Porsche i Dunlop zwyciężają na Nürburgring
Miesiąc po 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring, zespoły niemieckich Długodystansowych Mistrzostw VLN wróciły na majestatyczną Pętlę Północną by konkurować w czterogodzinnym Pucharze ADAC ACAS H&R. Rywalizacja okazała się zwycięska dla zawodników wspieranych przez Dunlop.
Po pierwsze wspólne zwycięstwo sięgnęli Felipe Fernandez Laser i Lance David Arnold jadący Frikadelli Racing Porsche 911GT3 R. Zespół dał pokaz dobrej jazdy. Laser przewodził przez większość sesji kwalifikacyjnej, aż do wypadku, jednak i to nie przeszkodziło w drodze na szczyt. Team w imponujący sposób zdążył naprawić samochód przed startem, w którym obaj kierowcy wykazali się niezmiennie wysokim tempem.
Plasujący się na drugi miejscu Phoenix Audi R8 choć bardzo różni się od zwycięskiego 911 GT3, to jednak ma z nim coś wspólnego – opony Dunlop, które wybrał jego zespół. Zawodnicy wspierani przez brytyjską markę odnosili w ten weekend wiele sukcesów. Pięć zespołów z najlepszej dziesiątki oraz zwycięzcy klas SP7 (Uwe Alzen - Porsche 911) i SP8 (Racing One - Ferrari 458) również ścigali się na oponach Dunlop.
Piękny prezent na rocznicę
Udział w wyścigu na Nürburgring to był historyczny moment dla Dunlopa i Porsche, bowiem obie marki świętują w tym roku rocznice swojego istnienia – Porsche siedemdziesięciolecie, a Dunlop sto trzydzieści lat. Producentów łączy też wspólny jubileusz – mija 35 lat odkąd obie firmy wspólnie osiągnęły rekord okrążenia na Pętli Północnej. Nieżyjący już Stefan Bellof wykazał się nie lada talentem i umiejętnościami prowadząc Porsche 956 Grupy C, które wyznaczyło niepokonany do dziś wynik. Od tego czasu Dunlop stał się wiodącym producentem opon w 24-godzinnym wyścigu i marką wybraną przez zwycięzców maratonu w sezonie 2017.
Zespół Frikadelli zaaprobował opony Dunlop dla samochodów Porsche po intensywnych testach przeprowadzonych w 2017 roku. „Już podczas ubiegłorocznego 24-godzinnego wyścigu zaczęliśmy przygotowania do sezonu 2018, gdyż opony są jednym z najważniejszych elementów wyścigów, tym bardziej na trudnej i wymagającej Pętli Północnej" – powiedział szef zespołu Frikadelli principal Klaus Abbelen.
Zespoły Dunlop skorzystały z miękkich i średnich mieszanek specyfikacji VLN 2018. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów, jakie osiągnęły nasze zespoły w ten weekend. Udało nam się dopasować do typowo chłodnych warunków panujących na Nürburgring i zawalczyć o zwycięstwo. Pokazaliśmy dobrą jazdę na różnych podwoziach i w różnych klasach. Gratulujemy wszystkim zwycięzcom” – skomentował Alexander Kühn, Motorsport Product Manager Dunlop w Europie.
Ścisła współpraca między Porsche a Dunlop jest kontynuowana również na drodze. Najnowsza generacja opon Dunlop Sport Maxx Race 2 została opracowana we współpracy z Porsche by sprostać wymaganiom nowej serii 911 GT3 i GT2 RS. Co ciekawe, pierwsza generacja Sport Maxx Race była montowana na poprzednim modelu GT3, teraz brytyjska marka kontynuuje ofertę specjalistycznego ogumienia dla samochodów Porsche.
130 lat doświadczenia i sukcesów Dunlop w sportach motorowych pozwoliło zbudować reputację marki jako wiodącej w segmencie opon klasy ultra high performance. Rozległa wiedza brytyjskiej marki na temat technologii wyścigowych i zaangażowanie w innowacje zapewnia wyjątkową wydajność i doświadczenie. Prowadzi to do imponujących wyników w testach i uznania czołowych producentów samochodów, którzy wybrali Dunlop jako swojego partnera OEM.
W 2017 roku Dunlop został wybrany przez zwycięzców mistrzostw w europejskich seriach Le Mans i FIA World Endurance Championship. Dunlop to zwycięska marka oponiarska zarówno w historii wyścigów Nürburgring, jak i 24-godzinnego na torze Le Mans. Szerokie doświadczenie Dunlop w sportowej rywalizacji przekłada się na innowacyjne technologie stosowane w oponach przeznaczonych do codziennego użytku. Dążąc do maksymalizacji przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom osiągi i trwałość najnowocześniejszych technologii oponiarskich. Więcej informacji o Dunlop na stronie www.dunlop.pl.