Passat CC - wygląd zewnętrzny
Techniczną podstawę dla pierwszego czterodrzwiowego coupé Volkswagena stanowi, cieszący się wielką popularnością od ponad trzydziestu lat Passat.
W Passacie CC zastosowana została cała gama najnowszych rozwiązań technologicznych. Do najnowszych technologii zostało dopasowane nadwozie o całkiem nowej konstrukcji i stylistyce.
Stylistyka i wymiary
Czterodrzwiowe coupé ma 4.796 milimetrów długości i jest o 31 milimetrów dłuższe, niż klasyczny Passat. Szerokością 1.856 milimetrów (plus 36 milimetrów) Passat CC plasuje się już w wyższej klasie średniej. Analogicznie do szerokości, zmienił się także rozstaw kół. Z przodu wynosi on 1.553 milimetry (plus 11 milimetrów), z tyłu 1.557 milimetrów (plus 16 milimetrów). Natomiast wysokość nowego Volkswagena - tylko 1.422 milimetry (minus 50 milimetrów) - zbliżona jest do wysokości samochodów sportowych.
Sylwetka
Płynne linie sylwetki szczególnie zwracają uwagę: dach rozciąga się pod bardzo płaskim kątem od słupków A, poprzez słupki C, daleko do tyłu. Nawet linia bagażnika przechodzi w tylną szybę jak pociągnięta jedną kreską,. Boczne okna tworzą wąski, otoczony chromem łuk. Drzwi pozbawione ram jeszcze bardziej podkreślają sportową stylistykę,. Poniżej linii okien znajdują się muskularne, sportowe „barki", zaznaczone dodatkowo wyraźnie wyprofilowaną linią „Tornado". W Passacie CC łączy ona optycznie przednie nadkola i tylne światła. Równie atletyczne wrażenie sprawia mocne wyprofilowanie drzwi, wyraźne podkreślenie progów oraz wysunięte na zewnątrz nadkola nad seryjnymi 17-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich .
Przód
Przód Passata CC posiada kolejną cechę charakterystyczną dla wizerunku Volkswagena. Grill chłodnicy, reflektory i pokrywa silnika łączą w sobie świat limuzyn ze światem coupé. Osłona chłodnicy z dwoma poprzeczkami i logo VW umieszczonym centralnie między trapezowymi reflektorami dominuje bardziej, niż w jakimkolwiek innym Volkswagenie. Posiada ona obramowanie w kolorze nadwozia, w kształcie w formie litery V, która nawiązuje optycznie do pokrywy silnika z mocno wyprofilowaną środkową częścią, tzw. „Powerdome". W dolnej części znajdują się charakterystyczne trzy duże wloty powietrza zakończone sportowym spojlerem, optymalizującym docisk Passata CC przy większych prędkościach. Wartością, która świadczy o dobrej aerodynamice Passata CC jest współczynnik oporu powietrza cw, wynoszący 0,29.
Tył
Tylną część Passata CC również cechuje niepowtarzalna stylistyka. Duże podwójne światła sprawiają, że auto wygląda wyjątkowo. Harmonijnie wtopiony w pokrywę bagażnika spojler łagodzi zawirowania powietrza i zwiększa siłę docisku. Duża tylna szyba, stanowiąca przedłużenie linii dachu sięga daleko w krótką, lecz otwierającą się szeroko pokrywę bagażnika. Część pokrywy przylegającą bezpośrednio do szyby stanowi ciemny element przypominający z wyglądu szkło. Ten mały zabieg stylistyczny sprawia, że szyba wydaje się większa a pokrywa bagażnika jeszcze mniejsza, niż jest w rzeczywistości. W dolnej części zderzaka rzucają się w oczy dwie chromowane listwy oraz zagłębienia stanowiące przedłużenie przetłoczeń progów.
Panoramiczny podnoszony dach
Elektrycznie otwierany panoramiczny dach został zaprojektowany specjalnie dla Passata CC. Jego płaszczyzna ma 750 milimetrów długości i 1.120 milimetrów szerokości. Zajmuje on zatem całą przednią część aż do słupków B. Przednia poprzeczka dachu pokryta jest czarnym lakierem. Elektryczny panoramiczny dach można unieść w górę o 40 milimetrów.