Podwójne zwycięstwo Scirocco na Nurburgring


Podwójne zwycięstwo Scirocco na Nurburgring
2009-05-26
Volkswageny Scirocco zasilane gazem ziemnym i benzyną doskonale spisały się podczas najtrudniejszego długodystansowego wyścigu – 24-godzinnej rywalizacji na torze Nürburgring - odnosząc zwycięstwa w swoich klasach. Przed startem Volkswagen po raz pierwszy zaprezentował Scirocco R.

Scirocco GT24 - CNG z innowacyjną technologią EcoFuel, prowadzone przez Vaninę Ickx (B), Petera Tertinga (D), Klausa Niedzwiedza (D) i Thomasa Klenke (D) wygrało w kategorii pojazdów z alternatywnym napędem (AT), a w klasyfikacji generalnej znalazło się na 17 miejscu, wyprzedzając wiele mocniejszych samochodów.

Scirocco GT24 z silnikiem benzynowym młodego Jimmiego Johanssona (S), Floriana Grubera (D), Nickiego Thiima (DK) i Martina Karlhofera (A) zajęło dobrą 15 pozycję w klasyfikacji generalnej i wywalczyło trzecie z rzędu zwycięstwo dla Volkswagena w klasie samochodów z dwulitrowym silnikiem z turbodoładowaniem (SP3T). Altfrid Heger (D), Cheng Congfu (CN), Carlo van Dam (NL) i Franck Mailleux (F) znaleźli się na trzecim miejscu w klasie SP3T i na 20-tym w klasyfikacji generalnej. Scirocco napędzane gazem ziemnym, za którego kierownicą zasiadł Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg (D) a także Bernd Ostmann (D), Peter Wyss (CH) i John Barker (GB) ukończył wyścig na drugiej pozycji w klasie AT. Piąte Scirocco Carlosa Sainza (E), Dietera Deppinga (D), Wolfganga Kaufmanna (D) i Patricka Simona (D) mimo doskonałego początku nie ukończyło wyścigu z powodu wypadku.

Na legendarnej Północnej Pętli, przy doskonałej pogodzie, 235 tysięcy widzów mogło podziwiać nie tylko emocjonujący 24-godzinny wyścig, lecz także oglądać światową premierę nowego Scirocco R. Samochód dysponuje mocą 265 KM i jest najmocniejszym wariantem tego sportowego coupé. Scirocco R zaprezentowało się fanom zgromadzonym wzdłuż toru w górach Eifel podczas przejazdu przed startem wyścigu. Pod względem optycznym Scirocco R w dużej mierze przypomina stworzonego dla sportu motorowego Scirocco GT24: z przodu są to duże wloty powietrza w zderzaku, dzięki którym inżynierowie uzyskali optymalne chłodzenie silnika i hamulców, przedni spojler oraz reflektory biksenonowe. Z tyłu dominuje spojler na krawędzi dachu, o wiele większy, niż w modelu seryjnym a także czarny, błyszczący dyfuzor i chromowane podwójne końcówki układu wydechowego. Z boku w oczy rzucają się mocno wyprofilowane progi i specjalne, 18-calowe koła ze stopu metali lekkich „Talladega".

Kris Nissen, Dyrektor Volkswagen Motorsport

„Jesteśmy bardzo zadowoleni: zaliczyliśmy hattrick w klasie dwulitrowych silników z turbodoładowaniem i dowiedliśmy również, że Scirocco GT24-CNG napędzane gazem ziemnym stanowi równorzędną alternatywę dla innych napędów. Muszę pochwalić naszych kierowców, którzy doskonale wypełnili swoje zadanie. Zmiany w regulaminie spowodowały, że wyścig był znacznie trudniejszy. Tam, gdzie wcześniej mieliśmy do czynienia z dublowaniem zawodników, teraz przez cały czas były to prawdziwe manewry wyprzedzania. Decydującą rolę odegrało też zaangażowanie całej załogi, której staranne przygotowanie i znakomita praca pozwoliły na zdobycie podwójnego zwycięstwa."

114 - Volkswagen Scirocco GT24-CNG - 2 miejsce w klasie AT - 101 miejsce w klasyfikacji generalnej

Dr Ulrich Hackenberg (D): „Odważna decyzja, aby z naszą technologią napędu na gaz ziemny EcoFuel wystartować w jednym z najtrudniejszych wyścigów na świecie okazała się właściwa. Volkswagen pokazał, że gaz ziemny jako paliwo niesłusznie cieszy się nienajlepszą sławą i że samochody zasilane gazem mogą uzyskiwać taką samą moc i sportowe osiągi, jak pojazdy z tradycyjnym napędem. Nasza zwycięska załoga w pełni wykorzystała potencjał tej czystej technologii i dokonała więcej, niż się spodziewaliśmy."

115 - Volkswagen Scirocco GT24-CNG - 1 miejsce w klasie AT - 17 miejsce w klasyfikacji generalnej

Vanina Ickx (B): „Jestem naprawdę dumna, że mogłam uczestniczyć w debiucie Scirocco GT24-CNG. Dla mnie, jako biologa, technologia gazu ziemnego w całkowicie nowy sposób łączy dwie moje pasje, mianowicie odpowiedzialne traktowanie środowiska naturalnego i sport motorowy."

116 - Volkswagen Scirocco GT24 - 3 miejsce w klasie SP3T - 20 miejsce w klasyfikacji ogólnej

Congfu Cheng (CN): „Jestem szczęśliwy, że w moim drugim w życiu, 24-godzinym wyścigu ponownie zobaczyłem flagę na linii mety. Dla mnie był to pierwszy start w samochodzie turystycznym i jestem bardzo wdzięczny moim kolegom z zespołu za wspaniałe wsparcie."

117 - Volkswagen Scirocco GT24 - nie ukończył wyścigu

Carlos Sainz (E): „Wyścig przebiegał dla nas bardzo dobrze - aż do nieszczęśliwego wypadku, za który Wolfgang Kaufmann absolutnie nie ponosi żadnej winy. Szkoda, że wyścig skończył się dla nas w ten sposób, ponieważ sprawiał mi jeszcze więcej przyjemności, niż w zeszłym roku. Coraz lepiej znam Północną Pętlę, a atmosfera fascynuje mnie przez cały czas."

118 - Volkswagen Scirocco GT24 - 1 miejsce w klasie SP3T - 15 miejsce w klasyfikacji generalnej

Nicki Thiim (DK): „To była moja trzecia próba ukończenia całodobowego wyścigu - a startując dla Volkswagena udało mi się zdobyć zwycięstwo klasowe. Scirocco GT24 jeździ po trudnej Północnej Pętli bardzo szybko, a jednocześnie z wielką łatwością. W zespole Volkswagena czułem się tak samo komfortowo, jak w kabinie Scirocco."

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl