Polacy chętnie korzystają z programu „Dobry start”
Jak pokazuje badanie PAYBACK Opinion Poll, przełom sierpnia i września to trudny okres pod względem budżetowym dla większości rodziców, dlatego Polacy chętnie sięgnęli po dotacje przyznawane w ramach nowego rządowego programu „Dobry start”.
Aż 70% badanych przez PAYBACK rodziców przyznało, że wydatki na wyprawkę szkolną stanowią duże obciążenie dla domowego budżetu. Prawie co czwarty z nich gromadzi potrzebne na nią środki z odpowiednim wyprzedzeniem. Pomóc ma uruchomiony w lipcu 2018 roku projekt „Dobry start”, w ramach którego rodzice mogą ubiegać się o 300 zł na dziecko rozpoczynające nowy rok szkolny. Z finansowego wsparcia skorzystało już ponad 3/4 ankietowanych Polaków.
Podręczniki to podstawa
40% respondentów, którzy złożyli wniosek o dofinansowanie w ramach programu „Dobry start”, na wypłatę środków czekało do miesiąca, prawie 30% nawet dłużej. Tylko 12% otrzymało pieniądze w ciągu tygodnia. Rodzice, którzy potrzebują wsparcia jeszcze we wrześniu, powinni się zatem śpieszyć. Ponad 40% ankietowanych deklaruje, że dodatkowe 300 zł przeznacza na książki do nauki i zeszyty do ćwiczeń. Na dalszym miejscu znalazły się przybory szkolne (29%) oraz odzież, w tym strój na WF czy buty na zmianę (25%).
Czy to wystarczy?
Pomimo, że prawie 1/3 badanych przez PAYBACK zadeklarowała, że nie wydaje na wyprawkę szkolną więcej niż 300 zł, zdecydowana większość uważa, że kwota rządowego dofinansowania to zdecydowanie za mało, aby przygotować dziecko do szkoły. 27% twierdzi, że przewyższa ją koszt samych podręczników. Jak zatem rodzice mogą sobie jeszcze pomóc?
– Warto być smart shopperem i śledzić na bieżąco oferty w sklepach oraz korzystać z benefitów, jakie dają nam programy lojalnościowe – w przypadku PAYBACK zebrane punkty można wykorzystać na zakupy lub wybór nagrody w postaci plecaka czy bidonu dla dziecka. Wiele produktów do wyprawki szkolnej można kupić z większym wyprzedzeniem po atrakcyjniejszych cenach. Przykładowo z promocji na artykuły szkolne można już często skorzystać w trakcie wakacji. Tak jest w marketach jednego z naszych partnerów – sieci Kaufland – mówi Tomasz Głos, Classic Business Director w PAYBACK Polska.
– Początek roku szkolnego to szczególny moment zarówno dla dzieci, jak i ich rodziców. To także czas zwiększonych wydatków, na które nie każdy może sobie pozwolić. Dlatego też nieustannie dostosowujemy się do potrzeb i oczekiwań naszych klientów poprzez odpowiednie dopasowanie naszej oferty oraz prowadzenie regularnych akcji promocyjnych. Dzięki temu w marketach Kaufland rodzice bez problemu zaopatrzą swoje dzieci w niezbędne szkolne przybory dostępne w atrakcyjnych cenach. Największym zainteresowaniem cieszą się aktualnie zeszyty, które w pierwszy weekend września będzie można nabyć z pięćdziesięcioprocentową zniżką. We wrześniu planujemy także kolejne promocje, zwłaszcza na artykuły piśmiennicze, o czym będziemy informować w gazetkach – mówi Justyna Przybylska, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.
PAYBACK Opinion Poll
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 10-20 sierpnia 2018 r. metodą ankiety online na grupie 490 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
Nadesłał:
MultiComm
|