Polska wśród 10 największych rynków NISSANA


Polska wśród 10 największych rynków NISSANA
2009-02-12
Nissan Sales Central & Eastern Europe sprzedając w Polsce 1016 samochodów w styczniu 2009 znalazł się wśród 10ciu największych rynków Nissana w Europie. Ta rekordowa sprzedaż pozwoliła na osiągnięcie 3,5% udziału na rynku polskim.

Miesiąc ten był również udany dla Nissana w całej Europie - udział w sprzedaży w Europie osiągnął poziom 3,2%, co oznacza wzrost o 0,2 punktu procentowego w porównaniu z ubiegłym rokiem mimo, iż Nissan sprzedał w Europie 36 735 pojazdów, co jest mniejszą wartością niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

„Na wszystkich rynkach, zarówno w Europie Wschodniej, jak i Zachodniej, sytuacja jest trudna, ale uzyskanie najwyższego udziału w rynku w skali miesiąca od marca 2008 roku jest wspaniałym osiągnięciem" - powiedział Francois Goupil de Bouille, wiceprezes ds. sprzedaży w europejskim oddziale firmy Nissan.

Najważniejsze informacje dotyczące rynków:

  • W Europie najlepsze wyniki Nissan odnotowuje na rynku rosyjskim, gdzie w styczniu sprzedał 6828 pojazdów.
  • Mimo pogorszenia się koniunktury gospodarczej, na niektórych rynkach odnotowano wysoki wzrost wolumenu sprzedaży. W Bułgarii, na Węgrzech i w Holandii sprzedaż wzrosła odpowiednio o 45,9%, 45,2% i 36,1% w stosunku rok do roku.
  • Udział w rynku w Hiszpanii i Portugalii wzrósł w stosunku rok do roku i wyniósł odpowiednio 4,6% (wobec 3,6%) oraz 2,7% (wobec 2,1%). W Rosji, mimo spadku liczby sprzedanych egzemplarzy, udział Nissana w rynku nie zmienił się w porównaniu ze styczniem 2008 roku i wyniósł 5,9%.*

Najważniejsze informacje dotyczące modeli:

  • Mimo głębokiego spadku liczby sprzedanych pojazdów w całej branży w Europie, sprzedaż kompaktowego crossovera Nissan Qashqai utrzymała się na dobrym poziomie i wyniosła 11990 egzemplarzy w styczniu, czyli o 14% więcej niż w grudniu 2008 roku.
  • Sprzedaż modeli Navara, Qashqai+2 i Note także wzrosła w porównaniu z poprzednim miesiącem, odpowiednio o 27,1%, 25,1% i 14,4%.

10 największych rynków Nissana w styczniu 2009




 

Styczeń 2009

Różnica w stosunku do stycznia 2008

Rosja

6,828

-23.3%

Wielka Brytania

5,725

-7.2%

Włochy

4,740

-18.8%

Hiszpania

2,694

-32.9%

Francja

2,248

-36.5%

Niemcy

2,045

-51.8%

Belgia i kraje Beneluksu

2,012

30.6%

Irlandia

1,533

-67.4%

Grecja

1,329

2.8%

Polska

1,016

9.4%



O firmie Nissan w Europie

Nissan zatrudnia około 13 500 osób w europejskich strukturach działów projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W roku kalendarzowym 2008 firma sprzedała 601 647 pojazdów na 40 rynkach Europy Zachodniej i Wschodniej, w tym w Rosji. W tym samym czasie firma wyprodukowała łącznie 539 580 pojazdów w zakładach w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Więcej informacji znajdą Państwo pod adresem www.nissaneurope-newsbureau.com



(*)  Dane o sprzedaży dotyczą sprzedaży detalicznej w szerokim europejskim zakresie, obejmującym wszystkie rynki Nissan Europe, w tym Wielką Brytanię, Niemcy, Hiszpanię, Włochy, Francję, Holandię, Szwajcarię, Austrię, Belgię, Luksemburg, Portugalia, Grecja, Irlandia, Dania, Norwegia, Szwecja, Finlandia, Islandia, Cypr, Malta, Polska, Czechy, Chorwacja, Słowenia, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, kraje nadbałtyckie, Ukraina, Rosja, Kazachstan, Turcja, Izrael i Francuskie terytoria zamorskie.

Danych tych nie należy mylić z danymi publikowanymi przez ACEA, którego raporty zawierają dane o liczbie rejestracji i nie obejmują tak szerokiego zakresu europejskiego, jak dane podawane przez firmę Nissan.

Udziały w rynku podano na podstawie wstępnych danych dotyczących całkowitej wielkości produkcji w branży (TIV).

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl