Pierwsza 7-biegowa przekładnia DSG dla modelu Golf i Golf Plus


Pierwsza 7-biegowa przekładnia DSG dla modelu Golf i Golf Plus
2008-02-14
Volkswagen, najlepszy sprzedawca samochodów, dodaje jeszcze jeden bieg! Po sprzedaży około miliona samochodów wyposażonych w skrzynię DSG rozwiązanie to zdobyło duże uznanie wśród użytkowników.

Nic dziwnego: komfortowa skrzynia DSG jest szybsza, bardziej oszczędna i sportowa od jakiejkolwiek innej przekładni. Teraz ta inteligentna przekładnia automatyczna jest dostępna również z siedmioma biegami! Dotychczasowe rozwiązanie zawierało sześć biegów. Nowa przekładnia DSG (7-biegowa) jest oferowana dla modeli Golf i Golf Plus z silnikiem 1,4 TSI lub 1,9 TDI.

W nowym rozwiązaniu kryją się dwie równoległe premiery: z jednej strony pierwsza przekładnia DSG z 7 biegami do montażu z przodu w poprzek pojazdu, a z drugiej - pierwsze sprzęgła, które nie pracują już w kąpieli olejowej, lecz „na sucho". Dzięki temu najmłodsza przekładnia DSG firmy Volkswagen osiąga jeszcze większą efektywność. Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 niutonometrów.

Początkowo nowa 7-biegowa przekładnię DSG będzie zamówić w modelach Golf i Golf Plus dla silnika 1.4 TSI 120 KM (dotychczas dostępnego wyłącznie z manualną skrzynią biegów) oraz dla silnika 1,9 TDI. Przy wyborze obu wersji silnikowych, w cenę wliczony jest asystent podjazdu pod górę. Przytrzymuje on pojazd po zwolnieniu hamulca nożnego, przez chwilę utrzymując ciśnienie hamowania. W przypadku stosowania nowej skrzyni DSG z 7-biegową przekładnią oszczędność w spalaniu paliwa jest wyraźna, np. w modelu Golf i Golf Plus z silnikiem1,9 TDI wynosi 0,7 litra mniej niż przy zastosowaniu 6-biegowej przekładni DSG.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl