„Piwo wyrusza w świat” – wystawa infografik w pubie Kompanii Piwowarskiej


„Piwo wyrusza w świat” – wystawa infografik w pubie Kompanii Piwowarskiej
2012-11-30
Kompania Piwowarska wraz z Pracownią Grafiki Informacyjnej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu zrealizowała projekt edukacyjny, który zaowocował cyklem infografik pod hasłem „Piwo wyrusza w świat”. Prace studentów można oglądać od 29 listopada w pubie przy Centrum Wycieczkowym LECH w Poznaniu. W semestrze letnim minionego roku akademickiego grupa studentów Pracowni Infografiki z wydziału Grafiki i Komunikacji Wizualnej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu zwróciła się do Kompanii Piwowarskiej z propozycją współpracy przy projekcie związanym z pracą browaru. Studenci wyszli z inicjatywą przedstawienia w formie graficznej procesu produkcji piwa. W ten sposób powstała wystawa infografiki, którą można zobaczyć w pubie KP w Poznaniu.

Artyści w browarze
Na początku projektu studenci zwiedzili teren browaru, poznając cały cykl produkcji piwa. Najwięcej czasu spędzili na liniach rozlewniczych, gdzie odbywa się proces butelkowania piwa. Obserwowali i analizowali drogę, jaką pokonują butelki z recyklingu - począwszy od procedury mycia, poprzez napełnianie, kapslowanie, etykietowanie, aż do pakowania i przygotowania do ekspedycji. Na podstawie własnych notatek oraz dostarczonego schematu mieli za zadanie oddać ten proces za pomocą środków graficznych. Młodych grafików od strony merytorycznej wspomagał wieloletni pracownik KP i były szef techniki browaru Poznań - Jan Grzeszczuk.

Efektem tego eksperymentu jest ekspozycja „Piwo wyrusza w świat", którą od 29 listopada do 16 grudnia można oglądać w pubie przy Centrum Wycieczkowym LECH w Poznaniu.

Prezentowane prace zaskakują różnorodnością, ponieważ każdy ze studentów znalazł własny, oryginalny sposób przedstawienia zebranych danych. Ich bogactwo stylistyczne cieszy oko i pokazuje potencjał tkwiący w projektowaniu graficznym jako sposobie przekazywania informacji. Jednocześnie wszystkie prace zostały wykonane z dbałością o poprawność merytoryczną - podkreśla Wojciech Mrugalski, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej.

Studenci lubią piwo...
... i doceniają je nie tylko jako towarzysza dobrej zabawy, ale także źródło artystycznej inspiracji. Świadczy o tym fakt, że „Piwo wyrusza w świat" to nie pierwszy przypadek współpracy KP ze studentami w zakresie projektowania. W 2006 r. firma wspólnie z poznańską Akademią Sztuk Pięknych oraz Komendą Wojewódzką Policji w Poznaniu zorganizowała konkurs plastyczny pod hasłem „Odpowiedzialne spożywanie alkoholu". Młodzi ludzie mieli za zadanie stworzyć podkładki pod piwo, ilustrujące jedno z trzech zaproponowanych zagadnień: skutki prowadzenia pojazdów mechanicznych po spożyciu alkoholu, zagrożenie kradzieżą podczas picia alkoholu i zakaz sprzedaży alkoholu nieletnim. Nagrodzone projekty trafiły do produkcji, a następnie do punktów gastronomicznych w ramach kampanii społecznej.

Najnowsza inicjatywa miała charakter jedynie edukacyjny, studenci bowiem chcieli rozwijać swoją kreatywność i doskonalić umiejętności. Autorzy „piwnej" wystawy zajmują się infografiką - dziedziną projektowania graficznego, które prezentuje informacje i dane w formie obrazów, w sposób komunikatywny i atrakcyjny indywidualnie, przez co staje się coraz bardziej popularna w mediach. Program studiów w Pracownii Grafiki Informacyjnej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu obejmuje pozyskiwanie i porządkowanie informacji, organizowanie ich ze względu na cel infografiki i charakter danych oraz przede wszystkim wypracowanie adekwatnej i atrakcyjnej wizualnie formy graficznej. Studenci przygotowują plany, mapy, wykresy i diagramy czasowe, ilościowe i porównawcze oraz wizualizacje procesów.

Do redaktora:
Kompania Piwowarska - Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa - m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.

SABMiller - jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa - SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Nadesłał:

Kompania Piwowarska S. A.
http://kp.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl