Polacy w czasie świąt częściej stawiają na produkty mięsne jakości premium
Wyniki finansowe branży produkcji mięsnej wskazują, że rynek ten w Polsce stale rośnie. W sektorze pojawiła się nisza i coraz więcej konsumentów poszukuje produktów wysokiej jakości.
Specjalizują się w nich nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale również małe sklepy i lokalne firmy, które przygotowują się na kilkudziesięcioprocentowy wzrost popytu w zbliżającym się okresie świątecznym.
Z analiz rynku spożywczego wynika, że od 2002 do końca 2017 roku spożycie mięsa w Polsce wzrosło o ok. 9 proc. Obecnie statystyczny mieszkaniec Polski konsumuje go blisko 74 kg. rocznie, a coraz większą część stanowią produkty o podwyższonej jakości. Eksperci podkreślają, że na rosnących wymaganiach konsumentów korzystają przede wszystkim niewielkie firmy, zagospodarowujące rynek lokalny.
Przykładem jest sklep Harbi Meat, który działa w Warszawie od czerwca 2017 r., notując coraz lepsze wyniki sprzedaży w ujęciu miesięcznym i kwartalnym. Podczas gdy we wrześniu konsumenci kupili 8 ton świeżego mięsa, w listopadzie sprzedaż wyniosła już 11 ton.
Zachęcamy naszych Klientów do poszerzania swoich kulinarnych horyzontów, szczególnie w czasie świąt, kiedy właśnie można sprawdzać, wprowadzać nowości, modyfikować tradycyjne potrawy– mówi Cemre Yatur, współwłaściciel sklepu Harbi Meat. Zauważamy, że coraz częściej pytają o mięsa przyprawiane czy konkretne części np. polędwicę wołową czy ligawę, z których mogą przygotować świąteczne dania, idealne szczególnie na Wielkanoc – dodaje.
Analitycy podkreślają, że posiłki złożone z mięsa o podwyższonej jakości są coraz częściej poszukiwane także przez klientów lokali gastronomicznych. Z tego powodu wchodzi ono na stałe do asortymentu coraz większej liczby restauracji i hoteli. To naturalna odpowiedź biznesu na nowy trend w branży.
Popyt ten każdego roku gwałtownie wzrasta w okresie świątecznym, szczególnie w okolicach Wielkanocy. To czas, gdy starannie przygotowane posiłki trafiają na stoły w polskich domach. Produkty mięsne nieprzerwanie stanowią główny element świątecznego jadłospisu w niemal każdym domu. Jak wynika z analiz branżowych, podczas Wielkanocy Polacy serwują mięsa pod wieloma postaciami: od klasycznej kiełbasy, poprzez różnorodne wędliny, aż po pieczenie oraz dania smażone.
Cieszymy się, że przygotowując świąteczne menu, coraz więcej Polaków zamiast supermarketu oferującego wyroby z masowej produkcji wybiera mięso najwyższej jakości – mówi Cemre Yatur, współwłaściciel Harbi Meat. Współpracujemy również z wieloma lokalami gastronomicznymi oraz firmami świadczącymi usługi cateringowe. Świeżość, wysoka jakość, odpowiednio dobrane przyprawy – tego coraz częściej poszukują klienci – dodaje Yatur.
Badania rynku spożywczego pokazują, że ponad 50 proc. konsumentów chętnie kupuje mięso pochodzące z polskiej produkcji. Produkty oferowane przez sklep Harbi Meat wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów w tym zakresie, ponieważ 100 proc. sprzedawanego w nim mięsa pochodzi z hodowli krajowej.
Nadesłał:
AgencjaCore
|