Premiera studyjnego L1 na wystawie IAA we Frankfurcie


Premiera studyjnego L1 na wystawie IAA we Frankfurcie
2009-11-03
Na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie Volkswagen zaprezentował studyjny model przyszłego L1. Jest to pierwszy projekt wersji seryjnej. W pełni hybrydowy samochód, dzięki nadwoziu z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFK) waży tylko 380 kilogramów.

Ze średnim zużyciem paliwa 1,49 litra oleju napędowego to doskonale nadające się do codziennego użytku i ekstremalnie aerodynamiczne auto (Cw 0,195) Volkswagena awansuje do miana najoszczędniejszego samochodu świata. Emisja CO2 rozwijającego prędkość maksymalną 160 km/h L1 wynosi 39 g/km.

Głównym punktem wyjścia przy projektowaniu samochodu, była budowa nadwozia. W związku z tym postawiono podstawowe pytanie: jak musi wyglądać i być wykonany pojazd, aby zużywał możliwie jak najmniej energii? Odpowiedź była logiczna: ekstremalnie aerodynamiczny i lekki, ale jednocześnie zapewniający maksymalne bezpieczeństwo.

Układ siedzeń podsunęły aerodynamiczne szybowce: jeden fotel za drugim. Takie bowiem ułożenie redukuje powierzchnię stawiającą opór strumieniom powietrza. Podobnie jak w szybowcu, do studyjnego modelu wsiada się przez otwieraną na boki kopułę dachową.

Jednostka TDI, silnik elektryczny i 7-biegowa DSG umieszczone są z tyłu i tworzą razem najoszczędniejszy napęd hybrydowy na świecie. Dowodem jest zużycie wynoszące 1,49 litra na 100 kilometrów i odpowiednio 39 g/km CO2. Głównym źródłem napędu jest całkowicie nowy, dwucylindrowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem Common Rail (TDI). Zależnie od zapotrzebowania na moc będzie on pracował w dwóch różnych trybach. W trybie standardowym ECO silnik TDI o pojemności 800 cm3 rozwija moc 20 kW/27 KM (przy 4.000 obr./min.); w trybie Sport - używanym na przykład do osiągnięcia prędkości maksymalnej - moc wzrasta do 29 kW/39 KM (przy 4.000 obr./min.). Maksymalny moment obrotowy TDI wynosi 100 Nm (przy 1.900 obr./min). Naturalnie L1 posiada także system Start - Stop, który automatycznie wyłącza jednostkę napędową podczas postoju i ponownie uruchamia elektronicznym pedałem gazu.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl