Pokaż język!


Pokaż język!
2012-03-08
Marka Żywiec rozpoczęła aktywację konsumencką pod hasłem „Pokaż język!”. Humor, żart językowy i zabawy słowem będą dominować w nadchodzącej komunikacji marki. Poszukiwane są oryginalne i kreatywne przysłowia, które mogą wejść do języka potocznego na miarę kultowego zwrotu „prawie robi wielką różnicę”.

 

Ideą projektu „Pokaż język!” marki Żywiec jest zainspirowanie do pozytywnego myślenia
o języku polskim. W codziennym życiu posługujemy się kalkami słownymi, prostymi wyrażeniami, krótkimi formami zapominając, jaki jest on plastyczny i twórczy. Czas przełamać utarte schematy i tabu w myśleniu o języku. Im więcej szalonych i zaskakujących skojarzeń słownych, tym lepiej. W konkursie liczyć się będzie nietuzinkowe podejście do tematu i językowa kreatywność.

 

Nad wysokiej jakości materiałem czuwać będzie jury złożone z osób, na co dzień „pracujących językiem i słowem”. Twórczość oceniać będą: raper AbradAb, aktor Maciej Stuhr i muzyk Fisz. Najlepsi zdaniem jurorów uczestnicy konkursu otrzymają cenne nagrody: „tekst dnia” będzie premiowany iPadem, kolejne 10 wyróżnionych osób otrzyma bon pieniężny o wartości 100 PLN. Raz w tygodniu będzie przyznawana nagroda główna – najlepszy tekst zostanie zilustrowany przez Marka Raczkowskiego, a następnie opublikowany w mediach. Dodatkowo zwycięzca otrzyma także premię pieniężną w wysokości 20 000 PLN.

 

„Żywiec od wielu lat bawi słowem. Dotychczas było to działanie prowadzone tylko z naszej strony. Teraz chcemy zaangażować konsumentów do poszukiwania najbardziej szalonych
i nietuzinkowych zwrotów. Liczy się humor i wyczucie, ale nie bez znaczenia jest również kultura słowa. Nasze jury zadba o to, aby nagrodzone prace łączyły w sobie nieszablonowość i świeżość przekazu. Liczymy na bardzo twórcze podejście do tematu i wprowadzenie do mowy potocznej nowego kultowego zwrotu”
– mówi Marcin Filipiak, Brand Manager marki Żywiec.

 

Pomysłodawcą kampanii „Pokaż język!” jest agencja Men at Work, kreacje ATL przygotowała agencja PZL. Za obsługę internetową konkursu odpowiada Pride & Glory. Media zakupił Macroscope OMD, obsługa PR – TBWA PR.

 

Projekt otrzyma szerokie wsparcie marketingowe w punktach sprzedaży oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej.

 

 

***

 

Grupa Żywiec S.A. jest jednym z największych producentów piwa w Polsce oraz częścią Grupy Heineken. Rocznie sprzedaje prawie 12 mln hl piwa warzonego w pięciu browarach w Żywcu, Warce, Elblągu, Leżajsku i Cieszynie. Najważniejsze marki Spółki to Heineken, Żywiec, Warka, Tatra, Specjal, Strong i Leżajsk. Marką flagową jest Żywiec – pierwsze piwo premium i jedno z największych piw eksportowych w Polsce, sprzedawane za granicą od ponad stu lat, obecnie w ponad 20 krajach świata. Ważną część portfolio Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Firma prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Murphy’s) oraz polskich piw specjalnych (Kaper oraz Żywiec Porter). Grupa Żywiec S.A. zatrudnia 5500 pracowników.

Żywiec to największa marka piwa premium w Polsce. Od ponad półtora wieku nieprzerwanie warzony jest w jednym miejscu – żywieckim browarze – na bazie trzech podstawowych składników: słodu jęczmiennego, górskiej wody i chmielu. W 2006 roku w hołdzie Żywcowi powstało muzeum, którego podwoje corocznie odwiedza ponad 100 tys. gości. Żywiec sponsoruje szereg przedsięwzięć artystycznych, m.in. cieszącą się olbrzymim zainteresowaniem trasę koncertową Męskie Granie oraz prestiżowy festiwal teatralny Malta. Symbol piwa, tzw. tańcząca para, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych
i zarazem najbardziej wartościowych znaków firmowych na polskim rynku.

Nadesłał:

joannat

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl