POSTAWILI NA JEDNĄ KARTĘ I OSIĄGNĘLI SUKCES.
A WSZYSTKO PO TO, BY INNI MOGLI SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE
Po raz pierwszy zobaczyli je w Niemczech, gdzie studiowali prawo i ekonomię. Od razu dostrzegli w nich dużą wartość merytoryczną i nieocenioną pomoc w nauce, a do głów natychmiast przyszło im mnóstwo pomysłów, jak można by je ulepszyć, zmodyfikować i w nowej odsłonie wprowadzić na polski rynek. Od słów przeszli do czynów i tak 15 lat temu czwórka przyjaciół: Sławek Kuchta, Patrycja Wojsyk, Kinga Perczyńska oraz Jacek Perczyński upowszechniła w Polsce system nauki znany od lat 70. ubiegłego wieku – nauki za pomocą fiszek. Z zestawów do nauki języków obcych oraz kompetencji miękkich korzysta już ponad 2 miliony Polaków, a treści tworzą eksperci w swoich dziedzinach – m.in. Piotr Bucki, Rafał Żak czy Artur Jabłoński.
Historia Wydawnictwa Cztery Głowy, należącego do dwóch par: Patrycji Wojsyk
i Sławka Kuchty oraz Kingi i Jacka Perczyńskich, to przyjaźń wystawiona na próbę, determinacja, wytrwałość i wiara w sukces. To także lekcja pokory i cierpliwości – której
w świecie szybkich i błyskotliwych karier tak wielu osobom dziś brakuje.
Co cztery głowy, to nie jedna!
Cztery mocne osobowości, połączone wspólną misją oraz pasją i marzeniem, by pomóc innym w efektywnej, a jednocześnie przyjemnej nauce za pomocą skutecznego narzędzia – małych karteczek zwanych fiszkami. Perfekcja, Porządek, Opanowanie i Kreacja – dzięki temu, że cała czwórka ma tak różne kompetencje, uzupełnia się doskonale i tworzy zgrany zespół.
Aby w ogóle móc studiować w Niemczech, musieliśmy udowodnić doskonałą znajomość języka niemieckiego, ale później, już jako studenci, mieliśmy także możliwość nauki innych języków – hiszpańskiego, francuskiego, włoskiego, rosyjskiego, a nawet – fińskiego! A to dodatkowo dało nam szansę studiowania na innych europejskich uniwersytetach – w ramach programu ERASMUS. Ten studencki czas ukształtował nasze podróżnicze i językowe DNA – mówi Sławek Kuchta, jedna z czterech głów Wydawnictwa Cztery Głowy. I dodaje: Po studiach wróciliśmy do Polski i postawiliśmy wszystko na jedną kartę. Oszczędności nasze
i naszych rodzin zainwestowaliśmy w popularyzację fiszek. Przekonaliśmy się na własnej skórze, jak duży potencjał tkwi w tych niepozornych karteczkach, w całym systemie nauki
z kartoteką autodydaktyczną, i poczuliśmy, że po prostu musimy powiedzieć innym, że nauka może być przyjemna i dawać przy tym znakomite efekty.
Wiara w sukces projektu oraz przyjaźń pozwoliły przejść nawet najtrudniejsze etapy rozwoju firmy. A początki były trudne – inwestycja zaczęła się zwracać dopiero po dwóch–trzech latach. Sam sklep fiszki.pl powstał już w 2003 r., ale prawdziwą popularność zyskał dopiero pięć lat później, kiedy to fiszki pojawiły się w domach w całej Polsce jako dodatek do jednej z codziennych gazet. Wtedy także pojawiła się konkurencja, zachęcona sukcesem młodego wydawnictwa.
Mimo trudnych chwil Cztery Głowy nie poddały się i postanowiły wyróżnić się jakością – i to był strzał w dziesiątkę. Dziś tworzą już rozpoznawalną markę, która gwarantuje doskonałą jakość publikacji edukacyjnych.
Najlepsza jakość fiszek – gwarantem sukcesu!
Cel i misja zespołu tworzącego fiszki to sama esencja: szybka i skuteczna nauka. Wychodząc naprzeciw potrzebom uczących się zespół redakcyjny wciąż zmienia i doskonali wszystkie publikacje, aby jeszcze lepiej służyły użytkownikom fiszek. Dostępne są m.in. nagrania audio z funkcją SPELL wyświetlającą słówka na ekranie odtwarzacza, program PC, zamykane pudełko do nauki MEMOBOX® czy etui na fiszki. Ci, którzy posiadają już pudełko MEMOBOX®, mogą kupować tańsze fiszki – w wersji EKO – tylko z nagraniami
i programem PC.
Aktualnie za pomocą opracowanych przez nas fiszek można się nauczyć 13 języków oraz
8 kompetencji miękkich. Treści zawarte na fiszkach oraz dostępne na platformie online są efektem pracy ponad 40 autorów i konsultantów. Cały zespół wytrwale pracuje, aby dostarczyć najlepszych narzędzi miłośnikom języków obcych – takim jak my, a także tym, którzy dzięki fiszkom zaczynają wierzyć w swoje umiejętności do nauki języków – mówi Patrycja Wojsyk, redaktor naczelna Wydawnictwa Cztery Głowy. Dodaje też: Wiemy, że forma przekazywanej wiedzy wpływa na skuteczność jej przyswajania, a wspomagające narzędzia bywają bezcenną pomocą. Właśnie dlatego dodaliśmy do fiszek Memobox, dzięki któremu nauka przybiera formę quizu. Gwarantuje też optymalną liczbę powtórek całego materiału: ten łatwiejszy powtarzamy rzadziej, ten trudniejszy – częściej.
Przed zespołem Wydawnictwa Cztery Głowy kolejne wyzwania. Na półkach księgarń pojawią się wkrótce nowe zestawy fiszek, m.in. Angielskie idiomy czy Język angielski dla seniorów, a jesienią – cztery nowe tytuły z serii Kompetencje XXI wieku. Dzięki skuteczności tych małych kartoników coraz więcej miłośników podróży i języków obcych ma szansę przyswoić nową wiedzę w sposób przyjemny i zakończony sukcesem.
Więcej informacji:https://www.fiszki.pl
Nadesłał:
Aleksandra Matuła
|