Pierwsza odsłona nowej bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku
Alior Bank zaprasza pierwszą grupę klientów indywidualnych do korzystania z nowej odsłony bankowości internetowej i mobilnej. Intuicyjne, przejrzyste i funkcjonalne systemy są ważnym elementem w strategii „cyfrowego buntownika” Alior Banku.
Obecne udostępnienie systemów poprzedza – przewidziane na drugą połowę roku – wdrożenie docelowych wersji dla wszystkich klientów indywidualnych oraz osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
– Zgodnie z naszym strategicznym podejściem, chcemy przeprowadzić klientów Alior Banku do świata cyfrowego w sposób przyjazny i bezpieczny. Dlatego zdecydowaliśmy się na upublicznienie nowych wersji systemów w kilku etapach, pozostawiając klientom równolegle dostęp do starszych wersji systemów. Zachęcamy do zapoznania się z nowymi rozwiązaniami, gdyż dają one dostęp do szeregu innowacji. Największe zmiany zaszły w aplikacji mobilnej, w której wdrożyliśmy m.in. nową, wygodniejszą metodę logowania, płatności zbliżeniowe oraz opcję skanowania rachunków w procesie przegotowywania płatności – mówi Celina Waleśkiewicz, Wiceprezes Zarządu Banku odpowiedzialna m.in. za rozwój bankowości cyfrowej. – Z nowych aplikacji od ponad miesiąca korzystają już pracownicy banku, do których dołączyła dziś pierwsza grupa klientów indywidualnych. Będziemy wsłuchiwać się w ich opinie oraz sugestie i korzystać z nich w trakcie dalszych prac rozwojowych – dodaje Celina Waleśkiewicz.
Prostota, łatwość, intuicyjność
Nowe wersje systemów Alior Bank projektował z myślą o łatwości wykonywania najczęstszych operacji takich jak sprawdzanie salda oraz wykonywanie różnych rodzajów transakcji płatniczych. Przygotowanie przelewu w nowym systemie wymaga zaledwie kilku kliknięć, wystarczy wybrać konto, rodzaj operacji, uzupełnić nie więcej niż trzy pola i zatwierdzić transakcję.
Informacja o saldzie może być widoczna bez konieczności zalogowania. Saldo prezentowane będzie jako kwota bądź wartość procentowa (w odniesieniu do kwoty wskazanej przez klienta – tak, by tylko on mógł ją odczytać). Klient może również ustawić w parametrach aplikacji wyświetlanie informacji o trzech ostatnich operacjach, które będą widoczne bez konieczności zalogowania się.
Zbiorcze zestawienie wszystkich operacji zostało wyposażone w funkcjonalną wyszukiwarkę, która zapewnia szybkie przejrzenie wybranych transakcji, a także dogodne odnajdywanie ich według odbiorców, kwot czy czasu wykonania. Takie rozwiązanie będzie przydatne zwłaszcza dla klientów, którzy posiadają kilka rachunków lub rachunki i karty kredytowe – wyszukiwanie transakcji na jednej liście jest prostsze niż przeglądanie oddzielnych list transakcji dla każdego produktu.
Aplikacja mobilna z szerokim zakresem przydatnych funkcji
Projektując nową wersję aplikacji mobilnej Alior Bank szczególny nacisk położył na udostępnienie klientom różnych typów płatności. Dzięki funkcji płatności zbliżeniowych HCE użytkownicy mogą wykorzystać swój telefon jako elektroniczny portfel zastępujący kartę płatniczą. Wystarczy wybudzić urządzenie, zbliżyć je do terminala w sklepie i płatność zostanie zrealizowana. W przypadku zakupów o wartości powyżej 50 zł niezbędne jest dodatkowe potwierdzenie transakcji PIN-em, tym samym, który służy do tradycyjnych transakcji daną kartą.
Nową funkcją jest skanowanie faktur, które pozwala opłacać rachunki w kilka sekund. Wystarczy sfotografować dokument telefonem, aplikacja odczyta dane i samodzielnie wypełni formularz przelewu. Alior Bank wykorzystuje do skanowania technologię OCR, dzięki czemu można opłacać wszystkie typy faktur i rachunków, a nie wyłącznie te które posiadają specjalny kod (QR).
Użytkownicy aplikacji mobilnej, korzystający z usługi BLIK, mogą wysyłać natychmiastowe przelewy bez konieczności podawania numeru rachunku bankowego odbiorcy. Wystarczy, że skorzystają oni z opcji przelewu na telefon, podając numer telefonu komórkowego odbiorcy, kwotę oraz zatwierdzając przelew. Jeśli odbiorca także jest zarejestrowany w usłudze BLIK, otrzyma środki natychmiast.
Nowym funkcjom płatniczym towarzyszy również nowy, znacznie prostszy niż dotychczas, sposób logowania do aplikacji mobilnej. W przypadku telefonów z systemem iOS użytkownicy mogą korzystać z technologii biometrycznej Touch ID, czyli mogą logować się przykładając palec do czytnika linii papilarnych. Użytkownicy telefonów z systemem Android korzystają z kodu PIN.
Udostępnienie obecnej wersji bankowości internetowej i mobilnej to pierwszy etap wdrożenia. Systemy Alior Banku będą dalej rozwijane i poszerzane o nowe funkcje. W drugiej połowie tego roku planowane jest wprowadzenie docelowych wersji systemów bankowości internetowej i mobilnej.
Więcej informacji o nowej bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku na stronie: http://internetnowa.aliorbank.pl/.
Nadesłał:
United PR
|