Ponad 1/3 Polaków nie śpi w nocy gdy poszukuje pracy


Ponad 1/3 Polaków nie śpi w nocy gdy poszukuje pracy
2009-06-02
Polacy, jeśli już nie mogą spać z powodów związanych z pracą, nie śpią głównie – aż 40% ankietowanych - w trakcie poszukiwania pracy. Znacznie mniej rodaków aż tak stresuje się perspektywą utraty pracy, bo tylko 7 % respondentów.

Co ciekawe, biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą, ponad jedna trzecia nie miewa problemów ze snem.

Międzynarodowy serwis rekrutacyjny Monster.com co miesiąc bada pracowników w ponad 20 krajach świata. Ostatnia ankieta dotyczyła „powodów związanych z pracą, dla których najczęściej pracownicy mają kłopoty ze snem". Wyniki polskiej grupy ankietowanych wypadły tym razem optymistycznie na tle innych krajów.

Pytanie:
"Z jakiego powodu związanego z pracą najczęściej nie możesz w nocy spać?".
Odpowiedzi polskich ankietowanych kształtowały się następująco:
- Moja praca mnie stresuje - 17% (125 ankietowanych)
- Próbuję znaleźć pracę - 40% (283 ankietowanych)
- Martwię się, że stracę pracę - 7% (50 ankietowanych)
- Nie mam problemów ze snem związanych z pracą - 36% (254 ankietowanych)

W Polsce jedynie 17% ankietowanych zadeklarowało, że stresuje ich praca i nie mogą przez nią spać w nocy. Ze wszystkich krajów najwyżej wypadli Finowie, z wynikiem ponad 35%, następnie Belgowie (33% ankietowanych) oraz Francuzi i Luksemburczycy z wynikiem 32%. W Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii poziom był najbardziej zbliżony do średniej międzynarodowej (22-23%), przy czym w obu tych krajach w badaniu wzięła udział największa liczba respondentów. Najmniejsze problemy z bezsennością związaną z pracą mają Hiszpanie (8%) oraz respondenci z francuskiej części Kanady (16%).

„Jest to dosyć niepokojące, ilu pracowników ma problemy ze snem z powodów bezpośrednio związanych z pracą. Wysoki poziom stresu powoduje obniżoną efektywność, niezadowolenie z życia i zaburza równowagę między pracą a życiem osobistym." - mówi Dominik Matuzewicz z Monsterpolska.pl.

Stres spowodowany perspektywą utraty pracy przeżywa 7% polskich użytkowników serwisu monsterpolska.pl, w odniesieniu do średniej ze wszystkich krajów wynoszącej 10%. Utraty pracy najbardziej obawiają się Irlandczycy (18,13%), następnie Włosi (15%), Finowie i Niemcy, gdzie 11% pracowników deklarowało problemy ze snem.

Poszukiwanie pracy to dla 40% użytkowników serwisu monsterpolska.pl najczęstszy powód bezsenności. I w tym przypadku wynik jest niższy od średniej światowej, która wyniosła 50%. Najrzadziej z tego powody brak snu dotyka Finów (28%) i Francuzów (39%). Najwyższy poziom stresu przeżywają natomiast pracownicy z Hiszpanii (aż 81% ankietowanych); kolejne wysokie wyniki uzyskali Duńczycy, Austriacy, Niemcy, z wynikami odpowiednio na poziomie 59%, 58%, 57%.

Wyniki najnowszej sondy, przeprowadzanej globalnie na stronach serwisu Monster w ramach comiesięcznego badania Monster Meter pokazują że aż 85% ankietowanych cierpi na problemy ze snem spowodowane stresem związanym z pracy, z czego 52% miewa problemy z bezsennością spowodowane aktualnym poszukiwaniem pracy.

Międzynarodowe wyniki ukształtowały się następująco:
- Moja praca mnie stresuje - 23% (8,153 ankietowanych)
- Próbuję znaleźć pracę - 52% (18,741 ankietowanych)
- Martwię się, że stracę pracę - 10% (3,740 ankietowanych)
- Nie mam problemów ze snem związanych z pracą - 15% (370 ankietowanych)

W badaniu Monster Meter wzięło udział 36004 użytkownikom serwisu Monster w Europie, USA oraz Kanadzie. Monster Meter jest cyklem sond online wiodącego międzynarodowego serwisu kariery Monster. Sondy mają na celu zbieranie opinii użytkowników na różnorodne tematy dotyczące rynku pracy oraz gospodarki. Sondy nie mają charakteru naukowego i odzwierciedlają jedynie opinie tych użytkowników, którzy zdecydowali się zagłosować. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w głosowaniu mogą to zrobić na stronie www.monsterpolska.pl.

Dodatkowe informacje:
Firma Monster została założona w 1994 roku przez Jeffa Taylora. Od tego czasu stała się wiodącym internetowym serwisem kariery i światowym numer 1. w zatrudnianiu kadry kierowniczej. Obecnie marka Monster jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Posiada strony w 36 krajach. Miliony ludzi odwiedziły serwis w poszukiwaniu pracy. W celu ułatwienia i przyspieszenia procesów rekrutacyjnych, sukcesywnie wprowadzane są innowacyjne rozwiązania zarówno dla pracodawców, jak i pracowników na całym świecie: www.monsterpolska.pl , www.monster.com.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl