Podwieczorek z Internetem w Och-Teatrze
Łączenie pokoleń i spektakl w jedno popołudnie z Internet Starterem Już 24 kwietnia UPC Polska, ekspert działań edukacyjnych w obszarze zwiększania kompetencji cyfrowych w Polsce, zaprasza młodzież i ich bliskich na wyjątkowe warsztaty do Och-Teatru.
Podczas „Podwieczorku z Internetem” eksperci Akademii e-Seniora UPC nauczą uczestników spotkania, jak z pomocą Internet Startera korzystać z dobrodziejstw świata nowych technologii. Internet Starter to narzędzie ułatwiające stawianie pierwszych kroków w sieci. Wszyscy, którzy tego dnia odbędą pierwszą lekcję z komputera i Internetu na koniec będą mieli okazję podziwiać spektakl „Czas nas uczy pogody” na deskach gościnnego Och-Teatru.
UPC Polska od wielu lat angażuje się w działania edukacyjne, które pomagają osobom dojrzałym dołączyć do społeczności internetowej, a tym samym prowadzą do poprawy jakości ich życia i zmniejszenia poziomu wykluczenia cyfrowego w Polsce. W pionierskim cyklu szkoleń Akademii e-Seniora przez 7 lat wzięło udział ponad 8 500 osób powyżej 50-tego roku życia. Od 2012 roku dzięki UPC Polska, mamy też do dyspozycji wyjątkowe narzędzie Internet Starter, które ułatwia rozpoczęcie przygody z Internetem i łączy pokolenia w sieci. Już w kilka minut każdy z nas może stworzyć indywidualny, praktyczny i łatwy w obsłudze przewodnik dla początkującego Internauty.
Podczas organizowanego w najbliższą środę „Podwieczorku z Internetem” eksperci Akademii e-Seniora UPC będą pomagać młodzieży w przygotowaniu indywidualnych pulpitów Internet Startera dla ich bliskich. Wszyscy absolwenci warsztatów będą mieli okazję obejrzeć spektakl „Czas nas uczy pogody”, niecodzienną opowieść o młodości w dojrzałości. Każdy z uczestników otrzyma także profesjonalne podręczniki do nauki korzystania z komputera i Internetu od Akademii e-Seniora.
„Podwieczorek z Internetem” jest częścią projektu „UPC. Łączymy pokolenia”. Celem przyświecającym jego organizacji jest zachęcanie młodych osób do wzięcia odpowiedzialności za umiejętności cyfrowe bliskich i nauczania starszaków obsługi Internetu.
Z myślą o akcji powstał także film pt. „Internet Starter”: http://www.youtube.com/watch?v=1OhwRR8PhcY
Dane:
• Ponad 9,5 miliona Polaków 50+ nie korzysta z Internetu.
• W Polsce tylko 19% osób w wieku 55+ korzysta z Internetu, tymczasem np. w Islandii 76%, Szwecji – 71%, a w Wielkiej Brytanii - 56%
• Główną barierą w zdobywaniu umiejętności posługiwania się nowymi technologiami przez osoby 50+ w Polsce jest brak motywacji (41%) i brak umiejętności (11%).
Internet Starter (w Wielkiej Brytanii – Internet Buttons) został stworzony przez organizację non-profit We Are What We Do, w ramach działań zachęcających osoby z różnych pokoleń, by częściej ze sobą rozmawiały, dzieliły się doświadczeniami i spędzały ze sobą więcej czasu. We Are What We Do opracowuje produkty, narzędzia i projekty, dotyczące ważnych kwestii społecznych i środowiskowych.
UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec 2012 r. z usług UPC Polska korzystało 1 472 000 abonentów, w tym 756 300 z interaktywnej telewizji cyfrowej, 546 000 z telewizji analogowej, 854 700 z szerokopasmowego internetu i 459 000 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl Liberty Global, Inc. jest międzynarodowym operatorem telewizji kablowej oferującym innowacyjne usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do Internetu i telefonii 20 milionom klientów, zapewniając im dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 13 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile. Do firmy należą również spółki medialne i producenckie, m.in. Chellomedia w Europie (dane z dnia 30 grudnia 2012r.).