Passat TSI EcoFuel


Passat TSI EcoFuel
2009-03-02
Passat TSI EcoFuel rozpoczyna nową erę samochodów zasilanych gazem. Dotychczas pojazdom, napędzanym przyjaznym dla środowiska i niedrogim gazem ziemnym, brakowało temperamentu. Passat TSI EcoFuel o mocy 110 kW/150 KM ostatecznie zrywa z tą opinią.

Ten pierwszy na świecie silnik zasilany gazem ziemnym, z turbosprężarką, kompresorem i bezpośrednim wtryskiem w Passacie Limousine z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG) spala zaledwie 4,4 kilograma gazu na 100 kilometrów.

Odpowiada to emisji CO2 na poziomie zaledwie 119 g/km. Z manualną przekładnią 6-biegową jest to 4,5 kilograma gazu na 100 kilometrów i 123 g/km CO2. W modelach Variant spalanie jest o 0,07 kilograma wyższe.

Maksymalna siła przy maksymalnej oszczędności

Silnik TSI EcoFuel Passata może pracować na dwóch różnych paliwach. Posiada on trzy zbiorniki gazu ziemnego i jeden zbiornik benzyny. Manualne przełączanie z zasilania gazem na benzynę nie jest możliwe. Podstawowym trybem Passata TSI EcoFuel jest tryb gazowy. Dopiero, gdy zbiorniki gazu ziemnego są puste, system przełącza się automatycznie na benzynę.

Już przy 1.500 obr./min silnik rozwija 220 Nm i utrzymuje taki moment obrotowy do 4.500 obrotów. Równie sportowe są osiągi. Od zera do 100 km/h Passat przyspiesza w zaledwie 9,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

Imponujący jest teoretyczny zasięg: z 21 kilogramami gazu w trzech zbiornikach pod podłogą oraz 31 litrami benzyny Passat TSI EcoFuel przejedzie ponad 900 kilometrów. Sam zapas gazu wystarczy przy tym na ponad 450 kilometrów. Oba rodzaje paliwa mają oddzielne wskaźniki poziomu. W zmniejszeniu zużycia pomaga także seryjny wskaźnik zalecanego biegu.

Wnętrze silnika mocno zmodyfikowane

Aby dostosować silnik TSI do zasilania gazem poddano go daleko idącym modyfikacjom. Ponieważ przy spalaniu gazu ziemnego, inaczej niż w przypadku benzyny, paliwo nie powoduje dodatkowego smarowania a ciśnienia są wyższe, zawory, pierścienie tłokowe i tłoki musiały zostać dodatkowo utwardzone lub wzmocnione. Jednocześnie zmodyfikowana została turbosprężarka, a w rurę dolotową wbudowano specjalne wtryskiwacze gazu. Dzięki swojej technicznej konstrukcji silnik wykorzystuje znacznie wyższą odporność gazu ziemnego na spalanie stukowe aby zwiększyć efektywność i zmniejszyć zużycie.Nowy moduł sterujący zarządza dostosowaniem oraz przełączeniem miedzy dwoma trybami pracy.

Rezultatami można się śmiało pochwalić: Passat TSI EcoFuel jest nie tyko oszczędny i ekonomiczny, lecz również ekstremalnie ekologiczny - spełnia wymagania nowej normy emisji spalin Euro5. Passata TSI EcoFuel można już zamawiać na wybranych rynkach w wersjach Trendline, Comfortline, Sportline i Highline.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl