Prezentacja firmy. Nośniki reklamowe.
Dzisiejszy rynek zmusza odbiorcę - czyli naszego potencjalnego klienta, do oglądania reklam produktu. Jakie techniki prezentacji i systemy wystawiennicze zastosować, aby zwrócił on uwagę na nasz wyrób i w przyszłości go kupił?
Jak pokazać swój wyrób w najlepszym świetle?
Zadajemy często to pytanie i nie potrafimy na nie odpowiedzieć. Pierwszym czynnikiem jaki identyfikuje nasz produkt jest jego jakość i cena. Jeśli ten współczynnik jest zadowalający to śmiało możemy reklamować nasz wyrób. Ważnym czynnikiem w podliczaniu kosztów kampanii reklamowej jest rynek i jego zasięg - czyli obszar na którym będą reklamowane wyroby. Musimy zatem określić czy będzie to reklama tylko w swoim rodzimym mieście, czy może w całym województwie a może jednak na terenie całej Polski. Wybór ten będzie zależny od formy reklamowania.
Reklama o zasięgu ogólnopolskim?
Są podstawowe kanały przekazu informacji o produkcie, te drogie - telewizja, radio, billboardy; te pośrednie książki adresowe - wydawnictwa ogólnopolskie i regionalne oraz internet, chociaż on użyty w dość niekontrolowany przez nas sposób, może w wyniku końcowym okazać się nazbyt niekorzystny w stosunku do korzyści ze sprzedaży naszych wyrobów bądź usług. Decydując się na kampanię ogólnopolsą należy wziąć pod uwagę popyt i zapotrzebowanie na nasz wyrób. Jeśli oddzielne badania marketingowe wykarzą, że jest takie zapotrzebowanie to bez wątpienia możemy wybrać kanały promowania takie jak: telewizja, radio i reklamę zewnętrzną w postaci billboardów. Oczywiście reklama ta jest przeznaczona dla przedsiębiorstw o dużym kapitale i małych regionalnych firm raczej na to nie stać. To co widzimy i słyszymy to głównie reklamowanie się: usług bankowych i kredytowych, towarzystw ubezpieczeniowych oraz wyrobów spożywczych, mleczarskich i cukierniczych. Dlaczego? Wiąże się to z globalnym zapotrzebowaniem na te produkty i usługi. Każdy z nas jeśli posiada samochód musi je ubezpieczyć, natomiast duża rzesza ludzi spożywa wartościowe wyroby mleczarskie - jogurty, serki waniliowe i inne. Nie potrafimy także odmówić sobie spożycia batonika czy tzw. gazowanych napojów. Dla mniejszych firm w ubiegłych latach powszechne były ogłoszenia w książkach teleadresowych typu PKT i Panorama Firm. Obecnie ta forma reklamowania się, jest już wypierana przez ogłoszenia w portalach internetowych. Reklamy w internecie są szybciej publikowane i aktualizowane i przede wszystkim jest większy zasięg odbiorców.Główna przyczyna wyparcia książek branżowych w formie papierowej, to słabsza dystrybucja i dostępność książki oraz długi czas, jaki wiąże się z przeglądaniem ofert w wydaniach książkowych.
Reklama regionalna, jak zaistnieć?
Jeśli nasze wyroby nie opierają się wyłącznie na sprzedaży internetowej, chociaż dzisiaj podstawą w biznesie jest dobrze wykonana witryna internetowa, to powinniśmy zasięgnąć rady miejscowej agencji reklamowej, która pomoże nam w wyborze i w wykonaniu reklam. Należy zatem zacząć od naszych funduszy i kapitału zakładowego przedsiębiorstwa. Jeśli posiadamy samochody firmowe powinniśmy zadbać o wykonanie na nich reklam w postaci naklejek i wydruków solwentowych wielkoformatowych. Jeżeli nie chcemy oklejać naszego dobytku, możemy opłacić miejsca przeznaczone do reklam. Są one ogólnie dostępne dla każdej firmy, która wyda na to swoje środki finansowe. Obecnie można już korzystać z usług firm billboardowych ogólnopolskich, które wynajmą nam nawet jedno miejsce pod plakat billboardowy. JEST TO JEDNAK DROGA INWESTYCJA w porównaniu do sytuacji, gdy sami znajdziemy odpowiednie miejsce i zainstalujemy tablicę lub konstrukcję reklamową. Aby skorzystać z reklamy ruchomej w mieście, odpowiednim nośnikiem reklamy, są oklejone folią samoprzylepną - środki komunikacji miejskiej: tramwaje, autobusy oraz busy, należące do firm prywatnych. Oprócz reklamy zewnętrznej odpowiednim środkiem reklamowym jest katalog regionalny, gazety branżowe, czasopisma oraz gazety codzienne. W nich znajdziemy ogłoszenia drobne, na które stać już dzisiaj każdego mieszkańca. Dość powszechnym i skutecznym środkiem tego typu jest reklama w programie telewizyjnym, jaki kupujemy wraz z gazetą przed każdym weekendem. Oddzielnym tematem jest dystrybucja bezpośrednia materiałów reklamowych do potencjalnego odbiorcy. Możemy śmiało skorzystać z usług oferujących roznoszenie i dystrybucję ulotek i materiałów reklamowych. Jest to zatem szybki sposób na przekaz informacji klientowi o naszych usługach i dość niedrogi jak na współczesną reklamę.
Przy określaniu i definiowaniu kanałów reklamowych, należy zatem wziąć pod uwagę - potrzeby klienta, dostępność naszego wyrobu lub usługi i środki finansowe jakie możemy na te cele przeznaczyć. Każdy z osobna wybierze swoją strategię reklamową, swoje cele i wizje na temat funkcjonowania własnej firmy.
Wasze komentarze (1):
-
panroman , 2016-04-07 15:20:40
Świetne prezentacje multimedialne w prezi robi www.prezentika.com.pl ;)