Polacy ufają głównie bankom i przysłowiowej „skarpecie”


Polacy ufają głównie bankom i przysłowiowej „skarpecie”
2012-06-28
Spośród instytucji finansowych Polacy najbardziej ufają bankom to właśnie im ponad połowa z nas powierzyłaby swoje oszczędności. Jednocześnie co czwarty Polak nie ufa nikomu i nie przekazałby swoich pieniędzy żadnej instytucji - wynika z raportu On Board PR „Słabe filary polskiej emerytury”.

Brak zaufania Polaków do firm sektora finansowego przekłada się na stosunek do korzystania z usług i produktów emerytalnych oferowanych przez instytucje finansowe. Co czwarty Polak nie powierzyłby swoich oszczędności żadnej z nich. Jeśli już decydujemy się lokować gdzieś swoje oszczędności, to ponad połowa (51 proc.) z nas wybrałaby do tego celu bank.  Co ósma osoba powierzyłaby zebrany kapitał Towarzystwom Funduszy Inwestycyjnych, a tylko 5 proc. badanych wybrałoby Towarzystwa Ubezpieczeniowe.

- Jednym z czynników wpływających na brak zaufania Polaków do firm sektora finansowego, a co za tym idzie również niechęć do deponowania u nich swoich oszczędności jest przede wszystkim ograniczona wiedza na temat oferty tych instytucji. Firmy te jeśli chcą zwiększać zyski muszą skoncentrować się na budowaniu zaufania oraz podnoszeniu świadomości potencjalnych klientów co do oferowanych przez nie produktów – komentuje wyniki badania Katarzyna Szczypek z On Board PR.

- Mimo zawirowań na rynku finansowym banki działające w Polsce cieszą się zaufaniem Polaków. Nie dziwi natomiast słaba pozycja instytucji, które bazują na ofercie inwestycyjnej - obecne nastroje gospodarcze nie zachęcają do podejmowania ryzyka inwestycyjnego. Co ciekawe obserwujemy wciąż sporą grupę Polaków, którzy  nie ufają żadnym instytucjom finansowym i wierzą, że pieniądze są najbardziej bezpieczne wyłącznie w ich portfelach. Drogą do zmniejszania tego zjawiska jest systematyczna edukacja na rzecz świadomości ekonomicznej społeczeństwa – dodaje Marcin Duma z Homo Homini.

Jak wynika z raportu „Słabe filary polskiej emerytury” kobiety poza bankami największym zaufaniem darzą Towarzystwa Ubezpieczeniowe (6 proc.) i to właśnie im w drugiej kolejności powierzyłyby swoje oszczędności. Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych mają natomiast największe szanse pozyskać nowych klientów wśród mężczyzn. 11 proc. Panów, było by skłonnych przekazać swoje oszczędności właśnie do TFI.

 

***

Badanie zostało zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej próbie, stanowiącej liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu pełnoletnich mieszkańców Polski, którzy nie korzystają z uprawnień emerytalnych z zachowaniem rozkładów terytorialnych (dane wg GUS). Wielkość próby wynosiła 1103 jednostek.

Powyższe wyniki są częścią większego projektu badawczego dotyczącego postaw Polaków w stosunku do oszczędzania środków na przyszłą emeryturę. Jest to kolejne z serii opracowań On Board PR Ecco Network przygotowanych we współpracy z Instytutem Homo Homini. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc organizacjom oraz przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych. Pełne wyniki raportu są dostępne na stronie www.onboard.pl.

On Board PR Ecco Network. Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Jest laureatem nagrody Impactor 2009 dla najbardziej podziwianej agencji PR w Polsce. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. Od 2007 roku posiada własne biuro w Kijowie na Ukrainie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management. On Board PR działa w ramach grupy On Board skupiającej m.in. agencję socialmediową Think Kong .

 

Dodatkowych informacji udziela:

Dariusz Chrzanowski
On Board Public Relations Sp. z o.o.,
Ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa
tel.(+48 22) 321-51-00,
e- mail: dchrzanowski@onboard-sanmarkos.pl

Nadesłał:

On Board PR
http://www.onboard.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl