Podziel się przepisem na mleczne danie w nowym konkursie kampanii „Mam kota na punkcie mleka"
Jeśli nie wyobrażasz sobie dnia bez mleka i jego przetworów, a do tego możesz pochwalić się talentem kulinarnym, spróbuj swoich sił w rozpoczynającym się właśnie konkursie „Moje ulubione mleczne danie” organizowanym w ramach kampanii „Mam kota na punkcie mleka”.
Najsmaczniejsze z nadesłanych przepisów zostaną wydane w formie książki kucharskiej, zaś ich autorzy, oprócz atrakcyjnych nagród rzeczowych, otrzymają zaproszenie na wyjątkowe, bardzo mleczne warsztaty kulinarne.
Ogłoszony w ramach kampanii „Mam kota na punkcie mleka” konkurs kulinarny „Moje ulubione mleczne danie” skierowany jest do uczniów wszystkich szkół, które dotychczas zarejestrowały się w programie. Tym razem zadanie, z jakim zmierzą się młodzi kucharze-amatorzy, będzie polegało na zaprezentowaniu autorskiego przepisu na danie przyrządzone na bazie dowolnego produktu nabiałowego.
Nabiał jest niezbędnym, a przy tym smacznym elementem codziennej diety. Trudno jest wyobrazić sobie kuchnię bez mleka, serów czy jogurtów. Twarożek z warzywami, naleśniki z serem albo mleczny koktajl - dań na bazie mleka i jego przetworów jest wiele, a okazji do ich spożywania jeszcze więcej. Dzięki zawartości pełnowartościowego białka mleczne śniadanie to świetny zastrzyk energii na cały dzień, serowa przekąska zjedzona w szkole dostarczy witamin z grupy B, zmniejszających uczucie zmęczenia i znużenia, zaś deser z nabiałem w roli głównej pokryje sporą część zapotrzebowania organizmu na wapń oraz witaminę D.
W rozpoczynającym się właśnie konkursie dzieci będą mogły wykorzystać w praktyce swoją wiedzę o mleku i produktach mlecznych, komponując nie tylko pyszne, ale również bogate w składniki odżywcze dania. Zadanie konkursowe polegać bowiem będzie na przygotowaniu ulubionej potrawy, której głównym składnikiem jest wybrany produkt nabiałowy, a następnie udokumentowaniu efektów kulinarnych starań w formie zdjęcia lub autorskiego rysunku. Prace wraz z towarzyszącymi im przepisami będą następnie oceniane przez jurorskie grono. Istotne jest, by zarówno prace plastyczno-fotograficzne, jak i przepisy stanowiły oryginalną twórczość uczestników konkursu i nie były dotąd publikowane.
Mierząc się z zadaniem konkursowym dzieci będą miały okazję nie tylko sprawdzić się w roli szefów kuchni serwującej smaczne dania przyrządzone na bazie mleka i produktów mlecznych, ale także zawalczyć o wspaniałe nagrody. Autorzy najciekawszych przepisów zostaną nagrodzeni aparatami fotograficznymi, natomiast wyróżnione prace zostaną wydane w formie książki. Laureaci konkursu otrzymają również zaproszenie na wyjątkowe warsztaty kulinarne, podczas których pod okiem znanego kucharza i celebryty zgłębią tajniki „mlecznej” kuchni i będą miały okazję rozwinąć swoją kulinarną pasję.
Termin nadsyłania prac konkursowych mija 30 kwietnia, zaś ogłoszenie zwycięzców nastąpi do dnia 14 maja. Szczegółowe informacje na temat konkursu, jego zasad i regulaminu, można znaleźć na stronie programu: www.mamkotanapunkciemleka.pl.
Kontakt dla mediów
Biuro prasowe programu „Mam kota na punkcie mleka”:
Iga Krysa
tel.: krysa@mamkotanapunkciemleka.pl
Polska Izba Mleka:
Marta Jemieljańczuk
tel.: (+48) 85 674 73 29
e-mail: kampania@izbamleka.pl
***
Mam kota na punkcie mleka
Kampania edukacyjna skierowana głównie do dzieci w wieku 8-13 lat, ale także ich rodziców, opiekunów oraz nauczycieli. Program prowadzony jest przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka. W ciągu dwóch lat trwania kampanii włączyło się w nią blisko 175 000 dzieci z prawie 1700 szkół w Polsce. Kampania współfinansowana jest z budżetu Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej Polskiej oraz Funduszu Promocji Mleka.
O Polskiej Izbie Mleka
Polska Izba Mleka (PIM) jest największą organizacją branży mleczarskiej w Polsce. Została utworzona z inicjatywy spółdzielni i zakładów mleczarskich oraz firm z nimi współpracujących. Liczy ponad 70 członków, a wśród podmiotów zrzeszonych znajdują się największe firmy mleczarskie i związane z branżą mleczarską. Głównym celem PIM jest współpraca członków i partnerów Izby na rzecz rozwoju i promocji polskiego mleczarstwa zarówno w Polsce, jak i zagranicą.
O Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka
Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka (PFHBiPM) została utworzona w 1995 roku. Jest organizacją niezależną, dobrowolną i samorządną. Zrzesza ponad 9 200 członków skupionych w 18 związkach regionalnych hodowców bydła i producentów mleka oraz w Polskim Związku Bydła Simentalskiego i Krajowym Związku Hodowców Czerwonego Bydła Polskiego.
Nadesłał:
MCConsultants
|