Polskie startupy powalczą w marcu w Warszawie o fundusze i światowy rozgłos


Polskie startupy powalczą w marcu w Warszawie o fundusze i światowy rozgłos
2009-02-23
Po ubiegłorocznym sukcesie polskich Szuku.pl i Adtaily.com w londyńskim Seedcamp, teraz inni twórcy projektów internetowych z naszego kraju mogą pójść w ich ślady.

Podczas Mini Seedcamp w Warszawie, po raz pierwszy w Polsce będą oni rywalizować o środki finansowe i możliwość przejścia do kolejnego etapu przedsięwzięcia, który odbędzie się we wrześniu w Londynie.

By odnieść sukces na miarę nasza-klasa.pl czy facebook.com, młodzi przedsiębiorcy mogą przesyłać zgłoszenia do 3 marca 2009.

Aby znaleźć się wśród 20 najlepszych zespołów należy wypełnić zgłoszenie online (pod adresem www.seedcamp.com/pages/warsaw09) i czekać na pozytywną weryfikację jury. 6 marca ogłosi ono listę 20 zespołów - finalistów, którzy wezmą udział w warszawskim Mini Seedcamp.

Na spotkaniu, które odbędzie się 18 marca 2009 w budynku Agory w Warszawie, twórcy startupów* zaprezentują swoje projekty, będą uczestniczyć w licznych dyskusjach panelowych i zasięgną rad w trakcie bezpośrednich rozmów z liderami branży IT w Europie - przedsiębiorcami, inwestorami i projektantami.

- Celem naszego projektu jest pomoc dobrze zapowiadającym się startupom, czyli nowym przedsięwzięciom internetowym, w rozpoczęciu działalności, zebraniu odpowiedniego kapitału i znajomości - mówi Reshma Sohoni, Dyrektor Generalny Seedcamp.

Już podczas Mini Seedcamp w Warszawie twórcy mogą liczyć na pomoc finansową inwestorów, a także na zaproszenie na wrześniowy Seedcamp Week w Londynie. Tam finaliści mają szansę wygrać 3-miesięczną pomoc specjalistów i 50 tys. euro dofinansowania.

W zeszłym roku wśród finalistów konkursu znalazły się dwa polskie projekty: wyszukiwarka osób - Szuku.pl i system do zarządzania kampaniami reklamowymi w Internecie - Adtaily.com.

- Dzięki Seedcamp, z pomysłu na slajdach w PowerPoint zamieniliśmy się w zarejestrowaną spółkę, która obecnie zatrudnia 5 pracowników - mówi Jakub Krzych, jeden z pomysłodawców Adtaily.com - Podczas tygodniowego pobytu w Londynie mieliśmy okazję zweryfikować naszą wizję i przedyskutować ją ze światowej klasy ekspertami m.in. z Google, Skype, MySpace.

Seedcamp Week, a także regionalne Mini Seedcamp, które poza Warszawą odbędą się jeszcze w szwedzkim Helsingborgu, słoweńskiej Ljublanie i Berlinie, to prócz zdobycia doświadczenia i zasięgnięcia opinii specjalistów, także szansa na promocję.

- Seedcamp oferuje dokładnie to, czego potrzebują młodzi twórcy. Pomógł nam nawiązać cenne kontakty i wyklarować wizję projektu - mówi Tomasz Kolinko, odpowiedzialny za projekt Szuku.pl - Przy okazji otrzymaliśmy trochę rozgłosu, który pomógł przy starcie.

Tomasz Kolinko radzi młodym twórcom by przed przesłaniem zgłoszenia solidnie opracować projekt, przeprowadzić rozeznanie rynku i dyskutować o swoim pomyśle z osobami z zewnątrz, które mogą wskazać mocne i słabe strony startupu. Takie przygotowanie daje dużą szansę na sukces projektu i jego późniejszą realizację.

*Startup - młode, dynamiczne firmy działające w Internecie, finansowane przez konsorcja venture capital, które mają szansę osiągnięcia szybkiego sukcesu. Przykładem startupów, które osiągnęły dużą popularność są m.in. nasza-klasa.pl i fotka.pl w Polsce oraz myspace.com i facebook.com na świecie.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl