Podsumowanie roku 2017 w Grupie SOKOŁÓW S.A.
Rok 2017 był dla Grupy SOKOŁÓW rokiem pełnym wyzwań. W ich obliczu udało się zachować dynamiczny rozwój firmy, którego wyznacznikami są m.in. nowe produkty, ponad 9% wzrost przychodów ze sprzedaży rok do roku, umocnienie pozycji na rynku polskim i rynkach zagranicznych oraz niemal 300 nowych etatów.
Rok 2017 w Grupie Sokołów podsumowuje Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu.
Przede wszystkim ludzie
Działania, które podejmowaliśmy w Sokołowie w mijających latach po raz kolejny udowadniają, że fundamentem sukcesów i rozwoju naszej firmy są ludzie. Nasi Pracownicy od zawsze byli i będą sercem Sokołowa, dlatego poświęcamy im szczególną uwagę. Niezwykle ważnym elementem działań w tym zakresie była promocja zdrowia. W ramach programu „Na ścieżce zdrowia" przeprowadziliśmy akcję edukacyjną pod nazwą #ucieknijcukrzycy. Zorganizowaliśmy szkolenia, podczas których dietetyk wraz z naszym szefem kuchni uczyli, jak poprzez właściwą dietę zapobiegać chorobie oraz komponować codzienny jadłospis. Kolejnym krokiem było uruchomienie akcji sportowej, podzielonej na trzy kategorie: „Sokołów biega", „Sokołów na rowerze" oraz „Sokołów pieszo". Zaangażowanie naszych Pracowników przerosło najśmielsze oczekiwania, co zaowocowało wspólnym pokonaniem ponad 40 000 km.
W trosce o rozwój wiedzy i umiejętności Pracowników, udostępniliśmy im platformę szkoleniową, w ramach której mogli skorzystać z kursów on-line z zakresu marketingu, zarządzania, sprzedaży, social-mediów, pakietu office czy grafiki komputerowej. W przypadku firm, których jednostki są rozprzestrzenione na terenie całej Polski, taka technologia przynosi bardzo pozytywne efekty.
Nowe rozwiązania dotarły również do Pracowników produkcyjnych. W Zakładzie w Tarnowie został wprowadzony przyjazny system, dzięki któremu Pracownicy sami decydują, jaki posiłek otrzymają podczas swojej przerwy regeneracyjnej. Przygotowujemy się też do wdrożenia systemu monitorów, który znacząco usprawni komunikację w firmie.
Jako firma koncentrujemy się również bardzo mocno na działaniach z zakresu CSR. Na początku roku powołaliśmy zespół oraz stworzyliśmy nową, długoterminową strategię, którą będziemy konsekwentnie realizować w obszarach zarówno globalnych, jak i lokalnych. Nasze działania w 2017 roku zostały docenione przez zewnętrzne otoczenie firmy poprzez przyznanie Grupie „Sokołów" S.A. tytułu „Solidny Pracodawca 2017 Roku". To dla nas ogromne wyróżnienie, które jeszcze bardziej motywuje do podejmowania kolejnych działań.
Mówiąc o przyszłości, planujemy szereg działań nastawionych zarówno na pracowników, jak i potencjalnych pracowników. Już na początku 2018 roku wyjdziemy z propozycją do absolwentów, proponując im niezmiernie interesujący, międzynarodowy staż menadżerski, którego uwieńczeniem będzie oferta pracy na stanowisku menadżerskim.
Planujemy również wzmacnianie kultury przywództwa w naszej firmie poprzez wdrożenie zasad przywództwa, proponowanie drogi rozwojowej i efektywnościowej, nie zapominając jednocześnie o badaniu satysfakcji i zaangażowania pracowników, koncentracji na bezpieczeństwie i promocji zdrowia oraz komunikacji, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej.
Dynamiczny rozwój w obliczu wyzwań
Mimo wielu przeciwności nękających polską branżę mięsną, możemy nazwać rok 2017 - rokiem sukcesu. Głównymi problemami były niestabilna sytuacja na rynku surowcowym oraz rozprzestrzeniający się wirus ASF. W celu przeciwdziałania epidemii, Sokołów podjął szerokie działania, od współpracy z państwowymi służbami weterynaryjnymi, na spotkaniach z rolnikami i władzami lokalnymi kończąc. Dużym problemem jest również ciągły brak możliwości eksportu wieprzowiny do Chin, Rosji czy Korei Płd.
Niełatwa sytuacja na rynku krajowym i zagranicznym nie przeszkodziła w osiąganiu kolejnych sukcesów. Zaangażowanie oraz ciężka praca Pracowników Grupy Sokołów sprawiły, że przychody ze sprzedaży rok do roku wzrosły o 9,2%. Przełożyło się to pozytywnie na zatrudnienie - w 2017 roku w Sokołowie pojawiło się prawie 300 nowych miejsc pracy. Umocniliśmy naszą pozycję na wielu eksportowych rynkach. W Wielkiej Brytanii pojawiły się kolejne produkty Sokołowa i zostały bardzo dobrze przyjęte. Zwiększyliśmy sprzedaż na rynku amerykańskim. Rozpoczęliśmy produkcję i eksport produktów do Hong Kongu. Rozszerzyliśmy działania na rynkach skandynawskich, a nasza wołowina zaczęła podbijać Portugalię i Japonię.
Coraz szersza oferta
Nieustannie poszerzamy asortyment, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. W 2017 roku do polskich sklepów trafiło 59 nowych produktów Sokołowa. Wprowadziliśmy dwie nowe linie produktowe - „Z gruntu dobre", składającą się z warzywnych past i pasztetów, idealnych dla osób chcących urozmaicić swoją dietę oraz linię „Drób Premium", kierowaną do konsumentów poszukujących wysokiej jakości produktów drobiowych. Za rozwojem związanym z rozszerzaniem naszej oferty stoi wiele inwestycji, które pochłonęły w tym roku niemal 110 mln złotych. To właśnie dzięki nim możemy wykorzystywać nasz potencjał w pełni, a jednocześnie chronić środowisko. Jak wynika z badań, wybudowana w zeszłym roku energooszczędna kotłownia w Sokołowie Podlaskim, pozwoliła na zaoszczędzenie ponad 8 000 MWh energii elektrycznej oraz ograniczyła emisję gazów o 16 500 ton.
Akcje edukacyjne
Coraz bardziej widoczne stają się efekty akcji edukacyjno-promocyjnych Sokołowa w zakresie wykorzystania kulinarnego wołowiny. Jej spożycie wzrosło o rekordowe 75% w porównaniu z rokiem ubiegłym. „Uczta Qulinarna - wołowina z Sokołowa" cieszy się dużym zainteresowaniem, a na polskich stołach coraz częściej pojawiają się steki z sezonowanego rostbefu czy antrykotu. Kontynuujemy również działania edukacyjne poprzez warsztaty w sokołowskiej Akademii Smaku. Nieustannie rośnie liczba odwiedzających nas gości, a co za tym idzie - liczba osób, do których docierają promowane przez nas wartości, czyli podnoszenie nie tylko standardów jedzenia, ale również całego życia.
Uroczysty jubileusz
Na mijający rok przypadł znakomity jubileusz 90-lecia powstania Zakładu w Jarosławiu. Świętowaliśmy go podczas naszej corocznej imprezy dla pracowników „Sokołów Cup". Kiedy w 1927 roku Kazimierz Bakałarz otwierał ówczesną „Fabrykę Bekonu i Konserw w Jarosławiu", zapewne nie spodziewał się, jak nowoczesnym miejscem pracy będzie ona po 90 latach działalności. Duże, wieloletnie inwestycje sprawiły, że produkty z Jarosławia są dzisiaj dostępne nie tylko w całej Polsce, ale również na świecie, a ponad 1000 osób posiada stałe miejsce pracy.
Nadesłał:
milkas
|