PKN ORLEN SA zarządza tożsamościami pracowników dzięki narzędziom Oracle
Oracle Polska informuje, że w PKN ORLEN SA zakończyło się wdrożenie systemu zarządzania tożsamością Oracle Identity Manager. W ramach wdrożenia zainstalowano także system Oracle Access Manager, rozwiązanie do kontroli dostępu pozwalające użytkownikowi na uwierzytelnianie i pojedyncze logowanie.
Aby zapewnić pracownikom możliwość łatwej identyfikacji w aplikacjach korporacyjnego systemu IT, a jednocześnie nie dopuścić do powstawania nadużyć związanych z niewłaściwym wykorzystywaniem praw dostępu do danych, w przedsiębiorstwie potrzebne jest narzędzie, które umożliwia uporządkowanie tożsamości użytkowników - tak, aby każda osoba mogła być jednoznacznie rozpoznana w systemie informatycznym. Narzędzie to powinno umożliwić nadawanie uprawnień poszczególnym użytkownikom, a następnie centralną kontrolę ich kont i praw dostępu do zasobów informatycznych firmy.
Dla osiągnięcia tych celów, PKN ORLEN wybrał oprogramowanie Oracle Identity & Access Manager, będące częścią oferty Oracle do zarządzania tożsamością i dostępem oraz składnikiem platformy warstwy pośredniej Oracle Fusion Middleware. System Oracle pozwala na sprawne zarządzanie całym cyklem życia tożsamości, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom biznesowym i prawnym. Udostępnia też możliwość zarządzania rolami i wyjątkami, a także podstawowe funkcje do sporządzania raportów i funkcje umożliwiające zachowanie zgodności z przepisami. Istotną cechą systemu jest jego otwartość i współpraca z systemami innych producentów, np. modułem SAP HR, czy usługami katalogowymi Microsoft Active Directory.
Informacje dodatkowe - najważniejsze korzyści z używania systemu Oracle IdM:
· Większe bezpieczeństwo: Egzekwowanie wewnętrznych reguł bezpieczeństwa i eliminacja potencjalnych zagrożeń ze strony fałszywych, nieważnych i nieautoryzowanych kont oraz uprawnień.
· Zapewniona zgodność z przepisami: Efektywne egzekwowanie i stosowanie się do przepisów prawnych, związanych z identyfikowaniem użytkowników posiadających prawa dostępu do informacji chronionych, takich jak dane osobowe czy tajemnica spółki.
· Uproszczenie działania: Zwiększenie efektywności i podwyższenie poziomu usług poprzez automatyzację powtarzalnych zadań administrowania użytkownikami.
· Szybsze reagowanie na zmiany biznesowe: Zwiększanie produktywności użytkowników poprzez zagwarantowanie im natychmiastowego dostępu do najważniejszych aplikacji i systemów.
O Korporacji Oracle
Oracle jest największym na świecie dostawcą oprogramowania biznesowego. Więcej informacji na stronie www.oracle.com
Od ponad 32 lat Oracle pozostaje w ścisłej czołówce pod względem innowacyjności, zaś jej rozwiązania informatyczne zmieniają sposób prowadzenia biznesu przez firmy na całym świecie. Aby poznać najnowsze technologie Oracle, odwiedź stronę "Innovation Showcase" (oracle.com/innovation) która będzie aktywna przez 100 dni poprzedzające termin konferencji Oracle OpenWorld.
Znaki towarowe
Oracle jest zarejestrowanym znakiem towarowym korporacji Oracle i/lub jej filii.
Inne nazwy mogą być znakami towarowymi zarejestrowanymi na rzecz odpowiednich osób uprawnionych.
Kontakt
Katarzyna Pilarska, PR Manager Oracle Polska, tel. 0 602 410 795
Nadesłał:
Oracle
|