Planowanie rozwoju systemu komunikacyjnego firmy


2014-11-19
Nowoczesne platformy komunikacyjne oferują cały szereg funkcjonalności przyspieszających wymianę informacji, ułatwiających zarządzanie wiedzą i współpracę pomiędzy zespołami, a także pozwalających na analizę i zarządzanie procesami obsługi klienta w firmie.
 Oparte na pojedynczym scentralizowanym serwerze i otwartych standardach, umożliwiają zmniejszenie kosztów infrastruktury telekomunikacyjnej przedsiębiorstwa.

Jednak planowanie inwestycji w oprogramowanie komunikacyjne nie powinno sprowadzać jedynie do rozsyłania zapytań ofertowych i borykania się z natłokiem odpowiedzi. Proces ten wymaga opracowania właściwej strategii. W poniższym artykule chcemy omówić kilka zagadnień, które należy przeanalizować w trakcie planowania projektu rozwoju systemu komunikacyjnego w przedsiębiorstwie.

Współczesne rozwiązania komunikacyjne

Wyróżnikiem stosowanych obecnie rozwiązań opartych na oprogramowaniu jest przyjęcie standardów branżowych, co umożliwia uzyskanie zgodności między systemem a aplikacjami niezależnych producentów, a ponadto pozwala na wykorzystanie posiadanego sprzętu. Dwa szczególnie uznane standardy wykorzystywane przez deweloperów podczas opracowywania i rozwoju systemów komunikacji IP stanowi SIP (Session Initiation Protocol) oraz SOA (Services Oriented Architecture). SIP jest protokołem sygnalizacji warstwy aplikacji, wykorzystywanym do nawiązywania i kontroli multimedialnych sesji komunikacyjnych w sieci IP. Pozwala on również na ustalenie lokalizacji i statusu użytkownika, co określa się często mianem dostępności.

SOA określa się po prostu jako zbiór usług komunikacyjnych, zwykle internetowych, na przykład XML, które obsługują przepływ danych i informacji między poszczególnymi systemami na serwerach IT (niekoniecznie realizujących usługi komunikacyjne). Standardy SOA wykorzystuje się, aby ułatwić integrację systemów komunikacji IP z rozwiązaniami peryferyjnymi niezależnych producentów oraz procesami biznesowymi klienta, w celu przyspieszenia generowania nowych aplikacji i usług, centralnie zarządzanych i utrzymywanych.

Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.magazynit.pl/rynek-it/planowanie-rozwoju-systemu-komunikacyjnego-firmy.html

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl