Panie chętniej rozpoczynają naukę obsługi komputera i Internetu
Warszawa, 8 marca 2012: Dojrzałe kobiety chętniej niż mężczyźni zdobywają nowe umiejętności w zakresie obsługi komputera i Internetu. Wśród absolwentów Akademii e-Seniora UPC aż 72% stanowią kobiety.
Panie o wiele chętniej rozpoczynają edukację w wieku dojrzałym, są otwarte i chcą się uczyć. Jak twierdzą instruktorzy prowadzący zajęcia Akademii, panowie wstydzą się przyznać do niewiedzy, zwłaszcza w zakresie nowych technologii, bo uważają, że to powinna być ich domena. Pięć lat realizacji kursów w kilkunastu miastach pokazuje, że Panie o wiele częściej wracają do pracowni internetowych pytając o nowe kursy i dodatkowe zajęcia, chcąc się dalej uczyć i rozwijać. UPC Polska od 2006 roku realizuje kursy z zakresu obsługi komputera i internetu. Od samego początku to właśnie kobiety stanowiły zdecydowana większość uczestników zajęć. Nie zawsze motywacją do przyjścia na kurs była nauka obsługi komputera i internetu. Bywało, że potrzeba wynikała z chęci poznawania czegoś nowego, wyjścia z domu, spotkania z ludźmi. Jednak niezależnie od powodów decyzji 98% uczestników zajęć chce kontynuować przygodę z Internetem. Aktywna postawa pań podczas zajęć Akademii e-Seniora UPC jest inspiracją dla instruktorów i twórców programu. Absolwentki zajęć są najlepszymi ambasadorkami edukacji dojrzałych osób w zakresie nowych technologii. „Internet można pokochać, jak własnego męża”„Panie reprezentują bardziej otwartą postawę, są odważne, także w tym, że nie boją się przyznać do niewiedzy i dzięki temu szybciej się uczą – opisuje kierownik Filii nr 34 Biblioteki Miejskiej z Wrocławia, pani Mirosława Gorczyńska, gdzie od 6 lat w Pracowni Internetowej UPC realizowane są kursy i spotkania w ramach „Klubów e-Seniora”. „Panowie, jeśli przychodzą, to najczęściej jako osoby towarzyszące paniom. Paniom pomaga to że są ciekawskie i nie mają kompleksów z powodu braku technicznej wiedzy. Uczestniczki zajęć nie deklarują konkretnych potrzeb, powodów, dla jakich zapisują się na zajęcia”. Komentarze uczestniczek zajęć są bardzo emocjonalne, jak powiedziała jedna z pań, która wzięła również udział w badaniu „Internet wzbogacił moje życie”[1] „Internet można pokochać jak własnego męża”. „Babcia też potrafi”Pani Jadwiga ze Szczecina rozpoczynała naukę w ramach kursów Akademii e-Seniora niepewna swoich umiejętności. Zmobilizował ją wnuczek, który przyjechał na studia i zaproponował, że w zamian za to, że babcia będzie mu gotować obiady on będzie opłacał jej rachunki przez Internet. Pani Jadwiga zapisała się w tajemnicy przed wnukiem na kurs i bardzo szczęśliwa po jego zakończeniu powiedziała „Teraz sama opłacam rachunki w internecie i robię nie tylko to. Ciekawe czy równie szybko mój wnuk nauczy się gotować pyszne obiadki”.
***UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. W zasięgu sieci telewizji kablowej UPC znajduje się ponad 2,6 mln gospodarstw domowych w dziesięciu największych aglomeracjach miejskich i wielu mniejszych miastach. UPC Polska ma obecnie 1,3 miliona abonentów telewizji kablowej, w tym 626 100 telewizji cyfrowej, 775 800 użytkowników internetu i 365 200 klientów usługi telefonicznej. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). www.upc.pl
Liberty Global, Inc. jest wiodącym, międzynarodowym operatorem telewizji kablowej. Firma oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, głosowe i dostępu do Internetu, zapewniając 20 milionom klientów dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 13 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile. Do firmy należą również znaczne spółki medialne i producenckie takie, jak Chellomedia w Europie (dane z dnia 31 grudnia 2011).
[1] http://dojrzaloscwsieci.pl/raport-nt-korzysci.html
Nadesłał:
poprostu
|