Po modernizacji w Gdyni, Stena Superfast X wchodzi na linię Dublin-Holyhead
11 marca br. w porcie w Dublinie odbyła się ceremonia nadania nazwy Stena Superfast X - nowej jednostce Stena Line. Szampana o burtę statku rozbili wspólnie Dan Sten Olsson – prezes koncernu Stena Line, oraz Kathryn Thomas – prezenterka telewizyjna, która została matką chrzestną jednostki.
Przed rozpoczęciem kursowania Stena Superfast X został poddany kompleksowej modernizacji w Stoczni Nauta w Gdyni. Odnowiono przestrzenie pasażerskie i kabiny, dokonano przebudowy ramp, montażu wodoszczelnych drzwi i grodzi, remontu napędu głównego oraz przemalowano statek w barwy armatora Stena Line, z charakterystycznym czerwonym kominem. Stena Superfast X będzie kursował na linii Dublin-Holyhead (Irlandia–Wielka Brytania). Ta trasa jest jedną z kluczowych dla przewozów pasażerskich jak i towarowych na Morzu Irlandzkim.
Wprowadzenie statku na linię oraz oficjalne nadanie nazwy odbyło się w porcie w Dublinie. Zostało ono przeprowadzone przez prezesa Stena Line Dana Stena Olssona oraz irlandzką prezenterkę telewizyjną Kathryn Thomas, która została – zgodnie z tradycją - matką chrzestną statku. Stena Superfast X został powitany salutem wodnym, czyli bramą z dwóch strumieni wody, tryskających z czekających w porcie łodzi.
Stena Superfast X to 30 000-tonowa jednostka o imponującej długości 203 m, która może pomieścić do 1200 pasażerów oraz posiada linię ładunkową o długości ponad 2000 m. Nazwa „Superfast” jest uzasadniona, ponieważ statek rozwija prędkość nawet 30 węzłów, czyli aż o 50% więcej od innych promów tego typu.
- W ciągu ostatnich lat współpraca w handlu i turystyce pomiędzy Wielką Brytanią i Irlandią stale się zacieśniała. Ponadto na rok 2015 i lata kolejne prognozowana jest poprawa warunków ekonomicznych. Stena Line jako wiodący operator promowy na Morzu Irlandzkim jest w stanie wspomóc ten trend. Dlatego zainwestowaliśmy w linię Dublin-Holyhead i wprowadziliśmy Stena Superfast X - statek o większej pojemności, który może sprostać zarówno oczekiwaniom naszych pasażerów jak i klientów frachtowych. – powiedział Dan Sten Olsson, prezes koncernu Stena Line a także syn legendarnego założyciela grupy Stena Sphere, Stena Alana Olssona.
- Połączenia na Morzu Irlandzkim są podstawą działalności Stena Line, dlatego w ciągu ostatnich 5 lat zainwestowaliśmy ponad 250 mln funtów w nasze trasy. W ubiegłym roku otworzyliśmy linię Rosslare-Cherbourg, która jest dla naszych klientów kluczowym połączeniem między Irlandią a kontynentem. Raporty branżowe wskazują, że w 2015 roku pojawi się oczekiwany 6-cio procentowy wzrost w przewozach turystycznych podczas wakacji. Należy dodać, że ten raport opiera się na wzroście 8 proc. osiągniętym w roku 2014. Stena Line zdaje sobie sprawę, że turystyka jest jednym z kluczowych czynników wzrostu dla irlandzkiej gospodarki. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby zapewnić turystom większy komfort podróżowania promami, a to będzie możliwe dzięki nowej jednostce Stena Superfast X. – dodał Dan Sten Olsson.
Stena Superfast X będzie kursował dwa razy dziennie, a rejs trwa zaledwie 3 godziny i 15 minut. Stena Superfast X będzie obsługiwał tę linię razem z promem Stena Adventurer, dając klientom do wyboru aż 28 kursów tygodniowo pomiędzy Dublinem a Holyhead.
Nadesłał:
konkretpr
|