Polski sektor outsourcingu - akcja specjalizacja


Polski sektor outsourcingu - akcja specjalizacja
2015-01-20
Polskie firmy obsługujące procesy biznesowe świadczą obecnie bardzo zaawansowane usługi, także na rzecz firm o zasięgu globalnym. Specjalizacja, jeśli chodzi o rodzaj świadczonych usług, widoczna jest też na poziomie regionalnym

Polskie firmy obsługujące procesy biznesowe świadczą obecnie bardzo zaawansowane usługi, także na rzecz firm o zasięgu globalnym. Specjalizacja, jeśli chodzi o rodzaj świadczonych usług, widoczna jest też na poziomie regionalnym   

 

Polska ma szanse stać się mekką światowego outsourcingu. Już w tej chwili polski sektor jest najsilniejszy w regionie. Około 40 proc. osób zatrudnionych w branży SSC/BPO w Europie Środkowo-Wschodniej pracuje w naszym kraju. Mamy silne atuty by zostać globalnym liderem w tej dziedzinie. Światowe rankingi lokują Polskę w czołówce pod względem najlepszych lokalizacji dla usług biznesowych. Mamy już za sobą dekadę rozwoju branży, dysponujemy wykwalifikowanymi specjalistami i zapewniamy relatywnie niskie koszty pracy, biorąc pod uwagę poziom zaawansowania świadczonych usług. Za Polską przemawia również centralna lokalizacja na kontynencie, członkostwo w Unii Europejskiej oraz stabilność polityczna i gospodarcza.

 

Kraje Europy Środkowo-Wschodniej, jak Polska, Czechy i Węgry wzmocniły swoje pozycje w branży ze względu na wydarzenia na Ukrainie i w Rosji. Polska konkurowała dotąd z Ukrainą, szczególnie na rynku usług IT. Wcześniej polski sektor outsourcingowy zyskał także podczas serii krwawych wydarzeń, które miały miejsce w państwach Bliskiego Wschodu i w Afryce. Egipt, Tunezja, Maroko i Algieria straciły wówczas pozycję, jaką zajmowały w sektorze usług biznesowych. Należy też wspomnieć, że ostatnio Londyn stracił w oczach inwestorów zza oceanu, chcących rozpocząć działalność w Europie. Zmienili oni nieco swoją optykę i pierwszych kroków nie kierują już wyłącznie do stolicy Wielkiej Brytanii, ale biorą pod uwagę również Budapeszt, Pragę, Bratysławę, Kraków i Warszawę.

 

Polskie firmy wyspecjalizowały się w obsłudze zleceń wymagających wiedzy eksperckiej, szczególnie w dziedzinie obsługi procesów księgowo-finansowych i informatycznych oraz badawczo-rozwojowych.

 

- Umiejętności i doświadczenie polskiej kadry pozwalają obecnie na kompleksową obsługę firm o zasięgu globalnym. Polskie firmy zaczęły koncentrować się na coraz węższych dziedzinach biznesu. Tu dobrym przykładem jest TMF Poland, firma, która specjalizuje się m.in. w start-upach. - Rozpoczęcie działalności w innym kraju jest dla wielu firm dużym wyzwaniem, dlatego pomagamy zarówno dużym, jak i małym firmom, szybko i skutecznie oraz bezpiecznie rozpocząć działalność w innym kraju. Oferujemy wsparcie i pomoc w dowolnym miejscu na świecie - informuje Mikołaj Pluciński, prezes zarządu TMF Poland.

 

Kluczową specjalizacją TMF, obok księgowości, są usługi payrollowe. Jest to jedyna firma na rynku tak ściśle ukierunkowana. Dzięki znajomości dokładnej specyfiki procesu płacowego w różnych krajach, globalny zespół koordynatorów TMF lepiej rozumie potrzeby międzynarodowych klientów, a co się z tym wiąże, może zaproponować sprawdzone rozwiązania. Jak podkreśla Mikołaj Pluciński - Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych globalnych jak i lokalnych Klientów utworzyliśmy w Polsce nową usługę dotyczącą koordynacji procesów Human Resources. TMF rozumie różnorodność potrzeb biznesowych, działając zawsze w najlepszym interesie Klienta. Firma proponuje rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb firmy i jej pracowników. Dzięki temu, świadczone przez TMF usługi są zawsze na najwyższym poziomie, spełniając oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.

 

W Polsce obsługiwana jest znacząca liczba największych światowych instytucji finansowych i banków. Znajdują się wśród nich m.in.: UBS, ING, BNP Paribas, HSBC, Deutsche Bank, Credit Suisse, Citibank, RBS, UniCredit, Santander i Nordea. Jeśli udałoby się przyciągnąć do naszego kraju kolejne projekty i przejąć obsługę zaawansowanych procesów świadczonych na rzecz instytucji finansowych oraz międzynarodowych funduszy inwestycyjnych, jest szansa że w ciągu następnych kilku lat zatrudnienie w polskim sektorze usług dla biznesu podwoi się. Wzrost zatrudniena w tym sektorze ułatwiłaby zmiana przepisów, które upraszczałyby tworzenie i zarządzanie międzynarodowymi funduszami inwestycyjnymi oraz łagodziłyby procedury obsługi instytucji finansowych przez firmy outsourcingowe.

 

Realizacja usług w Polsce w tym zakresie jest możliwa, dzięki firmom, które specjalizują się w kompleksowej obsłudze spółek oraz instytucji finansowych. Przykładowo, eksperci grupy TMF świadcząc usługi dla czołowych światowych instytucji finansowych, obsługują jedne z najbardziej złożonych i innowacyjnych transakcji transgranicznych. Firma pomaga również mniejszym spółkom w zarządzaniu procedurami księgowo-płacowymi, oraz sprawia, że cała wewnętrzna jak i zewnętrzna sprawozdawczość jest realizowana w sposób przejrzysty i dokładny.

 

Grupa TMF spostrzega ogromny potencjał i wzrost branży w przeciągu ostatnich kilku lat. Zauważają go również samorządy miast, które starają się zainteresować inwestorów swoimi lokalizacjami. Wcześniej obsługę w zakresie BPO, SSC i ITO  przyciągały głównie miasta będące największymi ośrodkami outsourcingu w Polsce, tj. Kraków, Wrocław, Warszawa, Katowice, Poznań, Trójmiasto i Łódź. Obecnie centra nowoczesnych usług biznesowych zaczynają się pojawiać także w mniejszych miastach, które dysponują odpowiednim zapleczem kadrowym i biurowym. Outsourcing staje się motorem rozwoju takich ośrodków regionalnych, jak Bydgoszcz, Radom, Lublin, Olsztyn, Bielsko-Biała, Białystok, Rzeszów, czy Szczecin.

Coraz bardziej widoczna jest również specjalizacja w ramach obsługiwanych procesów biznesowych w poszczególnych regionach Polski. Wiąże się to z profilem ośrodków akademickich, które zapewniają lokalną kadrę. W Aglomeracji Śląskiej z Katowicami i w Rzeszowie świadczone są głównie usługi w zakresie obsługi procesów IT. Badania i Rozwój, to domena Wrocławia. W Trójmieście przeważają usługi z zakresu IT oraz R&D, a Warszawa, Poznań i Olsztyn wyspecjalizowały się w usługach finansowo-księgowych.

 

Informacje o TMF

TMF Group jest globalnym dostawcą usług biznesowych, poprzez sieć 120 biur prowadzi działalność w 80 krajach na świecie. Firma założona została w Holandii w 1988 roku. W październiku 2008 roku TMF Group została zakupiona przez brytyjską firmę private equity Doughty Hanson & Co, co otworzyło drogę do fuzji z Equity Trust, która została sfinalizowana w czerwcu 2011 roku. Dzięki temu TMF Group zwiększyła swoją globalną obecność. Zatrudnia dziś ponad 5.000 pracowników w biurach na całym świecie. 

TMF Poland, obecna w Polsce od 1995 roku, w swoich biurach w Warszawie i Katowicach zatrudnia ponad 150 wysokiej klasy specjalistów, którzy pomagają firmom sprawnie funkcjonować w wielu krajach, jak również koordynują obsługę firm prowadzących działalność w środowisku międzynarodowym (Globalizing Business). Profesjonalny zespół ekspertów świadczy usługi administracyjne w zakresie: księgowości, usług kadrowo-płacowych, usług bankowych, usług sekretarsko-korporacyjnych, sprzedaży gotowych spółek typy shelf-companies oraz wynajmu powierzchni biurowej. TMF Poland jest przygotowana do obsługi firm zatrudniających nawet 10 tysięcy pracowników.

Portfolio klientów TMF obejmuje wiodące firmy m.in. z branży energetyczej, farmaceutycznej, handlowej, IT, lotniczej, motoryzacyjnej, nieruchomości, produkcyjnej, telekomunikacyjnej, technologicznej, ubezpieczeń i wielu innych. TMF współpracuje z ponad 40% firm z listy S&P oraz Fortune 500.

Więcej na http://www.tmf-group.com/ i http://www.tmf-poland.pl/pl/

Nadesłał:

prestige

Wasze komentarze (0):


Twój podpis: