Polacy pokochali ekspresy do kawy
W Polsce trwa moda na smaczną, wysokiej jakości kawę. Od początku roku w NEONET sprzedano już ponad 2,5 raza więcej ekspresów niż rok temu.
Coraz popularniejsze kawiarnie wyedukowały nas, że picie kawy to nie tylko zastrzyk energii, ale też element stylu życia, a kawa może być dostępna w przeróżnych wariantach smakowych i podana na dziesiątki sposobów. Moda z kawiarni przenosi się do polskich domów. Z danych NEONET, największej w Polsce sieci sprzedaży RTV AGD wynika, że trend ten przekłada się na wybory konsumentów - Polacy kupują coraz więcej ekspresów do kawy i sięgają po modele coraz wyższej jakości. Tylko w tym roku sieć odnotowała ponad 2,5 raza większe wzrosty sprzedaży w ujęciu ilościowym w stosunku do ubiegłego roku. Rośnie zapotrzebowanie na coraz droższe, markowe urządzenia - klienci NEONET wydają na ekspresy średnio 1,5 raza więcej niż w 2012 r.
Jak pokazują wyniki NEONET, w tym roku przysłowiowym „czarnym koniem” sprzedażowym mogą stać się ekspresy do kawy.
Ofensywa kawiarni sprawiła, że w Polsce zawitała moda na dobrej jakości kawę. Jednak kawa pita „na mieście” to dzisiaj za mało. Obecnie jesteśmy już na kolejnym etapie kawiarnianego trendu - dostęp do wyśmienitej kawy, podawanej w wielu wariantach i smakach, chcemy mieć także w domu. Podążając za tym trendem, w NEONET proponujemy Klientom szeroką ofertę ekspresów najbardziej dopasowanych do ich potrzeb. W standardowych salonach na terenie całego kraju można wybierać już spośród niemal 20 modeli, a w wybranych salonach nawet spośród 30 – mówi Paulina Gorgos, ekspert NEONET.
Lepsza kawa pod ciśnieniem niż z kapsułki
O rosnącej popularności ekspresów do kawy świadczą dane sprzedażowe NEONET – w 2013 r. w porównaniu z rokiem ubiegłym, sprzedaje się ponad 2,5 raza więcej ekspresów. Co ważne, Klienci kupują coraz bardziej zaawansowane technologicznie i droższe ekspresy automatyczne, płacąc za nie nawet do 1,5 raza więcej niż przed rokiem. Zmienia się także struktura marek – wśród najczęściej wybieranych urządzeń znajdują się firmy DeLonghi czy Saeco, specjalizujące się w produkcji ekspresów ciśnieniowych.
Jak pokazują wyniki NEONET, pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się ekspresów to praktycznie same wysoko wyspecjalizowane, automatyczne ekspresy ciśnieniowe. Możemy więc śmiało powiedzieć, że Polacy coraz chętniej rezygnują z ekspresów kapsułkowych i kolbowych na rzecz ciśnieniowych – dodaje Paulina Gorgos.
Moda, która jest coraz bardziej dostępna
Picie kawy to dzisiaj element kultury i znajomości najnowszych trendów. Elegancki ekspres wyeksponowany w kuchni świadczy o naszym statusie i nowoczesności. A dzięki temu, że ceny urządzeń do parzenia kawy są już przystępne, nawet przysłowiowy luksus jest dzisiaj dostępny na wyciągnięcie ręki.
Dzisiaj, w porównaniu z początkami tej mody, nie trzeba wydawać dużych pieniędzy, by cieszyć się doskonałym smakiem kawy o każdej porze. Urządzenia te są już osiągalne w bardzo atrakcyjnych cenach. Ekspres ciśnieniowy o podstawowych parametrach znanej marki można kupić już za mniej niż 1000 zł. Warto również śledzić pojawiające się promocje ratalne. W NEONET oferujemy np. możliwość zakupu ekspresu w ratach 0% – zauważa Paulina Gorgos z NEONET.
Mitem jest, że eksploatacja ekspresu dużo kosztuje - średnio rocznie trzeba na nią przeznaczyć ok. 100-120 zł. Ponadto nowoczesne ekspresy w niczym nie ustępują tym kawiarnianym – z powodzeniem przygotują pyszną kawę, pozwolą na regulację jej wielkości, dają możliwość przyrządzenia nie tylko kawy tradycyjnej, ale też mlecznej oraz w różnych smakach.
Ekspres ciśnieniowy jest także bardzo prosty w obsłudze, na co wskazuje już samo określenie „automatyczny”. Przy przestrzeganiu zaleceń producenta – m.in. dbałości o filtry do wody i regularnym odkamienianiu, ekspres będzie służył wiele lat.
Coraz droższe i nowocześniejsze
Jak wynika z prognoz NEONET, zapotrzebowanie na wysokiej jakości ekspresy do kawy będzie systematycznie rosło.
Szacujemy, że w najbliższym czasie nastąpi wzrost średniej ceny sprzedaży ekspresów. Świadczy o tym aktualny trend poszukiwania przez naszych Klientów bardzo dobrze wyposażonych modeli z wysokiej półki, w cenie 2-3 tys. zł. Wzrosty na poziomie 150-200% w sprzedaży wartościowej w tym segmencie produktowym to tylko kwestia czasu – przewiduje Paulina Gorgos z NEONET.
Nadesłał:
RC2
|