PomóżPamiętać.pl ponownie walczy z „polskimi obozami śmierci”
Polscy internauci po raz kolejny mogą skorzystać z narzędzia, umożliwiającego reagowanie na używanie w Internecie fałszywego sformułowania „polskie obozy śmierci”. Strona pomozpamietac.pl, której zadaniem jest wyszukiwanie tego błędnego zwrotu, została ponownie uruchomiona.
Celem PomóżPamiętać jest monitorowanie w Internecie, również w mediach społecznościowych, użyć nieprawdziwego sformułowania „polskie obozy śmierci”. Na stronie dostępny jest wykaz (stream), który pokazuje, gdzie i w jakim kontekście został użyty zwrot. Akcja ma uświadomić ludziom, jak negatywny wpływ ma on na wizerunek naszego kraju. Strona daje użytkownikom możliwość reagowania na nieprawdziwe informacje i walkę z ich rozprzestrzenianiem.
Zasięg wpisów, zawierających sformułowanie „polskie obozy śmierci” jest bardzo duży. W ubiegłym roku, tylko w ciągu jednego miesiąca na anglojęzycznych stronach, odnotowano ich ponad 5 tysięcy, co sprawiło, że fałszywy komunikat dotarł do prawie 800 tysięcy osób. W tym roku, użycie wyżej wymienionego zwrotu wzrosło dziesięciokrotnie. Dane te pokazują, że temat wciąż jest aktualny, a strona PomóżPamiętać.pl potrzebna. Za pomocą Brand24, który monitoruje Internet w czasie rzeczywistym, w tym także najpopularniejsze serwisy społecznościowe, można znaleźć użycie sformułowania „polskie obozy śmierci”, pojawiające się w przeszło 16 językach. Na Facebooku czy Twitterze, jest on odnajdowany również w komentarzach dodawanych pod postami. Osoby odwiedzające PomóżPamiętać.pl mogą przeczytać wpisy i zobaczyć kontekst, w którym użyto sformułowania, a także zgłosić sprawę autorom i wydawcom.
Inicjatorami akcji non profit są agencja interaktywna Mint Media oraz Brand24, narzędzie do monitoringu Internetu i social media. Pomysłodawcy zachęcają do zaangażowania wszystkich, którzy dbają o dobry wizerunku Polski na świecie.
------------
Mint Media to agencja interaktywna, działająca na rynku od 2009 r. Firma tworzy zintegrowane strategie marketingowe w mediach społecznościowych oraz kompleksowe realizacje w sferze digital. Jako jedna z pierwszych agencji w Polsce, zaoferowała pakiety mediowe opierające się na wykorzystaniu potencjału Facebooka oraz stworzyła dedykowane aplikacje w tym serwisie. W gronie klientów Mint Media znajdują się, m.in. PKO Bank Polski, Huawei, Unilever, Philips, Medicover, Perła, Freshmarket, NaTurek, J.W. Construction czy Maspex. Więcej informacji na www.mintmedia.pl
Brand24 to lider monitoring Internetu w Polsce. Narzędzie jest także dostępne w Ameryce i Azji. Laureat konkursu na najlepszą aplikację webową The Next Web Startup Awards oraz konkursu na najlepszą aplikację mobilną dla firm Mobile Trends Awards. Aplikacja monitoruje aktualnie ponad 40 000 marek, dla których zebrano już ponad 4 miliardy wzmianek. Wśród klientów są takie marki jak Intel, IKEA, H&M, UPC, Carlsberg, Vichy, Leroy Merlin, Tauron i wiele, wiele innych. Warto też podkreślić, że Brand24 to jednak nie tylko produkt dla dużych marek. To także wartościowe narzędzie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które wykorzystują monitoring do budowania relacji z klientami. Więcej informacji na www.brand24.pl
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|