Power Media kształtuje wzorce relacji inwestorskich


Power Media kształtuje wzorce relacji inwestorskich
2010-04-27
Spółka Power Media została zaproszona do udziału w programie „10 spółek na 10 lat SII – komunikuj się skutecznie”. Celem projektu jest opracowanie i wypromowanie najwyższych standardów przepływu informacji pomiędzy giełdowymi spółkami a inwestorami.

W programie SII bierze udział 10 spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych na rynku głównym i New Connect. Każda z nich reprezentuje inną branżę, posiada różny staż na parkiecie i inną strukturę akcjonariatu.

Power Media SA jest jedynym uczestnikiem z sektora usług programistycznych wspierających biznes. Projekt będzie trwał 12 miesięcy, a jego celem będzie stworzenie, przetestowanie w praktyce i wypromowanie najlepszych standardów komunikacji pomiędzy spółkami a indywidualnymi inwestorami.

Pierwszy etap projektu, który zakończy się w czerwcu, będzie polegał na opracowaniu przez spółkę polityki informacyjnej. Strategia relacji inwestorskich powstanie we współpracy z SII na podstawie dotychczasowych doświadczeń firmy. Będzie ona uwzględniać także najlepsze praktyki wypracowane przez spółki giełdowe na Zachodzie oraz informacje uzyskane w ramach siedmiu edycji Ogólnopolskiego Badania Inwestorów. W opracowanej przez SII ankiecie akcjonariusze oceniali m.in. politykę informacyjną spółek giełdowych, wskazując na te elementy strategii komunikacyjnych podmiotów, które wymagają dopracowania. Kolejne etapy projektu to zastosowanie praktyk informacyjnych opracowanych w fazie koncepcyjnej oraz ich ocena po 12 miesiącach. Ewaluacja efektów tych wdrożeń odbędzie się na podstawie audytów w spółkach. Badanie zostanie przeprowadzone przez niezależną, zewnętrzną firmę badawczą na początku i po zakończeniu projektu. Strategie komunikacji będące efektem projektu „10 spółek na 10 lat SII” posłużą w przyszłości jako przykład właściwych relacji spółki z rynkiem.

- Udział naszej spółki w projekcie jest dla nas sprawą prestiżową. Z naszych doświadczeń będą bowiem korzystać inne podmioty notowane na GPW – podkreśla Marta Przewłocka, wiceprezes Power Media SA.W ciągu kilku lat obecności na GPW wypracowaliśmy skuteczną politykę informacyjną, która pomaga inwestorom właściwie ocenić nasze działania na rynku oraz ich efekty. W naszych kontaktach z akcjonariuszami dużą wagę przykładamy do internetu jako nowoczesnego i szybkiego kanału informacyjnego. A wykorzystanie globalnej sieci w relacjach inwestorskich jest jednym z ważniejszych elementów programu 10 spółek na 10 lat SII”. Możemy podzielić się naszym know-how w tym zakresie. W oparciu o dotychczasowe doświadczenia stworzymy strategię IR, która będzie służyć jako wzorzec i punkt odniesienia dla innych graczy giełdowych.

Spółka Power Media prowadzi na swojej stronie firmowej bogaty serwis dla inwestorów, który zawiera informacje o akcjach spółki (notowania, prospekt emisyjny itd.), aktualną strukturę akcjonariatu, prezentacje dla inwestorów (przedstawienie oferty publicznej oraz prezentacje pionów biznesowych firmy: tworzenie oprogramowania, outsourcing i rekrutacja kadr IT, księgowość internetowa), aktualizowane na bieżąco kalendarium wydarzeń korporacyjnych, raporty bieżące i okresowe, informacje i wskaźniki finansowe spółki. Nieczęsto spotykanym w Polsce pomysłem na komunikację spółka – akcjonariusz jest blog dla inwestorów, który zawiera skrót wszystkich informacji ważnych dla inwestorów. Serwis zawiera m.in. informacje o wynikach, prezentacje planów strategicznych spółki, komentarze rynkowe, wezwania na akcje, terminy publikacji raportów, statystyki księgowości internetowej ifirma.pl, informacje o kampaniach marketingowych etc.

- Z naszych doświadczeń wynika, że internet jest efektywnym narzędziem, które pomaga budować zaufanie pomiędzy inwestorami indywidualnymi a spółką – mówi Marta Przewłocka. - Power Media dzieli się wszystkimi informacjami istotnymi dla akcjonariuszy. Dzięki tej otwartej polityce komunikacji jesteśmy spółką spełniającą kryteria przejrzystości.

Prócz bezpośrednich relacji inwestorskich prowadzonych przy pomocy strony internetowej Power Media SA częścią strategii komunikacyjnej są również intensywne działania public relations, nastawione na utrzymywanie kontaktów z mediami.

Prócz spółki Power Media SA w programie SII wezmą udział również: Bank Millennium, Azoty Tarnów, PBG, Cinema City, NFI Progress, Kredyt Inkaso, Orzeł, Notoria i Telestrada. Poszczególne etapy projektu można śledzić na stronie www.10na10.pl.

O spółce Power Media:

Notowana na GPW spółka Power Media S.A. specjalizuje się w tworzeniu zaawansowanych rozwiązań informatycznych, outsourcingu i rekrutacji kadr IT. Oprogramowanie zaprojektowane przez informatyków Power Media wykorzystywane jest na całym świecie – m.in. w USA, Niemczech, Izraelu, Francji i Norwegii. Klientami spółki są m.in.: Motorola Polska, Volvo, Nokia Siemens Networks. Power Media jest właścicielem marek ifirma.pl oraz pitroczny.pl.

www.power.com.pl

O ifirma.pl:

Rozwijana od 2001 roku przez Power Media platforma ifirma.pl to pierwszy w Polsce serwis księgowości internetowej zaprojektowany z myślą o sektorze mikro- i małych firm. Serwis ifirma.pl pozwala użytkownikom samodzielnie prowadzić księgowość za pośrednictwem internetu, umożliwiając automatyczne prowadzenie księgi przychodów i rozchodów oraz dokumentacji firmy w zakresie m.in. ewidencji sprzedaży, kosztów oraz podatku VAT. Dzięki platformie istnieje także możliwość generowania deklaracji do urzędów skarbowych i ZUS. Przy tworzeniu serwisu współpracują specjaliści z dziedziny informatyki i księgowości tak, by podążał on za zmieniającymi się przepisami prawa. Częścią portalu - pod adresem blog.ifirma.pl - jest serwis ekspercki tworzony przez specjalistów w dziedzinach, prawa gospodarczego, finansów i podatków. Z usług ifirma.pl korzysta obecnie ponad 4800 przedsiębiorców opłacających abonament i ponad 3000 testujących rozwiązanie. Obie te liczby stale rosną.

www.ifirma.pl

O pitroczny.pl:

Serwis www.pitroczny.pl umożliwia bezpłatne wypełnianie rocznych deklaracji podatkowych bez konieczności instalowania w komputerze użytkownika specjalistycznego oprogramowania. System serwisu wylicza wszystkie potrzebne składniki i generuje formularze do rozliczenia z urzędem skarbowym. Pitroczny.pl powstał w oparciu o obowiązujące przepisy podatkowe.

www.pitroczny.pl

Kontakt dla mediów:

Jerzy Piątek

jerzy.piatek@prtime.pl

Al. Wiśniowa 33

53-137 Wrocław

tel: + 48 71 33 70 686

fax: + 48 71 33 70 685

http://www.prtime.pl

Nadesłał:

frajtak

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl