Primbox - kompleksowa oferta dla budownictwa


Primbox - kompleksowa oferta dla budownictwa
2009-09-09
Trudno wyobrazić sobie budowę, remont czy modernizację bez specjalistycznego sprzętu budowlanego, w tym w szczególności bez pojazdów budowlanych. Wrocławski Primbox to jedna z niewielu w kraju firm posiadająca bogatą ofertę dla budownictwa.

Warto przytoczyć historię tego przedsiębiorstwa, które do 2004 roku znane było jako ZREMB Wrocław. Jest rok 1946, powojenne zniszczenia i konieczność odgruzowywania miast sprawiło, że decyzja państwową powołano Komisarza ds. Sprzętu Budowlanego z podległą delegaturą we Wrocławiu. Przekazany pod administracje cywilną 4-hektarowy teren przy ulicy Kępińskiej zaadoptowano na bazę rozwijającej się Ekspozytury Komisarza do Spraw Sprzętu Budowlanego. Zakład podjął się remontu sprzętu budowlanego, remontu lokomotyw wąskotorowych, maszyn do budowy lotnisk oraz produkcji wagonów do przewozu wapna i cementu. W 1961 roku przedsiębiorstwo przyjmuje nazwę Wrocławskie Zakłady Mechanizacji Budownictwa "ZREMB". W niedługim czasie "ZREMB" stał się wyspecjalizowanym zakładem remontowym urządzeń budowlanych.Do 1974 roku zakłady wyremontowały ogółem 2608 żurawi budowlanych, 821 przyczep oraz wyprodukowały 4109 różnych pojazdów specjalistycznych. Od 1965 roku zakłady były jedynym, w krajach byłej RWPG, producentem i eksporterem specjalistycznego sprzętu transportowego. Lata dziewięćdziesiąte to czas wielkich rynkowych sukcesów Zrembu. Przedsiębiorstwo jest największym producentem naczep i przyczep w kraju. Jednak jak to często bywało w przypadku przedsiębiorstw państwowych scentralizowane zarządzanie, reglamentacyjny system zaopatrzenia oraz bardzo wysokie koszta utrzymania hal przy ulicy Kępińskiej spowodowało, że przedsiębiorstwo w 2004 roku znalazło się na skraju upadłości. W tym czasie powstaje firma Primbox, która w maju 2004 roku przejmuje wrocławski Zremb. Nowa firma staje się pełnoprawnym spadkobiercą wspaniałej, wieloletniej tradycji wrocławskiej fabryki naczep. Zatrudnia doświadczonych fachowców, podejmuje współpracę z Politechniką Wrocławską oraz unowocześnia park maszynowy. Po dwóch latach działalności firma przeprowadza się do nowego obiektu przy ulicy Opolskiej we Wrocławiu. Nowa fabryka to nowoczesny obiekt, na powierzchni 9000 m2 wydzielono spawalnię, krajalnię cięcia i gięcia elementów stalowych, halę montażu, nowoczesny magazyn oraz śrutownię, lakiernię i mieszalnię farb. Dodatkowo w obiekcie znajduje się pełne zaplecze sanitarne dla pracowników oraz pomieszczenia biurowe. Solidność i wysoka jakość produktów z Primboxu szybko znajduje uznanie za granicą, firma zdobywa rynki europejskie od Moskwy po Londyn i od Sztokholmu po Sofię. W ofercie producenta z Wrocławia znaleźć możemy takie produkty jak: naczepy skrzyniowe, wywrotcze, kontenerowe, specjalistyczne, przyczepy centralnoosiowe i na obrotnicy skrzyniowe, wywrotcze, kontenerowe i specjalistyczne, zabudowy skrzyniowe, wywrotcze, kontenerowe BDF, specjalistyczne z żurawiami, urządzenia hakowe i bramowe,  a także zestawy kubaturowe i specjalistyczno-budowlane. Ilość pozycji w ofercie sprawia, że Primbox jest jednym z najpoważniejszych producentów motoryzacji ciężarowej w Polsce.

Naczepy wywrotcze

Bogatą ofertę dla budownictwa otwierają naczepy wywrotcze. Są to pojazdy wykonywane z aluminium lub ze stali, wyposażone w podnośniki hydrauliczne oraz osie tarczowe lub bębnowe z firmy SAF lub BPW. Zamykanie odbywa się za pomocą klapy lub klapo-drzwi, naczepa wyposażona może być w drzwi boczne. Naczepy stalowe produkuje się w dziewięciu rodzajach kubatur: 26, 30, 32, 36, 40, 42, 48, 52 i 60 m3. Naczepy aluminiowe również wykonywane są w dziewięciu rodzajach kubatur: 26, 34, 36, 40, 42, 45, 48, 51, 60 m3. Pojemności tych pojazdów są tak dopasowane by znaleźć optymalną wielkość dla transportu różnego rodzaju kruszyw. Od drobnego piachu, humusu czy żwiru aż po transport ciężkiego materiału skalnego. Oprócz standardowego wyposażenia naczepa skonfigurowana może zostać pod potrzeby konkretnego klienta. Jak zapewniają konstruktorzy Primboxu największa zaletą ich naczep jest rama pojazdu. Specjalnie skonstruowana, wzmocniona niewielkim kosztem wagi, testowana w symulatorach komputerowych pod względem giętkości, odkształceń, momentu bezwładności. Zbudowany model 3D uzyskał znakomite wyniki. Kierownik działu konstrukcyjnego Piotr Duda zapewnia, że ramy stosowane w ich pojazdach są jednymi z najlepszych na rynku europejskim. Wykonane ze stali o podwyższonej wytrzymałości, pospawane przez doświadczonych fachowców mają być gwarantem długowieczności pojazdu. Dla swoich klientów firma przygotowuje specjalne pokazy możliwości naczep wywrotczych, każdy na własne oczy może się przekonać o zaletach naczep z samochodzikiem w logo.

Naczepy skrzyniowe z żurawiami

Innym pojazdem przeznaczonym dla budownictwa są naczepy skrzyniowe wyposażone w żurawie. Jest to standardowa naczepa oparta o podwozie N263 wyposażona w burty różnej wysokości oraz żuraw. Może być on umieszczony z przodu naczepy, pośrodku oraz z tyłu. W zależności od modelu wybranego żurawia istnieje możliwość przesuwania go wzdłuż naczepy. Jest to produkt uniwersalny, jak zapewnia producent w bardzo prosty sposób istnieje możliwość zdjęcia i założenia żurawia oraz burt. Naczepy te są wykorzystywane do przewożenia najróżniejszego rodzaju materiałów: konstrukcji drewnianych domów w Skandynawii, łódek i mniejszych jachtów na Bałkanach, mniejszych pojazdów budowlanych i prefabrykatów betonowych.

Naczepa niskopodwoziowa

Z rodziny naczep kolejnym produktem sygnowanym dla budownictwa jest naczepa niskopodwoziowa Primbox. Niskopodwoziówka Primbox to kolejna generacja pojazdu nagrodzonego złotym medalem na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Poznaniu w 2002 roku. Naczepa budowana jest z myślą o transporcie ciężkiego sprzętu budowlanego.

Przyczepy wywrotcze

Różnorodną ofertę dla budownictwa oferują również przyczepy wywrotcze centralnoosiowe. Przyczepy te to specjalny pakiet trzech pojazdów. Funkcjonalność tych konstrukcji polega na systemie wymiennych skrzyń dostosowanych do jednego podwozia przyczepy. Produkowane są trzy rodzaje skrzyń: „Standard Box" - stalowa skrzynia o przekroju prostokątnym, służąca do przewozu materiałów sypkich, kruszyw i kamieni. Znakomicie sprawdza się również w transporcie niewielkich maszyn i urządzeń budowlanych. „Alu Box" - skrzynia wykonana z aluminium. Świetnie nadaje się do przewożenia lżejszych materiałów budowlanych. „Asphalt Box" - stalowa skrzynia do transportu asfaltu i rozgrzanego betonu o przekroju półokrągłym. Zastosowano termoizolację skrzyni o wysokim współczynniku przenikania ciepła zapewniającej utrzymanie wysokiej temperatury asfaltu.

Zabudowy

Największym powodzeniem cieszą się zabudowy wywrotcze. Wśród nich wyróżniamy dwa zasadnicze rodzaje: zabudowa wywrotcza standardowa oraz typu half pipe. Rama pośrednia jest konstrukcją stalową w której podłużnice wykonane są z kształtowników stalowych hutniczych lub zimnogiętych, dodatkowo wzmacnianych układem krzyżakowym który zapobiega skręcaniu ramy. Skrzynia Ładunkowa to kolejna duma konstruktorów z Primboxu, nowoczesna konstrukcja skrzyni ładunkowej wykonana jest ze stali o podwyższonych właściwościach wytrzymałościowych i trudnościeralnych: ściany -  Domex 650  6-8 mm (w zależności od potrzeby stosuje się również stal Hardox),podłoga - Hardox 400  5-10 mm.

Elementami i cechami wspólnymi wywrotek standardowych i typu half pipe są: frontalne siłowniki hydrauliczne zamontowane pionowo na ścianie przedniej, na której zamontowana jest winda koła zapasowego. Zabudowy posiadają ogranicznik kąta wywrotu i stabilizator nożycowy zapewniający stabilność podczas wywrotu skrzyni. Sterowanie układem wywrotu pneumatycznego znajduje się w kabinie kierowcy. Tylna burta otwiera i zamyka się samoczynnie - mechanicznie lub pneumatycznym dociskiem klapy. Wywrotki wyposażone są w system Hyfix, drabinkę ułatwiającą obsługę skrzyni oraz rolowaną opończę. Producent oferuje również zabudowy specjalistyczne, są to pojazdy wyposażone w żurawie i wysięgniki hydrauliczne, montowane z przodu lub z tyłu podwozia. Dodatkowo istnieje możliwość wyposażenia w różnej wysokości burty. Konstruktorzy z Primboxu, twierdzą że nie boją się żadnego, nawet najbardziej egzotycznego zlecenia, wykonywali skomplikowane zabudowy nie tylko na uznanych markach takich jak: Scania, Volvo, Renault, MAN, DAF, Iveco czy Mercedes ale również na austriackim Steyrze, białoruskim MAZ czy słowackiej Tatrze.

Zestawy Specjalistyczno-Budowlane

To dowolna konfiguracja kilku pojazdów. Standardowo zestaw specjalistyczno-budowlany składa się z: zabudowa skrzyniowa / kontenerowa / wywrotcza na samochodzie ciężarowym + przyczepa skrzyniowa / kontenerowa / wywrotcza na obrotnicy lub centralno osiowa + żuraw montowany na zabudowie lub przyczepie + inne elementy niestandardowe. Wachlarz produktów w firmie Primbox jest bardzo szeroki, o jakości świadczyć mogą uzyskane nagrody i certyfikaty, w tym certyfikat ISO, nagroda „Wybitnego Polskiego Eksportera" oraz wyróżnienie „Polski Produkt Światowy". Jak twierdzą pracownicy tej firmy „ponad 60 letnia tradycja zobowiązuje", trzymamy za słowo i zachęcamy do zapoznania się z ofertą wrocławskiej firmy.  

Nadesłał:

Primbox Zremb Wrocław
http://primbox.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl