Polacy a administracja publiczna w internecie


Polacy a administracja publiczna w internecie
2009-08-28
Jak złożyć PIT przez internet wie 52 proc. osób korzystających z serwisów administracji publicznej. Z kolei 17 proc. użytkowników takich serwisów zadeklarowało, iż złożyło jakikolwiek dokument urzędowy za pośrednictwem internetu.

Mimo to użyteczność załatwiania spraw urzędowych w internecie docenia większość osób, które zadeklarowały odwiedzanie stron instytucji publicznych, urzędów i administracji podczas realizacji badania „Mądry Internet", przeprowadzonego na zlecenie Netii.

Korzystanie z informacji zamieszczanych na stronach instytucji publicznych, urzędów i administracji rządowej oraz samorządowej deklaruje ponad 67 proc. respondentów badania „Mądry Internet". Najczęściej serwisy administracji publicznej odwiedzają osoby z wyższym wykształceniem (prawie 80 proc., wobec 59 proc. z wykształceniem średnim oraz niewiele ponad połowa z podstawowym), w dojrzalszym wieku (77 proc. respondentów w wieku 45-65 lat w porównaniu do 45 proc. w wieku 18-24 lat).
 
Prawie trzy czwarte (75 proc.) osób korzystających z serwisów administracji publicznej pobiera z tych stron dokumenty, ale składa je tą drogą zaledwie 17 proc. Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, iż niemal połowa takich osób (48 proc.) nie wie, jak złożyć przez internet PIT, a 86 proc. - jak zarejestrować firmę. Jednak użyteczność załatwiania spraw urzędowych w sieci oceniana przez tę grupę jest dość wysoko - 65 proc. ją docenia, a tylko 13 proc. uważa za nieużyteczne.

O badaniu „Mądry Internet"

Badanie „Mądry Internet" zostało przeprowadzone na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC w maju 2009 r., metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). W badaniu wzięło udział 1004 respondentów, stanowiących reprezentatywną grupę polskich internautów. Celem badania było stworzenie obrazu aktywności online polskich internautów oraz zbadanie ich opinii, dotyczącej różnych zachowań w sieci.

Netia jest wiodącym alternatywnym operatorem telekomunikacyjnym, świadczącym m.in. usługi głosowe oraz szerokopasmowego Internetu klientom indywidualnym i biznesowym. Działa na bazie własnej infrastruktury oraz sieci TP.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl