Pierwsze polskie wdrożenie SAP SuccessFactors - chmury dla HR.
GAVDI Polska S.A. zrealizowało pierwsze polskie wdrożenie rozwiązania SAP SuccessFactors wspomagającego zarządzanie kapitałem ludzkim w chmurze. Narzędzie do zarządzania przez cele wdrożone zostało w Mondial Assistance, firmie będącej wiodącym dostawcą usług assistance w Polsce.
W ramach pierwszego tego typu projektu realizowanego lokalnie w Polsce, GAVDI Polska S.A. wdrożyło w firmie Mondial Assistance dostępne w chmurze rozwiązanie do planowania i rozliczania celów pracowników oraz oceny ich kompetencji. Z oprogramowania SAP SuccessFactors korzystać będą wszyscy menedżerowie i pracownicy firmy – łącznie 200 osób. Każdy z nich będzie miał dostęp do aplikacji za pomocą unikalnego hasła z poziomu przeglądarki internetowej.
Dzięki intuicyjnemu w obsłudze portalowi menedżerowie mogą w prosty sposób zaplanować w systemie cele dla podległych im pracowników, dokonać oceny kompetencji oraz zaplanować działania rozwojowe. W procesie uczestniczą pracownicy, którzy otrzymują formularz do akceptacji lub zgłoszenia uwag. Aplikacja pozwala zatrudnionym w Mondial Assistance także na dokonanie samooceny, a kadrze kierowniczej na przeprowadzenie rocznej ewaluacji.
Systemy zarządzania wynikami pracy pełnią ważną rolę w realizacji naszych celów strategicznych. Zależy nam, żeby pracownicy wiedzieli, jakie mamy wobec nich oczekiwania i dzięki temu skutecznie realizowali powierzone im zadania. Menedżerowie potrzebują z kolei narzędzia umożliwiającego definiowanie pracownikom celów zgodnych z kierunkiem rozwoju naszego biznesu i ocenę ich kompetencji. Tylko takie kompleksowe podejście pozwala budować przewagę konkurencyjną i odnosić sukcesy na rynku - mówi Kamil Elkader, Dyrektor HR w Mondial Assistance Sp. z o. o.
Wcześniej wyznaczanie celów i ocena ich realizacji w firmie odbywała się przy użyciu plików Excel oraz papierowych dokumentów. O wyborze dostępnego w chmurze rozwiązania SAP SuccessFactors zadecydowała potrzeba udostępnienia pracownikom i menedżerom nowoczesnego, przyjaznego i intuicyjnego narzędzia, które pozwoliłoby uprościć i skutecznie realizować ten kluczowy dla organizacji proces. Wybór rozwiązania w chmurze nie tylko pozwolił nam uniknąć kosztów związanych z inwestycją w infrastrukturę, ale także przeprowadzić wdrożenie szybko i elastycznie - z uwzględnieniem naszych specyficznych potrzeb. – dodaje Kamil Elkader.
Cieszymy się, że wspólnie z Mondial Assistance możemy wyznaczać nowe standardy i wdrażać w życie tak innowacyjne rozwiązania. To pierwszy projekt SuccessFactors zrealizowany całkowicie lokalnie w Polsce, co potwierdza, że chmura coraz bardziej zdecydowanym krokiem wchodzi w świat HR, rozpoczynając nową erę w informatycznym wsparciu procesów zarządzania kapitałem ludzkim. – mówi Teresa Olszewska, Prezes Zarządu GAVDI Polska. S.A.
Realizacja projektu rozpoczęła się 13 stycznia b.r. Prowadzone przez konsultantów firmy GAVDI prace wdrożeniowe zakończyły się 23 marca b.r.