Podkarpacki Bank Spółdzielczy integruje systemy w oparciu o produkty Oracle SOA


2011-02-28
Podkarpacki Bank Spółdzielczy wdrożył System Obsługi Kart oraz platformę integracyjną SOA w oparciu o komponenty Oracle Fusion Middleware i autorskie rozwiązanie AMG.net.

Oracle Polska i AMG.net informują, że w Podkarpackim Banku Spółdzielczym w Sanoku zakończył się I etap wdrożenia kompleksowego systemu obsługi kart oraz platformy integracyjnej, która łączy obecne i przyszłe systemy pracujące w Banku.

Projekt w Podkarpackim Banku Spółdzielczym w Sanoku prowadzili konsultanci firmy AMG.net, która specjalizuje się we wdrożeniach złożonych rozwiązań J2EE, wykorzystujących bazę danych Oracle, serwer aplikacyjny WebLogic oraz platformę SOA firmy Oracle. Pierwsze analizy przedwdrożeniowe dotyczące budowy systemu rozpoczęły się w marcu 2010, zaś przekazanie wersji produkcyjnej odbyło się w grudniu 2010.

Platforma integracyjna budowana jest w modelu architektury usługowej SOA w oparciu o Oracle Database 11g EE oraz komponenty Oracle Fusion Middleware: Oracle WebLogic oraz Oracle Data Service Integrator. Zadaniem platformy integracyjnej w tym projekcie jest integracja z systemem księgowym oraz zapewnienie poprawnej pracy modułu autoryzacyjnego w trybie 24/7/365 niezależnie od dostępności systemu księgowego Banku.

Zbudowana w ten sposób platforma jest elementem warstwy zwanej Applications Grid, łączącej wszystkie aplikacje Banku, zarówno obecne jak i budowane w przyszłości. Pozwala także udostępniać funkcje systemów Banku jako usługi, wykonane w taki sposób, aby mogły być wykorzystywane przez różne systemy Banku.

Pierwszym systemem, który został podłączony do platformy jest System Obsługi Kart (SOK), autorskie opracowanie firmy AMG.net, które umożliwia Bankowi kompleksową obsługę kart płatniczych - od wsparcia sprzedaży produktów kart płatniczych, poprzez obsługę posprzedażową, autoryzacje transakcji w trybie On-Line, czy też zarządzanie opłatami i prowizjami, aż po rozliczanie transakcji wykonanych kartami płatniczymi.

System działa w trybie 24 godziny, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku niezależnie od dostępności systemu księgowego Banku. Jest to o tyle istotne, że autoryzacje On-Line mogą być realizowane także wówczas, gdy trwa procedura zamknięcia dnia w systemie księgowym. W takim przypadku dane o wykonanych transakcjach w czasie niedostępności systemu księgowego zostaną do niego przekazane automatycznie po ponownym zestawieniu połączenia.

 

Wypowiedzi towarzyszące

 

"Wybraliśmy ofertę firmy AMG.net, ponieważ ma ona doskonałe referencje w naszej branży" - powiedziała Ewa Zgłobicka, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Podkarpackim Banku Spółdzielczym w Sanoku. "Firma AMG.net jako jedyna w Polsce może pochwalić się wdrożeniem platformy SOA na komponentach Oracle w sektorze bankowości spółdzielczej. Jej instalacja w Zrzeszeniu Mazowieckiego Banku Regionalnego sprawdziła się w działaniu, integrując ponad 30 banków. Decydujące były także pozytywne opinie na temat tworzenia przez architektów tej firmy nowoczesnych aplikacji dla banków komercyjnych, wygodnych w użyciu, działających w architekturze trójwarstwowej".

 

"Dzięki nowoczesnej platformie SOA, Podkarpacki Bank Spółdzielczy w Sanoku otrzymał jedno spójne repozytorium informacji o klientach, kontrahentach, czy produktach" - komentuje Paweł Zięba, Dyrektor ds. Sektora Usług Finansowych w firmie AMG.net. "W PBS tworzymy najnowocześniejszą architekturę IT, zapewniającą nieskrępowany rozwój instytucji i możliwość obsługi praktycznie dowolnej liczby aplikacji biznesowych potrzebnych w codziennej pracy Banku. Oparta na renomowanych produktach Oracle platforma SOA zapewni Bankowi dużą elastyczność w zarządzaniu infrastrukturą IT oraz spójność informacji we wszystkich kanałach kontaktu z klientem - takich, jak call center, bankowość mobilna, bankowość elektroniczna, kioski, czy bankomaty biometryczne".

 

O Podkarpackim Banku Spółdzielczym

Podkarpacki Bank Spółdzielczy należy do czołówki polskich banków spółdzielczych, zarówno ze względu na rozmiary działalności, dynamikę rozwoju, różnorodność oferowanych produktów oraz wysoką jakość usług. Bank jest laureatem wielu prestiżowych nagród, prowadzi działalność na terenie województwa podkarpackiego poprzez sieć 78 placówek. Oferta produktowa Banku obejmuje pełen zakres usług: ROR, rachunki walutowe, lokaty, kredyty, karty płatnicze, ubezpieczenia oraz fundusze kapitałowe. Klienci Banku mogą korzystać z ponad 3200 bankomatów, w których można wybierać pieniądze bez prowizji.

 

O Korporacji Oracle
Oracle jest największym na świecie dostawcą kompletnego, otwartego i zintegrowanego oprogramowania biznesowego oraz zestawów sprzętowych. Więcej informacji na stronie www.oracle.com

Znaki towarowe
Oracle i Java są zarejestrowanymi znakami towarowymi korporacji Oracle i/lub jej filii.
Inne nazwy mogą być znakami towarowymi zarejestrowanymi na rzecz odpowiednich osób uprawnionych.

Kontakt
Katarzyna Pilarska, PR Manager Oracle Polska, tel. 0 602 410 795
Katarzyna.Pilarska@oracle.com

Oracle Polska na Facebooku
http://www.facebook.com/OraclePolska

Blog Oracle Polska
http://oracle-pl.blogspot.com/

Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl