. Obecnie pracuję w zespole Brand Marketingu marki Książęce, mam zatem okazję wspierać projekty związane z tą nową marką premium i budowaniem kultury piwnej w Polsce – mówi Anna Dzierżek, zwyciężczyni Kompanii Innowacji 2012.

Wśród pracowników KP są też finaliści „Kompanii Innowacji”, którzy nie wygrali stażu, jednak swoimi projektami i postawą wywarli tak duże wrażenie na jurorach, że zostali zatrudnieni w firmie w drodze rekrutacji. Jedną z takich osób jest Jolanta Słoniewska, która dostała się do finału ostatniej edycji konkursu, a obecnie odbywa staż„Kariera w KP” na stronie internetowej firmy.

Nadesłał:

Kompania Piwowarska S. A.
http://kp.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl