Pierwszy rating Alior Banku
Agencja Fitch Ratings Ltd. nadała ocenę ratingową Alior Bankowi, przyznając spółce długoterminowy rating na poziomie BB, z perspektywą stabilną. Ponadto, w skali krajowej agencja przyznała długoterminowy rating Alior Bankowi na poziomie BBB+, również z perspektywą stabilną.
Agencja doceniła m.in. wysoką efektywność kosztową Alior Banku, doświadczoną kadrę menedżerską oraz nowoczesne systemy IT, które wspomagają efektywne zarządzenie spółką.
Jest to pierwszy rating przyznany przez amerykańską agencję Fitch Ratings Ltd. na zlecenie Alior Banku. Agencja z zainteresowaniem przygląda się Alior Bankowi, który mimo krótkiej historii działalności rozwija się zdecydowanie szybciej niż rynek. Za główne atuty Alior Banku, Fitch uznał konserwatywną strategię finansowania, szybki wzrost przychodów i utrzymujący się dobry poziom marży odsetkowej netto. W swojej ocenie agencja Fitch zwraca uwagę także na szybką ekspansję kredytową Banku oraz ambitne plany rozwoju spółki do 2016 roku.
W ocenie rating’owej Agencja wspomina o wzroście kredytów z utratą wartości spowodowanych czynnikami makroekonomicznymi oraz dynamicznym rozwojem portfela kredytowego. Pomimo tego jakość portfela kredytowego mierzona udziałem należności z utratą wartości do należności brutto jest na poziomie niższym niż średnia rynkowa (6,4% vs. 7,6%).
Rozpoczęcie współpracy z międzynarodową agencją ratingową jest kolejnym etapem rozwoju Banku, który zapowiedzieliśmy w prospekcie emisyjnym – mówi Wojciech Sobieraj, Prezes Zarządu Alior Banku. Jesteśmy transparentną spółką i chcemy, aby niezależna opinia globalnej instytucji była zaproszeniem do dyskusji w szerszym gronie inwestorów – dodaje Wojciech Sobieraj.
Ocena ratingowa agencji Fitch Ratings:
· Rating podmiotu (Long-term IDR): BB
· Perspektywa ratingu podmiotu: stabilna
· Rating długoterminowy w skali krajowej (National Long-term): BBB+
· Perspektywa ratingu krajowego: stabilna
Nadanie ratingu poprzedzone zostało szczegółowym audytem, przeprowadzanym przez agencję Fitch, która oceniła bank oraz otoczenie, w którym funkcjonuje. Posiadanie ratingu jest standardem dla podmiotów finansowych notowanych na rynkach kapitałowych, zwiększa wiarygodność spółki w oczach partnerów biznesowych, akcjonariuszy oraz inwestorów. Fitch Ratings jest trzecią, co do wielkości agencją ratingową na świecie. Została utworzona w 1997 roku w wyniku połączenia amerykańskiej agencji ratingowej Fitch Investors Service i brytyjskiej agencji IBCA. Obecnie, Fitch obsługuje ponad 1 000 instytucji m.in. banki, fundusze, korporacje międzynarodowe oraz instytucje rządowe na całym świecie.
Nadesłał:
United PR
|