Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej po stronie konsumenta.


2016-03-18
15 marca 2016 roku odbył się Kongres „Konsument 2016” pod hasłem „Etyczny biznes - bezpieczny konsument”, którego współorganizatorem było Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej.

Kongres Konsument 2016” odbył się po raz drugi i był związany z obchodami Międzynarodowego Dnia Konsumenta. W konferencji uczestniczyli przedstawiciele różnych środowisk zainteresowanych zarówno rozwojem rynku i polskiej gospodarki, jak i podnoszeniem poziomu ochrony konsumentów. Istotną rolę w realizacji tego ostatniego zadania mają nie tylko organizacje i instytucje bezpośrednio zaangażowane w pomoc i edukację konsumentów, ale także instytucje nadzorujące rynek,  przedsiębiorcy oraz organizacje handlowe i biznesowe.

 

W trakcie Kongresu odbyło się sześć  warsztatów tematycznych prowadzonych przez specjalistów z poszczególnych dziedzin. PSSB przygotowało wspólnie z Federacją Konsumentów warsztat „Rynek sprzedaży poza lokalem oraz sprzedaży internetowej”. Warsztat prowadzili: mec. Michał Chodkowski, Administrator Kodeksu PSBB oraz Michała Herde, Prezes Oddziału Warszawskiego Federacji Konsumentów.  Omawiane były zarówno aspekty prawne obu branż jak i konkretne przykłady rzetelnych i nieuczciwych praktyk rynkowych. Przedstawione zostały  również szczegółowe działania PSSB i firm członkowskich w zakresie tworzenia i przestrzegania standardów etycznych, takie jak:  dodatkowe uprawnienia przyznawane konsumentom (np. wydłużenie okresu na odstąpienie od umowy) kampanie i akcje informacyjne w mediach przestrzegające przez złymi praktykami,  współpraca z instytucjami i organizacjami reprezentującymi interesy konsumentów.  W podsumowaniu warsztatu podkreślono, że wspólne działania edukacyjne różnych organizacji i stowarzyszeń, zarówno  konsumenckich jak i przedsiębiorców, poprawią w dłuższej perspektywie satysfakcję i lojalność klientów.

 

„Jestem bardzo zadowolona z tego, że od kilku lat utrzymujemy stałe kontakty z organizacjami konsumenckimi i rzecznikami konsumentów. Głęboko wierzę, że mamy wspólny cel odnośnie ochrony interesów konsumentów. Cieszę się, że prowadzimy spójne działania PR w mediach, że edukujemy konsumentów w jaki sposób można uniknąć skutków działania nierzetelnych firm sprzedaży bezpośredniej i gdzie szukać pomocy jeśli jest taka potrzeba” – mówi Ewa  Kudlińska-Pyrz Przewodnicząca Zarządu PSSB  

 

Nadesłał:

PelkaCreatives

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl